Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:32:50 GMT

سکانداری جوانان در گام دوم انقلاب

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۴۶۴۵

سکانداری جوانان در گام دوم انقلاب

انقلاب اسلامی ایران در شرف سومین سال از چهل ساله دوم خویش قرار دارد و با توجه به مسائل جهانی و داخلی در حوزه سیاست، اقتصاد، فرهنگ و جامعه باید با توسل به بیانیه گام دوم انقلاب به سمت جلو حرکت کند.

این بیانیه به قلم مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۹۷ به جامعه ابلاغ شد تا علاوه بر نگاهی به دستاوردهای انقلاب به عنوان یک نقشه راه برای رسیدن به چشم اندازهای اسلامی عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبیین چشم‌اندازهای آینده و توصیه‌ درباره آینده انقلاب اسلامی در هفت موضوع علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی مورد تاکید بیانیه گام دوم انقلاب قرار گرفته است.

اگرچه مخاطب این بیانیه امت اسلامی است، اما هسته اصلی مخاطبان را در این بیانیه جوانان تشکیل داده‌اند و این مهم تا جایی پیش می‌رود که بعدها رهبر انقلاب برای برون رفت از مشکلات به تشکیل یک دولت جوان انقلابی و حزب اللهی توصیه می‌کند.

حال که قرار است جوانان در چهل ساله دوم به عنوان سکاندار اصلی در جامعه نقش آفرینی کنند، تا چه اندازه به وظایف خود در قالب بیانیه گام دوم انقلاب آشنایی دارند؟ آیا بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی برای نسل جوان تببین و تشریح شده است؟

برای پرسش به این پاسخ به سراغ دکترای مدیریت رسانه و کارشناس مسائل سیاسی در استان قزوین رفتیم و با او گفت و گو کردیم؛ روح الله احمدزاده کرمانی به سوالات خبرنگار ایرنا چنین پاسخ داد:

ایرنا. چرا بیانیه گام دوم انقلاب تا این اندازه مهم است؟

اگر تا چند دهه پیش دوقطبی نظام سیاسی و اقتصادی درجهان بین لیبرالیسم و مارکسیسم تقسیم شده بود، اکنون به واسطه وجود انقلاب اسلامی این دوقطبی بین اسلام و استکبار تقسیم شده است؛ جمهوری اسلامی در چهل ساله دوم خود قرار گرفته و به همین خاطر بیانیه گام دوم انقلاب علاوه بر تعیین نقشه راه کشور، به ما یاد می‌دهد در دشمن شناسی به استکبار نوین توجه کرده و این دوگانگی را بیش از همه درک کنیم.

به طور حتم پیشرفت تمدن ایرانی و اسلامی هژمونی استکبار را از بین می‌برد؛ اما برای همین تمدن سازی به نگاه خوشبینانه و امید به آینده نیاز است، در غیر اینصورت درهای بعدی ما برای قدم گذاشتن قفل خواهد شد؛ بیانیه گام دوم انقلاب به ما می‌گوید که باید فضای شور و نشاط را در جامعه جاری ساخت و از هرنوع اندیشه‌ای که بوی پسرفت، زوال، ناامیدی و ارتجاء به جامعه می‌دهد، پرهیز کرد.

ایرنا. نقش جوانان انقلابی در تحقق و اجرایی ساختن بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد تا چه اندازه پرنگ است؟

اگر به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است توجه کنید، نکات بسیار مهمی درون آن نهفته است:

شاه بیت این بیانیه به نقش جوانان در تمدن سازی نوین اسلامی اشاره می‌کند؛ مقام معظم رهبری می فرماید: نسل جوان مومن، دانا و پرانگیزه باید محور پیشرفت جامعه اسلامی باشند؛ سه صفتی که برای جوان به کاربرده شده بسیار قابل توجه است.

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راهی برای تحق آرمان‌ها و تحقق اصول اسلامی است؛ به عبارتی تکمیل پروژه نظام سازی، دولت سازی، جامعه پردازی، بین المللی سازی و تمدن سازی اسلامی است؛ این نقشه راه به عنوان چراغی روشن و مسیری شفاف حرکت نسل‌های آینده انقلاب را مشخص می‌کند.

مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند که اصول انقلاب اسلامی و بازگشت به آرمان استکبار ستیزی، عدالت محوری، فساد ستیزی، مردم مداری و مردم داری، توجه به زاغه نشینان و گود نشینان که انقلاب اسلامی را به وجود آوردند و صاحبان حقیقی انقلاب هستند باید مورد توجه قرار گیرد؛ اما این‌ها چگونه ممکن است؟

مدیریت جهادی و اصل ما می توانیم در بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مورد تاکید قرار دارد، انقلاب اسلامی مرهون اعتماد به نفس عمومی و جوانان بود، همین اعتماد به انقلاب اسلامی منجر شد که آرزوی شیعه پس از قرن‌ها رنگ واقعی و جلوه حقیقی به خود بگیرد، الان هم این قطار انقلاب اسلامی به غیر از جهاد و همت پیش نخواهد رفت و این جاست که جوانان را باید وارد این موضوع کرد.

الان هم این قطار انقلاب اسلامی به غیر ازجهاد و همت پیش نخواهد رفت و این جاست که جوانان را باید وارد این موضوع کرد.

ایرنا. جوان انقلابی باید چه نکاتی را از بیانیه گام دوم انقلاب درس بگیرد؟  

یکی از نکات مهم آینده پژوهی اسلامی است که باید در هفت حوزه تقویت شود، اول از همه اینکه در منطقه و جهان سرآمد باشیم و از آنجایی که پژوهش به وسیله نخبگان دانشگاهی میسر می‌شود، این پژوهش‌ها در مسیر تولید فناوری و تکنولوژی صورت پذیرد.

مسئله دیگر پرداختن به معنویت و اخلاق با هدف خودسازی فردی و بازسازی اجتماعی بر پایه تفکر شیعی است که باعث شود تا جامعه در مسیر تعالی قرار گرد.

ارتقاء معاش مردم از موضوعات دیگری است که بیانیه گام دوم انقلاب به آن می پردازد؛ در همین رابطه امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه فقر را موت اکبر (بزرگترین مرگ) می داند، یا حدیثی ازپیامبر (ص) داریم که فرموده «کاد الفقر أن یکون کفرا» (نزدیک است که فقر به کفر بیانجامد) و اینکه در آموزه‌های اسلامی فقر معادل کفر دانسته شده است، بنابراین اقتصاد یکی از مهم ترین مولفه‌ها در ساخت تمدن اسلامی است؛ بدیهی است که اقتصاد خوب مردم را بی نیاز می کند و از نظر اسلامی ملت را از دست مستکبران مستقل خواهد کرد.

مقام معظم رهبری با شعار جهش تولید، حمایت از تولید داخلی و ملی، اقتصاد مقاومتی هر ساله بر اهمیت اقتصاد تاکید می‌کند تا رو به فراموشی نرود، چراکه جامعه بدون اقتصاد پویا به سمت بن بست ناکارآمدی رفته و نمی‌توان زیرساخت تمدن سازی اسلامی را برقرار ساخت.

جوان نسل امروز باید بداند که روی دیگر اقتصاد مبارزه با فساد مالی است، چون انقلاب اسلامی بر اساس آموزه‌های نهج البلاغه و اهل بیت (ع) شکل گرفت و قطعا همان چیزی که به ایجاد و موجودیت یک اندیشه منجر می شود، قادر است که به بقاء آن اندیشه کمک کند؛ بر همین اساس لازم است که در حوزه اقتصاد به سمت آرمان‌های نهج البلاغه بازگردیم که مبارزه با فساد و عدالت محوری در مقام سالم سازی فضای اداری در آن تاکید شده است.

مسئله دیگر و بلکه مهم در بیانیه گام دوم انقلاب سبک زندگی است؛ بارها مقام معظم رهبری سبک زندگ ایرانی اسلامی را به نسل جوان تاکید کرده‌اند و معتقدند که امواج تهاجم، ناتو و شبیخون فرهنگی در طول این انقلاب اثرات مختلفی بر جامعه گذاشته است و باید در بیانیه گام دوم انقلاب به دفع و خنثی سازی آن اقدام کرد.

به عقیده من برای نسل جوان باید مکرها و دشمنی‌های استکبار در این ۴۰ سال گذشته تبین و شکفته شود تا همه بدانند که دشمنان اسلام قصد زمین گیر کردن انقلاب اسلامی را دارند، انقلاب اسلامی مارکسیستی یا کمونیستی نبود و بر اساس آموزه‌های اسلامی شکل گرفت، به همین دلیل هژمونی جهان از بین رفت و دشمنی‌ها آغاز شد.

امروز انقلاب اسلامی در حال وارد شدن به دهه پنجم است و بانیان انقلاب به دلیل کهولت سن درحال کمرنگ شدن هستند؛ وقت آن رسیده که وارثان انقلاب یعنی جوانان در جامعه حاکم شوند، بهترین الگو برای این تحقق همان دولت جوان و حزب اللهی است؛ چرا می‌گوییم جوان انقلابی و حزب اللهی؟ چون از این منظور که پویایی جوانی با اصول اسلامی در هم آمیخته شود و رابطه امام و امت در جامعه تقویت گردد.

چرا می‌گوییم جوان انقلابی و حزب اللهی؟ چون از این منظور که پویایی جوانی با اصول اسلامی در هم آمیخته شود و رابطه امام و امت در جامعه تقویت گردد.

ایرنا. به نظر شما بیانیه گام دوم انقلاب با این همه نکات و ترسیم آینده به خوبی برای نسل جوان تبیین شده است؟

به نظرم چندان کار تبیینی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب صورت نگرفته و اگر نکات آن به خوبی تشریح و بیان شود، شاهد جنبش نخبگان جوان دانشگاهی خواهیم بود؛ مقام معظم رهبری حتی در حوزه جوانان به خوبی بیان داشته که آینده دولت انقلابی جوان باید چگونه باشد.

مقام معظم رهبری اول خرداد ۹۸ مقارن با شانزدهم ماه مبارک رمضان فرمود که «ما به یک حرکت عمومی نیاز داریم؛ باید یک حرکت عمومی در کشور راه بیفتد؛ البتّه این حرکت وجود دارد منتها بایستی انضباط پیدا کند، سرعت پیدا کند و پیشرفتش به سمت آن چشم‌انداز محسوس باشد. این حرکت طبعاً‌ با محوریّت جوان متعهّد است؛ جوان‌های متعهّد، محور این حرکتند. جوان هم که میگویم، لزوما مراد من، جوان بیست‌ و دو ساله و بیست ‌و پنج ‌ساله نیست؛ البتّه از جوان‌های بیست ‌و دو ساله و بیست ‌و پنج ‌ساله خیلی کار برمی‌آید؛ منتها وقتی من میگویم جوان، منظورم صرفاً‌ جوان دهه‌ی بیستی نیست؛ نه، سی‌ساله، ‌ سی‌وپنج‌ساله، چهل‌ساله، اینها هم جوانند، یعنی اینها هم میتوانند در همین عرصه نقش‌آفرینی کنند، ‌ میتوانند کار کنند؛ اینها هستند که اگر متعهّد باشند میتوانند در نظام مدیریّت کشور یک تحوّل عظیمی را به وجود بیاورند.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در دیدار دانشجویان تاکید کردند: «اگر شما جوانان زمینه را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب‌اللهی فراهم کنید، غصه‌های شما تمام می‌شود و این غصه‌ها فقط مخصوص شما نیست. همچنان که قبلاً هم در سال گذشته تأکید کردم و مکرّر هم گفته‌ام، به دولت جوان و حزب‌اللهی معتقدم و به آن امیدوارم و البتّه دولت جوان صرفاً به معنای این نیست که باید یک رئیس دولت جوان، آن هم مثلاً جوان به معنای ۳۲ ساله داشته باشد؛ نه، دولت جوان، [یعنی] یک دولت سرِ  پا و با نشاط و آماده‌ای که در سنینی باشد که بتواند تلاش کند و کار بکند و خسته و از کارافتاده نباشد؛ منظور این است. بعضی‌ها تا سنین بالا هم به یک معنا جوانند؛ حالا همین شهید عزیز شهید سلیمانی، و بنده شب و روز به یاد او هستم- شصت و چند سال سنّش بود، ایشان که خیلی جوان نبود؛ اگر دَه سال دیگر هم زنده میماند و بنده زنده میماندم و بنا بود که من مشخّص بکنم، او را در همین جا نگه میداشتم، یعنی کنار نمیگذاشتم. بنابراین بعضی اوقات افرادی که در سنین جوانی هم نیستند، کارهای جوانانه‌ی خوبی را می‌توانند انجام بدهند. به ‌هر حال به نظر من علاج مشکلات کشور، دولت جوان حزب‌اللهی و جوان مؤمن است که میتواند کشور را از راه‌های دشوار عبور بدهد و گرنه با توصیه و این ها کاری صورت نمی گیرد و مشکل است.»

البته در تاریخ انقلاب حضرت آقا هنگام ریاست جمهوری ۴۲ ساله بود، شهید رجایی نیز هنگام ریاست جمهوری ۴۸ ساله بود، این نشان می‌دهد که پس از انقلاب نیز رییس جمهور جوان داشته ایم و امروز نیز باید از پتانسیل متراکم جوان در دانشگاه استفاده کرده و سدها را بشکافیم تا طعم خوش خدمتگذاری دولت جوان برای مردم آشکار شود.

در تاریخ انقلاب حضرت آقا هنگام ریاست جمهوری ۴۲ ساله بود، شهید رجایی نیز هنگام ریاست جمهوری ۴۸ ساله بود، این نشان می‌دهد که پس از انقلاب نیز رییس جمهور جوان داشته ایم و امروز نیز باید از پتانسیل متراکم جوان در دانشگاه استفاده کرده و سدها را بشکافیم تا طعم خوش خدمتگذاری دولت جوان برای مردم آشکار شود.ایرنا. برای بکارگیری جوانان در عرصه انقلاب و همچنین اجرایی ساختن بیانیه گام دوم چه ضمانت اجرایی وجود دارد؟

مخاطب این بیانیه نهادها و سازمان‌های حاکمیتی نیست، بلکه خود مردم هستند؛ بر همین اساس ضمانت اجرای این بیانیه خودم مردم هستند، همانند رابطه امام و امت که در آموزه‌هایی اسلامی تبیین شده است.

متاسفانه بعد از دوران دفاع مقدس عباراتی از سوی عده‌ای بکارگرفته شد مانند اینکه «رییس جمهور نفر دوم کشور است» و یا «اوامر ولی مولوی و ارشادی است» که همه این‌ها برای دور زدن ولی امر بود؛ درحالی که اصل نظام سیاسی شیعه همان امام و امت است و امام همیشه پیام خود را به امت خویش می دهد، با این تفاوت که در بیانیه گام دوم انقلاب، پررنگ ترین قشر امت جوان است که می تواند در همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی موفق باشند.

ایرنا. عده‌ای معتقدند که جوانان در جامعه از میدان عمل و اجرا عقب مانده‌اند، به نظر شما دلیل آن ناامیدی قشر جوان است یا اعتقادی به جوان گرایی وجود ندارد؟

من قبول ندارم که جوانان ناامید شده باشند، در اصل به جوانان فرصت منصه ظهور داده نشده است، مدیر جوان ریسک پذیر است و اینطور نیست که همه چیز را فقط در تئوری دنبال کند، درحالی که مدیر پیر اهل ریسک نیست و ۱۰۰ واحد چرتکه می اندازد تا ۲ واحدکار عملی انجام دهد؛ این فضا باید عوض شود!

در زمان پیامبر اسامه بن زید فرمانده لشگر یک جوان بود، کارگزاران پیامبر اسلام در اهواز و آذربایجان و مصر جوان بودند و به مردم خدمت می کردند.

باید اعتماد به نفس در نسل جوان را تقویت کرد، انگیزه بسیار زیادی در نسل جوان برای خدمت گذاری وجود دارد، فراموش نکنیم جریان وابسته به لیبرال غرب مرگ خودش را در روی کار آمدن دولت جوان و حزب اللهی می داند، چرا که انقلاب باید به عقیده دشمنان در جریان جهانی‌سازی لیبرالیسم هضم شود و اینجاست که جوانان با ورود خود بارقه های امید را در دل مردم زنده خواهند کرد.

من اعتقاد دارم که تئوری ناکارآمدی را به حمدالله با روی کار آمدن دولت جوان انقلابی برطرف خواهیم کرد؛ اما لازم است که در این میان پدرخوانده‌های سیاسی نیز قدرت را به جوانان واگذار کنند و به جای اینکه دولت را به یک شرکت سهامی تبدیل کنند، برای مردم خدمتگزار باشند.

این جریان‌ها به افرادی که به اصطلاح وفادار به اصول انقلابی نیز هستند توصیه می‌شود و باید این تفکر را عوض کرد، به هرحال جوان حزب اللهی باید عرض اندام کند و خود را به مردم بشناسد تا امید به جامعه تزریق شود.

فراموش نکنیم جریان وابسته به لیبرال غرب مرگ خودش را در روی کار آمدن دولت جوان و حزب اللهی می داند،/لازم است که در این میان پدرخوانده‌های سیاسی نیز قدرت را به جوانان واگذار کنند و به جای اینکه دولت را به یک شرکت سهامی تبدیل کنند، برای مردم خدمتگزار باشند.ایرنا. به نظر شما خانه ملت تا چه اندازه می‌تواند در جوان گرایی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب موثر عمل کند؟

بیانیه گام دوم انقلاب یک ریل گذاری است، اگر مجلس شورای اسلامی می‌خواهد تغییری در اصلاح قوانین ایجاد کند، باید بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب باشد، بدیهی است که اگر مجلاس در تقنین و اصلاح قوانین چهارچوب بیانیه را حفظ کند، به همراه دولت دو بال یک پرواز خواهند شد و ققنوس انقلاب اسلامی را به پیشرفت می‌رسانند.

سخن آخر شما با مخاطبان ایرنا:

به طور حتم دولت جوان انقلابی امید را در دل مردم زنده خواهد کرد و با اصلاح ساختارهای اداری از هرگونه فساد در جامعه جلوگیری می کند، باید همانند اوائل انقلاب به آرمان‌های نهج البلاغه رجوع کرد و جوانان را پای کار کشاند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی عدالت اجتماعی مقام معظم رهبری استان قزوین دولت جوانگرایی گام دوم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی عدالت اجتماعی مقام معظم رهبری مجلس شورای اسلامی عدالت اجتماعی مقام معظم رهبری استان قزوین دولت جوانگرایی گام دوم انقلاب اخبار کنکور بیانیه گام دوم انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب روی کار آمدن دولت جوان دولت جوان و حزب اللهی هنگام ریاست جمهوری مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی جوان انقلابی نهج البلاغه امام و امت تمدن سازی برای مردم نسل جوان چهل ساله نقشه راه بر اساس ه دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۴۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: هر تعرضی به خاک ایران پاسخی پشیمان‌کننده در پی دارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در دیدار مردمی با شهروندان شاهرود در استادیوم این شهر در قالب برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، تاکید کرد: امروز همه جهان اسلام و جهان بشریت بر حقانیت موضع جمهوری اسلامی در دفاع از فلسطین و ضدیت با رژیم ستمگر صهیونیستی واقف شده است.

وی افزود: امروز عالم متوجه سخنی شده است که شهیدان در وصیتنامه‌های‌شان آن را فریاد زدند. سخن شهدای ما دفاع از راه خدا، استقلال و مبارزه با ظلم و فساد و تبعیض است.

ئییس‌جمهور با اشاره به عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: امریکا و رژیم صهیونیستی گمان کردند می‌توانند کرامت ما را خدشه‌دار کنند و به کنسولگری ما که خاک کشورمان محسوب می‌شود، حمله کردند. اما وقتی دست به جنایت زدند باید تنبیه می‌شدند و ملت بزرگ ایران آنها را تنبیه کرد.

رئیسی افزود: از زبان شما ملت و نیرو‌های مسلح و مقتدرمان و همه آحاد این کشور می‌گویم، اگر رژیم صهیونیستی باز هم اشتباه کند و بخواهد برای بار دیگر کوچکترین تعرضی به خاک مقدس جمهوری اسلامی کند بداند چنان پاسخی داده خواهد شد که او و حامیانش پشیمان می‌شوند.

وی با بیان این‌که دوران زورگویی تمام شده است، تصریح کرد: من در مذاکره با برخی از کشور‌های غربی، چه حضوری و چه تلفنی، گفته‌ام «مبادا با زبان زور با ما و ملت ما سخن بگویید» ملت ما دارای عقلانیت، تدبیر، منطق و سخن است.

وی تاکید کرد: اگر اهل سخن و مذاکره هستید، ما میز مذاکره را ترک نکرده و نخواهیم کرد. اما اگر بخواهید با زبان زور و قلدری با ملت ایران سخن بگویید بدانید کارتان پیش نخواهد رفت و ملت بزرگ ایران و دولتمردان با قدرت در مقابل شما خواهند ایستاد.

رئیس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام ۲ و برجام سه روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند. ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود.

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به اینکه امروز به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همه دشمنی‌هایی که با ملت ایران انجام می‌شود به دلیل مواضع به حق این نظام و اهداف بلندی است که این نظام دارد، یادآور شد: همه اینها به دلیل ایستادگی و مقاومت مردم در مقابل استکبار جهانی است. ملت بزرگ ایران به تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب و امام (ره) از آرمان فلسطین و آزادی قدس حمایت می‌کنند. مردم ۴۵ سال است که دفاع از فلسطین را فریاد می‌زنند.

تمرکز بر تولید دانش بنیان

وی یادآور شد: آن‌چه رهبر معظم انقلاب از دولت در کسوت خدمتگزار به مردم و حتی از اقشار مختلف مردم و فعالان بخش خصوصی در هر جا از این کشور می‌خواهند این است که بهترین را ارائه کنند تا اقتصاد و تولید کشور رونق بگیرد.

وی با اشاره به اینکه نیاز امروز کشور بیش از همه زمان‌ها کار و تلاش و افزایش تولید است، تاکید کرد: دانشمندان و دانشجویان و پژوهشگران در حوزه تولید علم می‌توانند اثرگذاری زیادی داشته باشند. از شرکت‌های دانش‌بنیان انتظار است تلاش کنند تا دانایی‌ها به محصولی برای ایران و صادرات تبدیل شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «ما به قله نزدیک شدیم» ادامه داد: خستگی و ناامیدی در فرهنگ و ادبیات دولت نباید جایی داشته باشد. اگر با مانعی مواجه شدیم تلاش کنیم مانع را رفع کنیم. در دولت تلاش‌مان این است که موانع را از پیش روی فعالان اقتصادی و فرهنگی برداریم.

تاکید بر سلامت اداری

به بیان آیت الله رئیسی، دستگاه‌های اداری کشور موظف هستند با روابط سالم و قانون‌مند مردم و فعال اقتصادی و تولیدکننده و دانشجوی فعال را حمایت کنند و از هرگونه رابطه ناسالم، فساد اداری و هرگونه رشوه پرهیز شود. مدیران از هر امری که مردم را ناامید می‌کند باید بپرهیزند.

وی با بیان اینکه اسلام برای ما کرامت آورده است و عزت و کرامت ملی، اسلامی و شخصی و خانوادگی نباید با برخی کم‌کاری‌ها خدشه‌دار شود، خاطرنشان کرد: کرامت مراجعان ادارات، کارگران، مدیران و همه مردم در هر جایگاهی باید حفظ شود.

وی تاکید کرد: مردم ایران ملت باعزت و کرامتی است. هر کس در هر جای دنیا بخواهد این عظمت و کرامتی که ملت ما و سرداران ما خدشه‌دار کند ملت بزرگ ایران در مقابل او ایستادگی کرده و باز هم ایستادگی می‌کند.

رئیس دولت سیزدهم ادامه داد: بسیاری از کارخانه‌های راکد استان سمنان در چرخه تولید قرار گرفته است. نرخ بیکاری کاهش و اشتغال افزایش یافته است. اما به این بسنده نکنیم. باید کار و تلاش برای شکوفایی اقتصادی کشور در همه جای کشور مضاعف شود.

افتخار‌های تاریخی شاهرود

وی با اشاره به اینکه شاهرود دارای مردمی با تاریخ و تمدن و مردمی برخوردار از ایمان، اعتقاد و باور دینی است که در تاریخ بیش از هزارساله خود دارای افتخار و ایستادگی و دلدادگی به علی‌ابن‌موسی‌لرضا (ع) هستند، افزود: آن‌چه مردم شاهرود در تاریخ پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دارند ظلم‌ستیزی و مقاومت در مقابل ظلم و ستم است. پس از انقلاب اسلامی هم دفاع از دین و وطن و ارزش‌های انقلاب اسلامی را از خود نشان دادند. دلیل این سخن بیش از یک‌هزار شهیدی است که این شهرستان تقدیم انقلاب شکوهمند اسلامی کرده است.

رئیسی افزود: سرداران و رزمندگان شاهرود در دفاع از میهن و حریم و حرم خوش درخشیدند. شاهرودی‌ها در عرصه دانش و فرهنگ برای سمنان و کشور و جهان اسلام نام‌آور هستند. از این جایگاه به خانواده معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران، فرهیختگان، نام‌آوران، دانشمندان و عموم مردم متدین این شهرستان ادای احترام می‌کنم.

نگاه ویژه دولت به حل مسائل شاهرود

رئیس‌جمهور در بخشی از اظهارات خود نیز به مسائل و اولویت‌های مورد تقاضای مردم شهرستان شاهرود از جمله تأمین آب آشامیدنی اشاره کرد و گفت: دولت برای تامین آب پایدار در شهرستان شاهرود خود را موظف می‌داند و حتما تامین آب پایدار دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به دغدغه‌های محیط زیستی مسئولان، مردم و کنش‌گران حوزه محیط زیست این منطقه نیز بیان کرد: حفظ محیط زیست قطعا مورد تاکیدمان است و صریح اعلام می‌کنم که هر اقدام صنعتی، معدنی و اقتصادی فرع بر حفظ محیط زیست خواهد بود.

رئیسی با بیان این‌که ظرفیت‌های شاهرود زیاد است، افزود: امشب در جلسه «حل مساله» پیرامون بسیاری از ظرفیت‌های این شهرستان و استان با مدیران و فعالان اقتصادی گفتگو می‌کنیم. من با مسائل استان سمنان آشنا هستم. همه مردم و همه عشایر بدانند که دغدغه‌های‌شان را پیش از ورود به استان مرور کرده‌ام و همه نکات مورد نظر این قشر پرتلاش و به ویژه جوانان استان را مورد مطالعه قرار داده‌ام.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که بنای این دولت حل مساله است، گفت: ما معتقد نیستیم که از کنار چاله‌ها عبور کنیم. بلکه باید برای هر چاله چاره‌ای پیدا کنیم. ما نمی‌گوییم که اگر مساله‌ای از سال‌ها پیش و دولت‌های قبل مانده به این دولت ارتباطی ندارد. بلکه به دنبال حل مساله و تکمیل آن طرح هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمانی: در دومین بازی لیگ برتری‌ام گل زدم
  • رئیسی: هر تعرضی به خاک ایران پاسخی پشیمان‌کننده در پی دارد
  • با ایمان به شعار ما می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه خواهیم کرد/ دشمن می‌خواهد با شبهات علمی و شهوت عملی، ایمان و امید جوانان را هدف قرار دهد
  • مرگ دردناک جوان ۲۴ ساله در آب های اطراف مسجد سلیمان / جسد از آب بیرون کشیده شد
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟
  • اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی به اسرائیل و آمریکا بود
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • بیانیه دانشگاه هنر درباره عملیات وعده صادق
  • احداث بیش از ۲۲ هزار مسکن ملی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد