Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:29:49 GMT

۴۰ پرونده گرانفروشی روغن خوراکی در شوش تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۴۸۵۲

۴۰ پرونده گرانفروشی روغن خوراکی در شوش تشکیل شد

محمدبهمن روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به کمبود روغن خوراکی در سطح بازار، سوء استفاده برخی افراد و افزایش قیمت این کالا، نظارت بر نحوه عرضه و توزیع آن در دستور کار ویژه اداره صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر بازار و به منظور جلوگیری از کمبود و نوسان نامتعارف قیمت‌ها به ویژه درخصوص اقلام اساسی و پرمصرف، بازرسان این‌ اداره با مشارکت سپاه پاسداران و سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط اقدامات نظارتی بازار را افزایش داده‌اند تا از این راه مانع از هرگونه گران‌فروشی و سوء استفاده سودجویان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره صنعت،معدن و تجارت گفت: طی روزهای آینده با پیگیری‌ فرماندار و نماینده شوش بیش از ۱۰۰ تن روغن خوراکی در فروشگاه‌های منتخب به مردم عرضه خواهد شد.

وی افزود: به نظرمی رسد برخی خانوارها در این مدت بیش از نیاز ماهانه خود روغن خوراکی تامین کرده‌اند که ما از آنها خواستاریم از احتکار خانگی پرهیز کنند.

بهمن یادآور شد: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف در بازار روغن مراتب را با تماس با سامانه ۱۲۴، ۱۳۵ یا تلفن ۰۶۱۴۲۸۲۲۳۶۳ گزارش دهند.

این روزها با توجه به کمبود روغن، برخی فروشگاه‌ها اقدام به فروش اجباری برخی اجناس نظیر چای همراه با روغن می‌کنند و برخی دیگر نیز قیمت‌ روغن خوراکی را به صورت غیرقانونی افزایش داده‌اند.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت بهمن شوش احتکار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت بهمن شوش وزارت صنعت معدن و تجارت بهمن شوش احتکار اخبار کنکور روغن خوراکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال تلاش می‌کنیم تا صنعتگران را در موضوع انرژی و مواد اولیه از طریق تأمین ارز کمک کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عباس علی‌آبادی عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت استان سمنان ازنظر ظرفیت‌های صنعتی اظهار داشت: استان سمنان یک استان صنعتی و ظرفیت اصلی آن صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: باید روی این ظرفیت تأکید و توجه داشت و طبیعی است وقتی ظرفیتی به این وسعت شکل می‌گیرد مشکلات و زیبایی‌ها و زشتی‌ها مطرح است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این بازدید دریافتم که سمنان یک ظرفیت مهم در کنار پایتخت است و باید تلاش کنیم مشکلات حل شود.

علی‌آبادی گفت: مهم‌ترین مشکلاتی که در بخش صنعت مطرح هست در حوزه زیرساخت هست، زیرساخت آب، برق و به‌طورکلی زیرساخت انرژی از مهم‌ترین مشکلات است.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که با کمک مردم نهضت جهش تولید را محقق کنیم و برنامه اصلی ما این است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خوشبختانه تولید‌کنندگان و صنعتگران پیام مقام معظم رهبری را از ما دولتی‌ها زودتر دریافت کردند و از ما پیشی گرفته و جلوتر هستند و این باعث افتخار است.

علی‌آبادی گفت: تولید مهم است و این دغدغه و اولویت اصلی همه مردم و به‌ویژه مقام معظم رهبری است و باید ارتقا یابد و امروز در بدنه دولت این نیاز لمس شده و همه برای حل مسائل بسیج شدند.

وی افزود: اما مسائل هست و ما باید شعار صنعت دانش‌بنیان صادرات محور را مورد تأکید قرار دهیم و توجه کنیم که این مهم سبب می‌شود تا ارزبری کم و ارزآوری بیشتر را شاهد باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: امروز هم به صنعتگران استان سمنان این قول را دادیم که امسال در موضوع انرژی و مواد اولیه از طریق تأمین ارز به آن‌ها کمک کنیم.

گفتنی است وزیر صنعت، معدن و تجارت در قالب سفر دوم استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان سمنان سفر کرده بود.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • افزایش ۲۰ درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شده است!
  • انجام بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان