Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 طی یادداشتی به توضیح درباره پیشنهادش در بحث تراکنش‌های مالی پرداخت. 

متن کامل یادداشت این عضو کمیسیون تلفیق به شرح است.

بسمه تعالی

با سلام و درود به روان پاک شهیدان و خاصه شهید سرافراز اسلام، سردارقاسم سلیمانی(ره) و نیز خدمت مردم شریف خصوصا موکلین عزیز 

اینجانب همواره سعی کرده‌ام نظراتم را بصورت شفاف با شما مردم عزیز در میان بگذارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین مناسب است در مورد پیشنهاد تراکنش‌های بانکی که به دلیل انعکاس ناقص، سوء برداشت‌هایی شد نکاتی را عرضه بدارم:

۱. در بررسی منابع طرح یارانه کالائی از طرف مرکز پژوهش‌های مجلس و بعضی نمایندگان، پیشنهاد عوارض به میزان "سه در هزار" از تراکنش‌های بالای بانکی ارائه شده بود و بعضی صاحبنظران حوزه اقتصاد هم می‌گفتند در صورت اجرای آن سایر مالیات‌ها را هم می‌توان ملغی کرد، مانند بازار بورس که علاوه بر شفافیت مالی سالانه هزاران میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای خزانه دارد.

۲. این پیشنهاد به‌رغم ایجاد شفافیت مالی با اشکالاتی چون نداشتن مبنای صحیح اخذ عوارض، آسیب دیدن سپرده‌گذاری و... مواجه بود.

۳. اینجانب در گفتگو با رادیو اقتصاد به قصد استفاده از نظرات کارشناسان اقتصادی جامعه و کنکاش بیشتر، آن را طرح کردم و رقم را هم کاهش و برای تراکنش‌های بالا پیشنهاد دادم تا فشار بر افراد متوسط به پایین پیش نیاید. یک در هزار برای تراکنش‌های بالای ده میلیون تومان رقم ناچیزی است و با این شرط که اگر این مساله لحاظ شود، سایر مالیات‌ها لغو یا کاهش پیدا کند.

۴. بی‌شک نظر کارشناسان و مردم به تبیین پیشنهاد کمک می‌نماید و در اینجا هم فرصت تضارب آرا و بررسی بیشتر پیش آمد که مشخصا اغلب نظرات مخالف بود هر چند پیشنهادهای تکمیل‌کننده هم ارائه شد، بنابراین جمع‌بندی اینجانب و بعضی از دوستان این شد که پیشنهاد مطروحه را دنبال نکنیم.

۵. در این میان، اشتباهی که در ذکر عدد و رقم به هنگام‌ مصاحبه پیش آمده بود و در خبرگزاری تصحیح شد، عده‌ای آن را سوژه تاخت و تاز قرار دادند، مخصوصا در میان اصلاح‌طلب‌ها فضای کارشناسی و نقد علمی را به فضای تخریب و شانتاژ خبری و حمله به مجلس انقلابی تبدیل کردند که جای بسی تاسف است. 

مجلس خانه ملت و محل بررسی ایده‌ها و نظرات گوناگون است و با تضارب آرا می‌توان به نظرات صائب رسید و در راستای  مصالح کشور و منافع ملت گام برداشت، این راه نباید بسته شود. قطعا، ایجاد خفقان رسانه‌ای، باعث بسته شدن راه گفتگو و ممانعت از ارائه ایده‌های نو خواهد بود که با پویایی و رشد و توسعه در تضاد آشکار است. همواره رهبر فرزانه و حکیم انقلاب همگان مخصوصا نخبگان جامعه را به گفتگو و نقد عالمانه دعوت کرده‌اند.

با احترام
سید محمدرضا میرتاج‌الدینی
نماینده مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو 

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون تلفیق بودجه میرتاج الدینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۸۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات گفتگوی تلفنی رئیس جبهه اصلاحات با مهدی کروبی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از کانال جبهه اصلاحات ایران، در بخشی از این گفتگو، آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات، که به مناسبت عرض تبریک عید سعید فطر و پیگیری وضعیت سلامتی حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی با وی و همسرش فاطمه کروبی تماس تلفنی برقرار کرده بود، ضمن تشکر از مواضع شیخ اصلاحات در دفاع از حقوق مردم، نسبت به ادامه حصر وی و میرحسین موسوی و زهرا رهنورد اظهار نگرانی کرد.

حجت الاسلام مهدی کروبی نیز در این گفتگو ضمن یادآوری خاطراتی از امام خمینی (ره) گفت: مرحوم امام آنقدر به رأی مردم باور داشت که طی ۱۳ ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چندین انتخابات برگزار کرد. خیلی ها همان موقع هم نسبت به این عملکرد امام و توجه به رأی مردم انتقاد داشتند، اما امام هرگز کوتاه نیامد. ما هم تا در حد توانمان بود چه در زمانی که مسئولیت داشتیم و چه سال های پس از آن سعی کردیم همین مشی امام را ادامه دهیم.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896320

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • ارائه ۶ پیشنهاد جهت پایان وضعیت بحرانی غزه در شورای امنیت
  • کم اطلاعی ناشران و ممیزان مهمترین دلایل عدم معافیت مالیاتی است
  • سعید لیلاز: خطرناک‌ترین دشمن جمهوری اسلامی خودش است/ بعد از ماجرای مهسا هنوز آشتی ملی مشاهده نشده/ امریکایی‌ها می‌دانند اگر ضربه جدی به ایران بزنند دست ایران بسته نیست/ پیشنهاد من این است که ایران، آزمایش هسته‌ای خود را عمومی کند
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی
  • ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت رضا رشیدپور
  • جزئیات گفتگوی تلفنی رئیس جبهه اصلاحات با مهدی کروبی
  • آموزش ثبت نام اظهارنامه مالیاتی در سال ۱۴۰۳
  • شرایط اخذ رتبه بندی شرکت