Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان محمدرضا حبیبی رئیس دستگاه قضایی استان اصفهان در نشست مشترک با دادستان‌ها و قضات دادسرای عمومی و انقلاب سراسر استان اصفهان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: با وصول دستورالعمل جدید ریاست قوه قضاییه با عنوان «سند راهبردی ارتقاء یافته تحول» اجرای دقیق آن در دستور کار دادگستری استان قرار گرفته و مدیران و مسؤولان قضایی و قضات در سراسر استان با مطالعه دقیق آن با برنامه‌ریزی هدفمند و تشکیل کارگروه‌های لازم مفاد آن را اجرایی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: رعایت قوانین و مقررات آیین دادرسی اعم از مقید بودن به اصول و قواعد قانونی در صدور قرار‌ها به خصوص قرار‌های بازداشت موقت و حفظ حیثیت و آبروی افراد و تکریم ارباب‌رجوع، نظارت و سرکشی مستمر قضات به زندان در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و تعیین تکلیف پرونده‌های معوق از جمله مهم‌ترین مواردی بود که در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت.

او یادآور شد: تا کنون با تلاش‌های جهادگونه قضات و کارکنان در سراسر استان نتایج خوبی حاصل شده و امید است با اجرای مفاد این دستورالعمل شاهد سرعت بخشی بیشتر در مسیر تحول در دستگاه قضایی استان در آینده نزدیک باشیم.

رئیس دستگاه قضایی استان اصفهان به یکی دیگر از سیاست‌های قوه قضاییه اشاره و بیان داشت: ساماندهی زندان‌ها و کاهش جمعیت کیفری از دیگر سیاست‌های قوه است که در استان مورد توجه ویژه قرار گرفته و در ۹ ماه گذشته ۲ هزار و ۲۴۱ نفر زندانی مشمول مجازات جایگزین حبس و در طرح غربالگری زندانیان ۳ هزار و ۸۰۰ نفر زندانی آزاد شده و با فعالیت خوب کمیسیون عفو تعداد ۶۷۷ نفر مشمول عفو و از زندان آزاد شده‌اند.

حبیبی همچنین یادآور شد: به قضات تحقیق تأکید شده به گونه‌ای عمل کنند که صدور قرار‌های منتهی به بازداشت افراد به حداقل ممکن برسد.

در این جلسه مسؤولان قضایی استان نکاتی را در بخش‌های مختلف طرح و هر یک از قضات از سراسر استان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری اصفهان طرح غربالگری زندانیان استان اصفهان قضایی استان سراسر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۵۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۳۱ حکم سبز در مراجع قضایی آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته، تعداد ۳۱ حکم سبز و جایگزین حبس توسط مراجع قضایی استان صادر شده است.

 سعید شهند صدور این احکام را نشان از اهتمام و توجه ویژه قضات استان به امر حفاظت و صیانت از محیط زیست و انفال الهی دانست و افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست در راستای عمل به وظایف سازمانی خود و صیانت از ودیعه های الهی، با حضور شبانه روزی در مناطق و عرصه های طبیعی با هرگونه تخلف زیست محیطی برخورد کرده و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی آموزشی در این زمینه بیان کرد: کارشناسان آموزش  و محیطبانان حفاظت محیط زیست در سراسر استان نیز با برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی در طول سال تلاش می کنند تا با افزایش آگاهی ها و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست، میزان تخلفات و جرایم این حوزه به حداقل برسد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی، شهند تهیه علوفه برای حیات وحش، تهیه بسته های آموزشی زیست محیطی و آبیاری درختان پارک ملی دریاچه ارومیه را از جمله احکام سبز صادر شده برشمرد و افزود : سازمان حفاظت محیط زیست از همفکری و هم افزایی قضات و مسوولان و مدیران دستگاه قضایی در این عرصه بهره مند بوده است و حمایت دستگاه قضایی از مامورین یگان حفاظت محیط زیست به عنوان ضابطین قضایی، زمینه برخورد قاطع آنان را در برخورد با متخلفین این حوزه فراهم می سازد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • هدف اصلی دستگاه قضایی از اجرای حکم حبس بازسازی معنوی زندانیان است
  • صدور دستور قضایی در راستای حل مشکل آب شرب رودسر
  • صدور ۳۱ حکم سبز در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • بازداشت عامل تیراندازی و قتل در مراسم عروسی در گتوند
  • عامل تیراندازی و قتل در مراسم عروسی در گتوند بازداشت شد
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی
  • شاهزاده سرین در کرج بازداشت شد
  • فرد هتاک به مقدسات مشهور به «سرین» در کرج بازداشت شد
  • بازداشت فرد‌ هتاک به مقدسات در کرج