Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله علیرضا اعرافی عصر امروز در یادواره ۱۴۰ شهید روحانی و چهلمین روز درگذشت آیت‌الله جعفری و رونمایی از کتاب صوتی بچه‌های حاج‌قاسم  اظهار داشت: استان کرمان مهد پرورش ۶ هزار شهید است و تعداد زیادی علمای فرهیخته و ارزشمند در این دیار پرورش یافته‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ضمن بزرگداشت چهلمین روز در گذشت آیت‌الله جعفری نماینده فقید ولی فقیه در استان کرمان و سالگرد شهید حاج‌قاسم سلیمانی گفت: مرحوم آیت‌الله جعفری نقش موثری در علم، دانش، جهاد و شهادت  استان کرمان ایفا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعرافی بیان داشت: طی تشرفی که به محضر مرحوم آیت‌الله جعفری داشتم، اخلاق، تواضع و فروتنی، استقامت  در مسیر انقلاب و ویژگی‌های اخلاقی فراوان ایشان را حس و لمس کردم. 

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به دیدارهای مکرر با سردار سلیمانی، تصریح کرد: حاج‌قاسم یک  چهره جامع‌الاطراف و چندضلعی بود و در خود ابعاد گوناگون را به شایستگی جمع کرده بود و این جامعیت شخصیت  و اضلاع گوناگون در شخصیت حاج‌قاسم بسیار جذاب و دلربا و دلنشین بود.

وی بیان کرد: حاج‌قاسم از یک  اخلاق فردی و اجتماعی بسیار دلنشین و پرجاذبه برخوردار بود؛ البته جایگاه راهبردی، فرهنگی، نظامی و سیاسی بالایی نیز برخوردار بود.

آیت‌الله اعرافی افزود: هیچ یک از جایگاه‌ها و منزلت‌ها، حاج‌قاسم را از اخلاق فردی و روابط  دلربای اجتماعی و فضیلت‌های ارتباطی و اخلاقی تهی نکرده بود.

وی بیان کرد: من حاج‌قاسم را اولین‌بار بیش از 20 سال پیش در مدرسه امام در قم دیدم، با حاج قاسمی که در سال‌های بعد قله‌های بلندی را در نوردیده بود و فتح‌های بزرگ و نمایانی را احراز کرده بود،  مطلقا متفاوت نمی‌دیدم.

اعرافی ابراز داشت: حسن خلق، چهره گشاده، فروتنی، تواضع، مهربانی، صمیمیت، رابطه دوستانه با معاشران و دیگران همیشه در حاج‌قاسم محفوظ مانده بود، در سختی‌ها و دشواری‌ها، فراز و فرودها همیشه حاج‌قاسم یک انسان اخلاقی، مهربان، فروتن، خوش اخلاق و پرجاذبه بود و سجایای اخلاقی که ما از اسلام آموخته‌ایم در حاج‌قاسم متجلی بود.

وی بیان کرد: او با آنکه یک نظامی شجاع و بسیار دلیر بود، همزمان با آن از یک تئوری جامع سیاسی در دنیای امروز برخوردار بود.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: سردار سلیمانی را هیچگاه نمی‌توان فقط در چارچوب نظامی و امنیتی محصور کرد، او زمانی که لب به سخن می‌گشود، نشان می‌داد که در درون او یک نگاه بزرگ  سیاسی و کلام اجتماعی وجود دارد و سیات دنیا و بین‌الملل را می‌شناخت؛ این را ما نمی‌گوییم، همان‌هایی که حاج‌قاسم را ترور کردند، همان‌ها که در صف دشمنان انقلاب اسلامی قرار دارند، می‌گویند و به همین دلیل او را هدف قرار دادند.

وی ادامه داد: بارها اعتراف کردند که حاج‌قاسم در جلسه‌ای که می‌نشست و سخن می‌گفت عمق راهبردی داشت، مسائل سیاسی جهان را تشخیص می‌داد و جایگاه  و گفتمان انقلاب اسلامی را به‌خوبی می‌فهمید. 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: حاج‌قاسم یک عقل بسیار راهبردی در حوزه نظامی و امنیتی داشت و در این زمینه مقاله‌های متعدد در مجله‌های خارجی نوشته شده و تحلیل‌های فراوانی وجود دارد. 

وی افزود:حاج‌قاسم ضمن اینکه تئورسین نظامی، سیاسی طراح و خلاق بود، در صحنه به شکل میدانی حضور می‌یافت.

 مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: حاج‌قاسم فرمانده بزرگ راهبردی و استراتژیکی بود که هم‌زمان قدم به قدم پابه‌پا  با سربازان صحنه و میدان حرکت می‌کرد و دلیرانه جان‌فشانی خود را در میدان نشان می‌داد در حالی که او یک ژنرال برجسته  در منطقه به‌شمار می‌آمد و همه در منطقه و دولت‌های جهان روی حاج‌قاسم حساب می‌کردند، او دلیرانه و بی‌باک در متن صحنه جنگ و خط مقدم حضور می‌یافت و تئوریسین‌های نظامی این امر برایشان تعجب برانگیز بود.

وی با اشاره به اینکه حاج‌قاسم از قدرت دیپلماسی قوی برخوردار بود، گفت: سردار سلیمانی سیاست را درک می‌کرد از موضع انقلابی و نه موضع انفعالی و واگرایی در  دیپلماسی‌ها ظهور و بروز پیدا می‌کرد و در صحنه‌های مذاکرات که حاج‌قاسم حضور  داشت، معادلات تغییر پیدا می‌کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: در حوادث عراق و مبارزه عظیمی که با تروریسم بین‌المللی داعش برقرار شد،  قدرت عقل راهبردی، اندیشه نافذ و عمیق نظامی او همراه با توان اثرگذاری سیاسی و تاثیر بر روی سیاستمدراران بزرگ عالم این جبهه بزرگ را به پیش برد.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: حاج‌قاسم در بستر انقلاب اسلامی تبلور یافت و در دفاع مقدس به قله‌های بلندی راه یافت و پس از دفاع مقدس یک ظهور منطقه‌ای و بین‌المللی پیدا کرد، این رویکرد و رهیافت بین‌المللی و نگاهی فراتر از مرزهای کشور در اندیشه حاج‌قاسم بود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تاکید داشت: حاج‌قاسم به اعتقاداتناب شیعی کاملا استوار بود و برای دفاع از حرم و ارزش‌های تشیع ذره‌ای کوتاه نمی‌آمد و حاضر بود همه وجود را قربانی کند و از امام و رهبری آموخته بود ما امت اسلامی داریم و باید به همه امت توجه کنیم.

آیت‌الله اعرافی بیان داشت: حاج‌قاسم یک شبکه‌ساز فکری و جریان‌ساز عمیق جهانی بود و هر کسی نمی‌تواند نیروهای عظیمی را در صحنه بین‌الملل به خط کند و جریان‌ساز و گفتمان‌آفرین باشد.
وی خاطر نشان کرد: امروز قدرت‌های ضعیف و حقیری در منطقه با  ارعاب، تهدید و تجمیع امثال ترامپ‌های ناچیز و حقیر دست به عادی‌سازی روابط با اسرائیل زده‌اند و همه اینها یک خس و خاشاکی است که تمام خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: در تشیع پیکر حاج‌قاسم آتشفشان قهر ملت‌های عالم و منطقه و مسلمانان و روح بین‌المللی و امت اسلامی جلوه‌گر شد و باقی خواهد ماند.

وی بیان داشت: سردار سلیمانی در قرن ۲۱ پشت یک تروریسم بین‌المللی خطرناک را برای نجات همه بشریت به خاک زد و این کار بزرگی بود که شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و بزرگان محور مقاومت انجام دادند. 

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه داعش یک تفکر بی‌ربط و تند بود، گفت: قرار دشمنان این بود که داعش یک اسلام بدلی جای انقلاب اسلامی معرفی کند و اینها داعش را ساختند تا بگویند اسلام سیاسی و انقلابی این است.

 وی تصریح کرد: استکبار فکر نمی‌کرد گفتمان اصیل انقلاب اسلامی در معرکه با آنها بروز پیدا کند. شاید تصور اینکه داعش بدون حاج‌قاسم با آن شتاب و سرعت شکست خورد، دشوار باشد، او بود با جانفشانی و سفرهای مستمر خود با عقل عمیق و راهبردی سیاسی و حضور میدانی در جبهه‌ها  و گفت‌وگوهای زنجیره‌وار با سران منطقه و جهان داعش را به زمین زد و اسلام‌های تقلبی و بدلی را رسوا کرد.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: حاج‌قاسم و سید حسن نصرالله بودند که با رهبری مقام معظم رهبری اسرائیل را به گوشه‌ای راندند و محصور کردند، این محصورسازی اسرائیل و شکست داعش با پشتیبانی‌های بین‌المللی و بزرگان منطقه که در ذهن کسی در چند دهه قبل  نمی‌آمد، با پشتیبانی حاج‌قاسم و رهبری مقام معظم رهبری شکل گرفت و رقم خورد.

انتهای پیام/80018/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: حاج قاسم شهید کرمان اخلاق مدیر حوزه های علمیه کشور آیت الله اعرافی آیت الله جعفری سردار سلیمانی انقلاب اسلامی حاج قاسم حاج قاسم یک بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۲۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند

به نقل از دفتر این مرجع تقلید، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار آیت الله کعبی نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وضعیت امروز جهان اسلام را حساس دانسته و با تقدیر مجدد از نیروهای مسلح در پاسخ بجا و قانونی و به موقع نسبت به رژیم صهیونیستی گفتند: لازم است کشورهای اسلامی خصوصاً علمای جهان اسلام بیش از گذشته وحدت و ارتباط داشته باشند تا بتوانند اثرگذار باشند.

ایشان با تأکید بر همراهی با رهبری در تصمیمات در مقابل دشمن خصوصآ رژیم صهیونیستی افزودند: باید هر گونه اختلاف را کنار گذاشت و با ایشان همراهی کرد، و باید بدانیم امروز دنیای استکبار باهم متحد و آشکارا در یک صف واحد در مقابل ایران و گروهای مقاومت هستند؛ براین اساس‌ بر وحدت جهان اسلام تأکید می کنم و امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار آیت‌الله کعبی گزارش کامل و جامع ای از حوادث اخیر در منطقه و جهان اسلام ارائه کردند.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق پاسخی قاطع به شرارت‌های رژیم اشغالگر بود
  • عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت های رژیم صهیونیستی بود
  • عملیات وعده صادق پاسخی به شرارت های رژیم اشغالگر قدس بود
  • آیت‌الله اعرافی: به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • بزرگداشت روز جهانی مالکیت فکری
  • روند فروپاشی رژیم صهیونیستی تسریع شده است
  • نعیم قاسم: مقاومت به همه اهداف خود در تقابل با دشمن رسید