Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به‌گزارش ایرنا، هادی میرزائی روز شنبه  به رسانه ها در سمنان افزود: یکهزار و ۱۳۰ میلیارد ریال از پنج هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال شامل جذب سرمایه مستقیم و چهار هزار میلیارد ریال شامل جذب سرمایه غیرمستقیم است.

وی گفت: این میزان جذب اعتبار نشانگر پاسخ اعتماد به مردم است و واگذاری بناهای تاریخی مهم‌ترین تقاضای دولت و حاکمیت از مردم و اعتماد به مردم بود و مردم نیز به خوبی پاسخ این اعتماد را دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اعطای کاربری و بهره‌برداری مناسب و خردمندانه از بناهای تاریخی و فرهنگی با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی  بیان کرد: کاروانسراها، بناها، خانه‌ها و تمامی ظرفیت‌های میراث تاریخی، بخشی از هنر و معماری ادوار مختلف است که می‌تواند گردشگران را با بخشی از فرهنگ و هویت و تاریخ کشور و سبک زندگی گذشتگان آشنا کند.

میرزائی با تاکید بر اینکه این بناها به عنوان میراث تاریخی باید برای نسل‌های آینده به یادگار بماند، گفت: راهکار استفاده از این بناها، استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران و علاقمندان به میراث‌فرهنگی است.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی تاکید کرد: علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در این حوزه باید چارچوب‌های حفاظت از آثار را رعایت کنند و قرار نیست بناها به مکان هایی که فقط خدمات گردشگری ارائه می‌کنند، تبدیل شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین الزام و ضرورت حفاظت از بناهای تاریخی است و به همین دلیل در حوزه ارزیابی فنی در صورتی که سرمایه‌گذاران این ضوابط را رعایت کنند تائید صلاحیت می‌شوند.

میرزائی گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تخصص‌های لازم را کسب کنند و از مشاوران و افراد متخصص این حوزه بهره بگیرند.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، در سفر دو روزه به استان سمنان از بناهای واگذار شده توسط صندوق به بخش خصوصی از جمله خانه تدین و طاهریان سمنان، کاروانسرای دامغان، کاروانسرای میاندشت، خانه حاج حشمت اللشکر سرخه، و خانه تاریخی عطاردی شاهرود بازدید کرد.

برچسب‌ها صندوق مرمت احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی گردشگری سمنان توسعه ایران وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مرمت میراث فرهنگی ایرانگردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری سمنان گردشگری سمنان توسعه ایران وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مرمت میراث فرهنگی ایرانگردی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: بازدید ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی در ایام نوروز

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در ایام نوروز، بالغ بر ۳ میلیون نفر تا دیروز از اماکن، موزه‌ها، محوطه های تاریخی و پایگاه های میراث فرهنگی بازدید داشتند که رقم بسیار مهمی است.

وی افزود: در این زمینه استان فارس با حدود ۷۴۰ هزار نفر بازدید مقام اول را دارد و پس از آن اصفهان و تهران بالاترین میزان بازدید را داشته‌اند.

کد خبر: 1225427 برچسب‌ها میراث فرهنگی و گردشگری

دیگر خبرها

  • نگاه وزارت میراث فرهنگی، تسهیلگری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است
  • نگاه وزارت میراث فرهنگی، تسهیل‌گری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است
  • استان چهارمحال و بختیاری نیاز به تغییرات گردشگری دارد
  • چهارمحال و بختیاری میزبان رویداد گردشگری در سطح ملی یا بین‌المللی باشد
  • بناها و عمارت‌ها گنجینه‌ای از تاریخ و تمدن کردستان
  • بروکراسی اداری، مهمترین مانع سرمایه گذاری در کشور
  • موافقت اصولی با ۱۵۵ طرح گردشگری صادر شد
  • ضرغامی: بازدید ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی در ایام نوروز
  • ضرغامی: بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی تاکنون بازدید کردند
  • بیش از ۳ میلیون نفر در ایام نوروز از اماکن تاریخی بازدید کردند