Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه حاج قاسم آموزه‌های دینی در دفاع مقدس ایران را با عمل و قول خود به نسل جدید جوانان در کشورهای اسلامی منتقل کرد گفت: دنیای استکبار اکنون با ده‌ها هزار پرورش یافته مکتب حاج قاسم مواجه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، در آستانه نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به سراغ علی علیزاده دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نماینده مردم مراغه و عجب شیر رفتیم تا در این رابطه گفت‌وگویی داشته باشیم که با هم می خوانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز اظهار داشت: از سال 1376 که حاج قاسم به سمت فرماندهی سپاه قدس انتخاب شد ابتدا به تقویت نیروی حزب الله لبنان پرداخت.

وی افزود: او با همکاری حاج عماد مغنیه که در همان سال به عنوان معاون امنیتی دبیرکل حزب الله لبنان انتخاب شد در جنگ سی و سه روزه لبنان نقش موثری ایفا کرد و در تمام این مدت در کنار رزمندگان حزب الله لبنان جنگید و در نقش یک فرمانده عالی جنگ فرماندهی کرد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: در آغاز بحران سوریه نیز به دمشق رفت و با تدبیر خود توانست مانع از فروریزی جبهه مقاومت در سوریه شود.

علیزاده تصریح کرد: در جنگ سوریه، در مقابل همه کشورهای عبری، عربی و غربی به عنوان پشتیبان داعش ایستاد و با شکل‌گیری دفاع وطنی در سوریه حلقه جدیدی از جبهه مقاومت را در آنجا شکل داد، ضمن اینکه  در عراق نیز با تشکیل نیروی حشدالشعبی به مقابله با داعش و بقایای رِژیم بعث پرداخت.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس با بیان اینکه حاج قاسم با تشکیل نیروی فاطمیون افغانستان و زینبیون پاکستان مرزهای جبهه مقاومت را صدها کیلومتر دورتر از مرزهای ایران برد، ابراز کرد: اکنون خط مرزی استراتژیک ایران تا منتهی الیه دریای مدیترانه گسترش یافته کاری که هیچ نظامی دیگری در دنیا نمی‌توانست این کار بزرگ را انجام دهد اما حاج قاسم با اراده ولایی خود آن را به بهترین شکل انجام داد.

علیزاده با تاکید بر اینکه حاج قاسم آموزه‌های دینی در دفاع مقدس ایران را با عمل و قول خود به نسل جدید جوانان در کشورهای اسلامی منتقل کرد افزود: دنیای استکبار اکنون با ده‌ها هزار پرورش یافته مکتب حاج قاسم مواجه است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: فتح الفتوح حاج قاسم پرورش چنین جوانانِ با اعتقادی بود که نرم افزار مواجهه با دنیای استکبار را به خوبی آموخته‌اند و تا اخراج قطعی آمریکا از منطقه و نابودی رِژیم صهیونیستی و آزادسازی قدس از پای نخواهند نشست.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس  با اشاره به  ولایتمداری حاج قاسم تصریح کرد: آنچه که حاج قاسم را امروز محبوب همه دلها کرده، اطاعت پذیری بی‌چون و چرا از مقام ولایت است، خاطرنشان کرد: او همواره از دوران دفاع مقدس و بعدها در دوران زعامت رهبری عزیز خود را مقلد و سرباز امامین انقلاب می‌دانست.

نماینده مردم یزد در مجلس: حاج قاسم ‌‌تمام راهبردهای آمریکا را در سطح منطقه ‌به شکست و بن‌بست سیاسی کشاند‌فرمانده سپاه استان یزد: سردار حاج قاسم سلیمانی به تمام معنا سرباز ولایت بودشهید سلیمانی به روایت یک همرزم/ حاج قاسم همیشه فرمانده وسط میدان بودجانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان: سردار سلیمانی با توسل به ائمه معصومین(ع) حاج قاسم شد

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: در وصیت نامه عرفانی او تاکید به تقویت ولایت فقیه و توصیه به حمایت از رهبری، خط فکری او و دغدغه عالی او را منعکس می‌کند.

وی گفت: ارتباط او با رهبری یک رابطه عاشقانه است اینکه بعد از گذشت یک سال از شهادت سردار سلیمانی، رهبری عزیز در هر جلسه‌ای از او به نیکی یاد می‌کنند و جلسات ایشان مزین به نام حاج قاسم سلیمانی است نشان می‌دهد این رابطه یک رابطه دوسویه بوده و حاج قاسم حقیقتاً سرباز با اخلاص و وفاداری برای رهبر انقلاب بوده است.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس ابراز کرد: در سال 95 که بنده توفیق دیدار حضوری با آن مرد بزرگ در حسینیه بیت الزهرای کرمان را داشتم وقتی متوجه شد من فرزند شهید هستم بلافاصله مرا در آغوش کشید و دقایقی در یک فضای خصوصی با هم گفتگو کردیم.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: حاج قاسم به تنهایی توانست به اندازه کل دفاع مقدس ما در کشور شور شهادت و مقاومت ایجاد کند.

علیزاده با بیان اینکه بعد از گذشت چهل سال از انقلاب درست زمانی که همه تحلیل گران سیاسی دنیا و مغرضان داخلی سخن از پایان یافتن جمهوری اسلامی به میان آوردند، شهادت کسی که در ولایتمداری و تقوا سرآمد همه است نشان داد که مردم ایران هنوز پای اعتقادات و آرمان‌های این نظام ایستاده‌اند گفت: شهادت او عالمی را دگرگون کرد و کشور را در حیرت فرو برد. معتقدم تشییع جنازه او حقیقتاً یوم الله بود چراکه میلیون‌ها نفر پا به پای تابوت او رفتند و میلیون‌ها نفر در کشور داغدار شدند.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس  تصریح کرد: ما در این چهل سال بعد از ارتحال امام راحل ندیده بودیم که مردم تا عمق روستاها و آبادی‌ها برای کسی عزاداری و مراسم ختم بگیرند اما بعد از چهل سال این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: شاید در اوایل دهه شصت هنگامی که یاران حاج قاسم در لشگر 41 ثارالله یکی یکی پر می‌کشیدند اگر یک نفر به حاج قاسم می‌گفت که زمانی خواهد رسید که رئیس جمهور امریکا شخصاً دستور ترور تو را صادر خواهد کرد و مردم در شهرهای مختلف عراق برای تو عزاداری خواهند کرد و کل مردم ایران برای تشییع جنازه تو به تهران و مشهد و قم سرازیر خواهند شد و در اروپا و امریکا و کانادا برای تو مراسم بزرگداشت خواهند گرفت خود حاج قاسم بعید بود باور کند اما زمان گذشت و خداوند حاج قاسم را از معرکه دفاع مقدس زنده و سالم بیرون آورد و او را برای مامرریت های بزرگ آماده کرد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  در پایان گفت: به فرموده مقام معظم رهبری چون جهاد حاج قاسم بزرگ و عظیم بود شهادت او هم عظیم بود و عالمی را تکان داد.

انتهای پیام/115/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس حاج قاسم دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۴۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوریه: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود

وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد: حملات ایران به اهداف نظامی اسرائیلی در چارچوب دفاع از خود و در راستای ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد انجام شده است. دمشق همبستگی خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و بار دیگر تجاوز رژیم اسرائیل به مقر‌های دیپلماتیک ایران در دمشق را محکوم نمود.

سوریه تمام تجاوزات اسرائیل به حاکمیت و تمامیت ارضی خود بخصوص تأسیسات غیرنظامی از جمله فرودگاه‌های دمشق، حلب و زیرساخت‌های دیگر را که منجر به شهادت و جراحت تعدادی از شهروندان سوری شده است، محکوم می‌کند.

همچنین  فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه نیز در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران ضمن محکومیت مجدد تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت که پاسخ ایران اقدامی مشروع و در راستای دفاع از خود بود.

وی همچنین تمام تجاوزهای رژیم صهیونیستی به حاکمیت ‌وخاک سوریه به‌ویژه اماکن غیرنظامی مانند فرودگاه‌های دمشق وحلب و زیرساخت‌های دیگر که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از شهروندان سوری شد را محکوم کرد.

فیصل المقداد تاکید کرد: شکست شورای امنیت در انجام وظایف خود در حفاظت از صلح و امنیت بین‌المللی باعث شد که رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز عبور کند و اصول قوانین بین المللی را نقض کند.

پیش‌تر روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد
  • عملیات وعده صادق و انتقال از صبر استراتژیک به راهبرد عملیاتی
  • روسیه: وقتی آمریکا قاسم سلیمانی را هدف قرار داد گفتیم امنیت منطقه به خطر می‌افتد
  • سوریه: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود
  • جان فدای ایران، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی + فیلم
  • قالیباف: اگر از اسراییل غلط دیگری سر بزند، پاسخ ایران شدیدتر خواهد بود
  • ناو جنگی آمریکا عازم مدیترانه می شود
  • (ویدئو) حال و هوای گلزار شهدای کرمان مزار حاج قاسم سلیمانی همزمان با حمله ایران به اسرائیل
  • ببینید | واکنش مردم در مزار شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از حمله سپاه به اسرائیل