Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری گفت: به سبب نبود امکانات کافی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و با دستور ستاد مقابله با کرونا ۸۰ درصد امتحانات دانش‌آموزان عشایری استان به صورت حضوری برگزار می‌شود.

حاتم خالدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۵۱ مدرسه در مناطق عشایری استان فعال است که از این تعداد ۱۴ مدرسه در حوزه عشایر کوچرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، نبود اینترنت پرسرعت در برخی مناطق عشایرنشین و دسترسی نداشتن به تبلت و گوشی هوشمند برای اتصال به شبکه شاد را از مهمترین مشکلات دانش‌آموزان این مناطق برشمرد و گفت: این موضوع باعث شده که بیشتر کلاس‌های درس این دانش‌آموزان به صورت حضوری برگزار شود.

خالدی تصریح کرد:هم‌اکنون هشت هزار و ۳۱۱ دانش‌آموز عشایری در مقاطع مختلف تحصیلی و یکهزار و ۳۵ نوآموز در مقطع پیش‌دبستانی مشغول تحصیل هستند که با تصمیم ستاد کرونا بیشتر مدارس عشایری می‌توانند امتحانات دوره‌ای خود را را به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کنند.

رییس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و برگزاری کلاس‌های درس غیرحضوری در استان، گفت: شرایط برای برگزاری کلاس‌های غیرحضوری برای بیشتر مدارس شبانه‌روزی مقاطع مختلف تحصیلی دختران و پسران استان نیز فراهم شده است.

خالدی خاطرنشان کرد: از مجموع مدارس عشایری استان، چهار مدرسه شبانه‌روزی است که سه مدرسه اختصاص به دختران دارد و یک مدرسه برای پسران در مقطع متوسطه اول و دوم فعال است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با بیش از ۱۲۶ هزار نفر جمعیت عشایر برون و درون کوچ دومین استان عشایر نشین کشور بعد از استان فارس است.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/003Ca1

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آموزش و پرورش امتحانات حضوری عشایری کوچ رو چهارمحال و بختیاری دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۴۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برخورداری مردم روستای گناوه لری گچساران از اینترنت پرسرعت
  • گشایش نمایشگاه دستاورد‌های دانش آموزان عشایر جرقویه
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور