Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان سیاسی با بیان اینکه سردار سلیمانی توده های مردمی را در برخی از کشورها بسیج کرد تا در برابر کفار و ظالمان بایستند مطرح کردند: امروز محور مقاومت با شهادت «حاج قاسم» متحدتر شده و خون تازه ای به رگ های آن تزریق شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، شهادت هنر مردان خداست، مردانی که با تاسی از سرور و سالار شهیدان در راه اسلام و قرآن به شهادت رسیدند، انقلاب اسلامی ایران ریشه در فرهنگ عاشورا دارد، همان واقعه ای که برای دفاع از اسلام، قرآن و ارزشها برپا شد و سید الشهدا(ع) به همراه یاران باوفایش در این مسیر جان خود را تقدیم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از مکتب عاشورا، مکتب امام خمینی(ره) ایجاد شد و شاگردان زیادی در این مکتب پرورش یافتند تا جایی که امروز برخی از شاگردان مکتب امام(ره) نامشان و یادشان در دنیا می درخشد، اما مکتب شهید سلیمانی بعد از این دو مکتب در دنیا غوغا کرد، مکتبی که مقاومت در برابر کفار را رقم زد و از گوشه و کنار دنیا، بسیجیانی به پا خواستند و جبهه مقاومت با فرماندهی سردار سلیمانی که مظهر اقتدار و ایثار است، شکل گرفت.

شهید سلیمانی برای دفاع از ارزش های انقلابی سالها مقاومت کرد، یک اسطوره بین المللی که فقط متعلق به ایران نبود و بسیاری از ملت های مسلمان نسبت به سردار سلیمانی احترام خاصی قائل بودند به طوری که با شهادت سردار سلیمانی و تشییع بی نظیری که صورت گرفت، ثابت شد مردم قدر سالها رشادت و ایستادگی حاج قاسم را می دانند.

ایستادگی حاج قاسم در برابر استکبار

حاج قاسم همه را حول محور مقاومت جمع کرده بود و هدفش امنیت در منطقه بود و با شهادت شهید سلیمانی خون تازه ای به رگ های مقاومت و انقلاب اسلامی ایران تزریق شد تا همواره در مسیر ایستادگی قدم بردارند.

شهید سلیمانی هیچگاه به عناوین پر رنگ و لعاب توجهی نداشت تا جایی که وصیت کردند بر سنگ مزارش نام سرباز بنویسند که نشان دهد همیشه سرباز و گوش به فرمان رهبری بوده است و خلوص نیت و تواضع در این بخش از وصیت حاج قاسم دیده می شد.

در طول این سالها حاج قاسم همه توطئه های شیطانی استکبار را خنثی کرد، استکباری که خود را روزگاری ابرقدرت می دانست اما در برابر شهید سلیمانی و محور مقاومت عاجز و ناتوان شده بود چرا که با وجود شهید سلیمانی نقشه های دشمن یکی پس از دیگری با شکست همراه می شد و جز رسوایی، آمریکا چیزی نصیبش نمی شد.

جانفشانی های شهید سلیمانی در این سالها سبب شد تا غده چرکین داعش نابود شود و آنچنان عرصه را بر دشمن تنگ می کرد که دشمن با شنیدن نام حاج قاسم هراسان می شد و همین دشمن خبیث سبب شد تا در یک عملیات تروریستی شهید سلیمانی را به شهادت برسانند که انتقام سخت صورت می گیرد، انتقامی که خواسته همه ملت ها است.

همزمان با سالروز شهادت سهید سلیمانی میزگردی با حضور تحلیلگر مسائل سیاسی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های لرستان، نماینده مردم در کوهدشت برگزار شد که به ابعاد مختلف شخصیتی، سیاسی، فرهنگی و مذهبی شهید سلیمانی پرداخته است.

سردار سلیمانی موجب آرامش و امنیت مردم در منطقه بود

امیرعلی حیدر امیری تئوریسین و تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار داشت: شهید سلیمانی شخصیتی کم نظیر بود و زمانی که وارد سپاه پاسداران شد، توانایی های ذاتی خود را نشان داد و برای کمک به توانمند کردن مستضعفین تلاش می کرد.

وی افزود: حاج قاسم در این سالها به شخصیتی تبدیل شد که نه تنها ایران بلکه جهان به او افتخار می کند و سلیمانی تنها محدود به ایران نیست بلکه ملت های مسلمان کشورهای دیگر به شهید سلیمانی افتخار می کنند چرا که موجب آرامش و امنیت جهان بود.

تئوریسین و تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به شکست داعش تصریح کرد: به گفته خود استکبار، داعش آمده بود تا بماند و بیش از ۸۳ کشور دنیا داعش را تجهیز و تسلیح کرده بودند که از نظر روانی و یا بخش های دیگر مورد حمایت قرار می گرفتند.

امیری عنوان کرد: شهید سلیمانی توده های مردمی را در برخی از کشورها بسیج کرد مانند حشد الشعبی عراق، حزب الله لبنان، انصارالله یمن و همیشه برای محور مقاومت پیشتاز بود و در کشورهای عراق، سوریه و یمن، این توده ها شکل گرفتند تا در برابر کفار و ظالمان بایستند.

افسر ارشد جنگ نرم خاطر نشان کرد: حاج قاسم با کمک مدافعان حرم در عراق و سوریه داعش را نابود کرد، در افغانستان برای نابودی داعش و طالبان تلاش های مضاعفی انجام داد و برای مقابله با داعش توده های زینبیون، فاطمیون، علویون  شکل گرفتند و سالها به عنوان سربازان شهید سلیمانی در برابر دشمنان ایستادند.

محور مقاومت هر روز مقتدرتر می شود

وی شهید سلیمانی را فتح الفتوح محور مقاومت برشمرد و افزود: این فتح الفتوح توسط خود شهید سلیمانی رقم خورد و هر روز که می گذرد، محور مقاومت مقتدرتر به راه خود ادامه می دهد.

تئوریسین و تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه امروز مکتب شهید سلیمانی راه اندازی شده است گفت: این مکتب، رهرو مکتب عاشورا است و امروز باید شهید سلیمانی را به همه دنیا معرفی کرد تا آیندگان و نسل های بعدی که این خاطرات و وقایع را مرور می کنند بدانند چنین شخصیت بزرگی برای امنیت و کمک به مظلومان عالم چه اقداماتی انجام داده است.

امیری اظهار داشت: امروز محور مقاومت با شهادت سردارسلیمانی متحدتر شده و خون تازه ای به رگ های آن تزریق شد و در این مکتب و محور مقاومت، سردارهای زیادی در حال رشد و تربیت هستند که موضع گیری مقاومت امروز یکی است و این به برکت شهید سلیمانی بوده که رخ داد.

افسر ارشد جنگ نرم گفت: دشمن علاوه بر ترور شهید سلیمانی تلاش کرد تا شخصیت این بزرگ مرد را ترور کند اما نام شهید سلیمانی بلندتر و پرافتخار از این بود و نامش همه دنیا را در هم شکست.

وی بیان کرد: باید تصویر مثبت و خوبی از مکتب شهید سلیمانی به دنیا نشان دهیم و از هر بخش رسانه برای معرفی این شخصیت بی نظیر به دنیا استفاده کنیم.

شهید سلیمانی ریشه داعش را خشکاند

حجت الاسلام حبیب اله حاتمی عضو هیات علمی و مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های لرستان در گفت و گو با سفیر افلاک اظهار داشت: سردار سلیمانی محبوب دلهای آزادیخواهان و مظلومان عالم بود که راه این شهید ادامه دارد.

وی با اشاره به مکتب شهید سلیمانی افزود: مکتب حاج قاسم نتیجه توحید و خدابوری این مرد بزرگ و همچنین حاصل  ارادت به اهل بیت(ع)، معنویت، دنیاگریزی و پایبندی به تکلیف شرعی است که امروز جوانان زیادی در این مکتب تربیت می شوند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های لرستان تصریح کرد: شهید سلیمانی برای نجات مستضعفین و مظلومان از چنگال دشمنان تلاش می کرد و نجات بخش بسیاری از کشوها بود که برای دفاع از ارزشها و اسلام همه توان خود را به کار گرفته بود و همین اقدامات سبب شده بود تا در بین ملت ایران و ملت های مسلمان محبوبیت خاصی داشته باشد.

حجت الاسلام حاتمی تصریح کرد: وجدان هر انسان بیداری می داند که داعش، همان محصول آمریکا چقدر به بشریت ضرر وارد کرد و شهید سلیمانی توانست برای همیشه به دنیا نشان دهد همیشه حق در برابر باطل پیروز می شود و ریشه داعش را در منطقه خشکاند.

وی با اشاره به تشکیل محور مقاومت گفت: نتیجه این زحمات ایجاد یک محور مقاومت بود که در قاره های مختلف سبب شد تا مسئله مقاومت پررنگ تر شود و این محور در کشورهای دیگر بتواند در برابر ظالمان و زورگویان بایستد.

مکتب شهید سلیمانی ادامه دهنده مکتب عاشورا 

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های لرستان خاطر نشان کرد: نتیجه این مقاومت از بین رفتن داعش و مستکبرین در این مناطق بود و روحیه جان نثاری که در کشورهای دیگر بعد از شهادت سردار سلیمانی ایجاد شد، نتیجه اش تمدن اسلامی است.

حجت الاسلام حاتمی با اشاره به مکتب سلیمانی و الگو گرفتن از مکتب عاشورا افزود: مکتب امام خمینی(ره) نشات گرفته از مکتب امام حسین(ع) بود و مکتب شهید سلیمانی ادمه دهنده دو مکتب عاشورا و امام(ره) است و وجود این شهید برای همیشه مسیر «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» را ترسیم کرد.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی در این سالها و با تلاشها و مجاهدت های خود نشان داد  که همیشه باید در برابر ظالمان ایستاد چرا که امام حسین(ع) به قیمت تقدیم جان خود و یاران باوفایش در واقعه کربلا در برابر ظالمان ایستاد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های لرستان با اشاره به ترویج روحیه جهادی توسط شهید سلیمانی افزود: مهمترین اقدام شهید سلیمانی در کنار همه این اقدامات مهمی که انجام داد این بود که سبب شد تا روحیه جهادی بیش از پیش در بین جوانان ترویج داده شود.

حجت الاسلام حاتمی گفت: امروز جهادگران زیادی با داشتن همین روحیه در میدان مقابله با کرونا حضور دارند و بسیج مردمی با همین روحیه که نشات گرفته از مکتب عاشورا، امام(ره) و شهید سلیمانی است در میدان حضور دارند.

وی بیان کرد: بسیاری از جوانان به عنوان مدافعان حرم در این سالها در کنار سردار سلیمانی با داعش جنگیدند و شور و اشتیاق این جوانان برای دفاع از حرمین و ارزشها دیدنی بود چرا که این جوانان دقیقا همان مسیر شهدا، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس را ادامه می دهند.

شهید سلیمانی رمز اقتدار و سربلندی در منطقه

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهید سلیمانی رمز اقتدار و موفقیت در منطقه بود و بسیاری از موفقیت های منطقه مرهون تلاش ها و جانفشانی های شهید سلیمانی است که به عنوان یک فرمانده در کنار سربازان تلاش می کردند.

وی افزود: در فرماندهی نظامی و در هر جایی که نیاز به فرماندهی داشت، چه برای ارائه راهکار و حل مشکلات حضور داشتند و همه هدفشان این بود که کارها را پیش ببرند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دلاوری های شهید سلیمانی در منطقه سبب شده بود تا لرزه بر اندام استکبار و دشمنان بیندازد و رمز اقتدار و سربلندی ما در منطقه شهید سلیمانی بود.

وی با اشاره به ادامه دادن راه شهید سلیمانی گفت: شهادت آرزوی شهید سلیمانی بود که به آرزویش رسید و راه شهید سلیمانی، مبارزه با استکبار، دشمنان و زورگویان است که باید این راه را با اقتدار ادامه دهیم.

حاج قاسم یاور مستضعفین

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شهید سلیمانی ضعیف ترین مردم را همراهی و با مهربانی و محبت با مردم صحبت می کرد که همه این ویژگی های برجسته شهید سلیمانی در سایه معنویت و انس با خدا رخ داده بود.

حجت الاسلام مبلغی با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی همان مکتب توجه به خداست عنوان کرد: امروز همه مسئولان بیش از هر چیز به این مکتب نیاز دارند چرا که در مکتب شهید سلیمانی توجه و رسیدگی به مردم بسیار مورد توجه بود.

وی بیان کرد: اگر انسان با دید الهی نگاه کند می داند که گره گشایی از کار مردم در مراجعات مردمی یک نعمت بوده و تلاش برای حل مشکلات این مردم همان مکتب شهید سلیمانی است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی راهش از معنویت می گذرد افزود: در جریان کرونا سربازان زیادی با روحیه جهادی در میدان خدمت به مردم حضور دارند و در این میان مدافعان سلامت نیز سخت ترین شرایط را تحمل می کنند و در این میدان جهاد تلاش می نمایند.

با گذشت یک سال از شهادت سردار دلها، هیچگاه نامش از ذهن ها دور نشده، در هر کار و برنامه ای نام حاج قاسم و رفتار و کردارش به عنوان یک الگو مطرح می شود.

امروز با توجه به شرایط کشور ضروری است تا همه مسئولان در هنگام سخنرانی از رفتار شهید سلیمانی، در عمل هم نشان دهند که تلاش جهادی برای حل مشکلات را در نظر می گیرند، همانگونه که شهید سلیمانی خستگی ناپذیر تلاش می کرد امروز می طلبد مسئولان با روحیه جهادی برای حل مشکلات مردم همت کنند.

شهید سلیمانی الگویی ماندنی در تاریخ است که قرار گرفتن در مسیر و مکتب حاج قاسم، راه را برای سعادت، اقتدار، سربلندی و موفقیت هموار می کند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های لرستان تحلیلگر مسائل سیاسی مکتب شهید سلیمانی شهید سلیمانی شهید سلیمانی سردار سلیمانی برای دفاع روحیه جهادی حجت الاسلام مکتب عاشورا محور مقاومت شهادت سردار مکتب امام حل مشکلات سبب شد حاج قاسم توده ها ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۶۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «سربلند میدان» به تازگی توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به چاپ سوم رسیده است.

این کتاب که به سرگذشت و زندگی سردار شهید سیدمحمد حجازی می‌پردازد، با گذشت شش ماه برای سومین بار تجدید چاپ شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

همچنین بیست و نهم فرودین ماه، سومین سالروز شهادت سردار سرلشکر شهید سید محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران است که بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی به شهادت رسید. سردار حجازی بیش از ۴۰ سال از عمر خود را وقف دفاع از انقلاب اسلامی و نیروهای مقاومت کرد و یکی از فرماندهان نام‌آشنا در جبهه مقاومت بود.

پس از شهادت شهید حجازی کتاب سرگذشت و زندگی او در دستور کار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس قرار گرفت و بعد از گذشت یک سال، کتاب «سربلند میدان» نوشته سعید علامیان منتشر و در پنجمین همایش «یادها و نام‌ها» در پنجم مهرماه سال ۱۴۰۲ رونمایی شد.

کتاب «سربلند میدان» حاصل ۸۰ ساعت گفتگوی نویسنده با چهل‌ویک نفر از هم‌رزمان، همکاران، آشنایان و اعضای خانواده سردار شهید محمد حجازی است. بیست‌ویک نفر دیگر هم راویانی هستند که روایت آن‌ها را از منابع مکتوب استخراج کرده است.

این کتاب متشکل از ۱۹ فصل است که از تولد تا شهادت سردار حجازی را روایت می کنند.

چاپ سوم این کتاب با طرح جلد جدید عرضه شده است.

کد خبر 6081679 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی در خوی
  • سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان
  • سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان
  • برپایی مراسم بزرگداشت شهدای محور مقاومت در شیراز
  • «سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد
  • پیام تسلیت سردار قاآنی به هنیه
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • برگزاری سومین یادواره سردار شهید سید محمد حجازی در کوهدشت
  • کتاب «سربلند میدان» برای سومین بار تجدید چاپ شد
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت