Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@08:31:32 GMT

آیامکمل‌های کلسیم ضرری ندارند؟

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۳۸۶۱

کلسیم نقشی حیاتی برای سلامت قلب، استخوان، دندان، اعصاب و خون دارد. ناطقان: مردان و زنان ۵۰ ساله و بالاتر به ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز نیاز دارند. بهترین راه برای به دست آوردن کلسیم مورد نیاز از طریق غذا است: فراورده‌های لبنی، سبزیجات برگ‌دار، آب پرتقال غنی‌شده با کلسیم، کنسرو ماهی ساردین و سالمون، لوبیای سویا، توفو و کدو حلوایی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اغلب افراد می‌توانند دست کم ۷۰۰ میلی‌گرم کلسیم را از غذا‌ها به دست آورند و بسیاری هم مقدار بیشتری به دست می‌آورند. اگر می‌خواهید قرص کلسیم به عنوان مکمل کلسیم به دست آمده از رژیم غذایی مصرف کنید، قرص‌های با دوز پایین مانند ۵۰۰ میلی‌گرم برای اغلب افراد کافی خواهد بود.

مکمل‌های کلسیم در سال‌های اخیر به علت رابطه بالقوه‌شان با بیماری قلبی و حمله قلبی خبرساز شده‌اند. اما ارزیابی‌های انجمن‌های تخصصی از شواهد موجود رابطه‌ای میان مکمل‌های کلسیم و خطر حمله قلبی، سکته مغزی یا مرگ زودرس نیافته‌اند.


این یافته‌ها به این معنی نیست که شما هر چقدر بخواهید می‌توانید مکمل کلسیم مصرف کنید. مصرف بیش از کلسیم می‌تواند به بالا رفتن کلسیم خون بینجامد که به نوبه خود باعث تهوع، استفراغ، اغتشاش شعور و سایر علائم عصب‌شناختی می‌شود. مصرف بیش از حد مکمل‌های کلسیم همچنین با خطر بالاتر دچار شدن به بیماری کلیوی و سرطان پروستات مهاجم ارتباط داده شده است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: مکمل ها ، کلسیم ، ضرر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مکمل ها کلسیم ضرر مکمل های کلسیم مکمل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور جمع‌آوری مکمل تقویتی موی فیتو صادر شد

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای از دستور جمع‌آوری فراورده مکمل تقویتی رشد موی PHYTO خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، این سازمان در اطلاعیه‌ای از جمع‌آوری فراورده مکمل تقویتی رشد موی PHYTO خبر داد که متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«موضوع: جمع‌ آوری فراورده مکمل تقویتی رشد مو PHYTO

با سلام و احترام؛

عطف به نامه ۷۴۰۶/۴۲۹۶/۱۴ مورخ ۲۹/‏۰۱/‏۱۴۰۳‬ معاونت محترم غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص توزیع فراورده فاقد مجوز مکمل تقویتی رشد مو PHYTO، خواهشمند است دستور فرمائید در صورت مشاهده فراورده مذکور در سطح، طبق ضوابط و مقررات جاری، نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم مقتضی به عمل آمده و نتایج به این اداره کل منعکس شود.»

کد خبر 746979

دیگر خبرها

  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • دستور جمع‌آوری مکمل تقویتی موی فیتو صادر شد
  • این افراد مراقب باشند در خطر حمله قلبی اند
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو