Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریاض المسعودی» نماینده ائتلاف سائرون گفت که توافقنامه راهبردی با آمریکا هیچ نتیجه‌ای نداشته و ضرورت دارد که این توافقنامه لغو شود.

المسعودی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» همچنین بر ضرورت بین‌المللی کردن پرونده ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در صورت عدم اقدام جدی دولت «مصطفی الکاظمی» در این خصوص تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود که توافقنامه چارچوب راهبردی امضاشده با آمریکا هیچ نتیجه‌ای را حاصل نکرده بلکه محدودیتی برای عراق در زمینه امضای هر گونه توافقنامه راهبردی با یک کشور دیگر ایجاد کرده است لذا ضروری است که این توافقنامه لغو شود.

این نماینده ائتلاف سائرون همچنین تأکید کرد که دولت بایستی هر چه سریع‌تر تجاوز آمریکا علیه فرماندهان پیروزی در فرودگاه بغداد را اعلام کند و اگر این کار را نکند در آن صورت این قضیه برای رسیدگی و احقاق حق به دادگاه‌های بین‌المللی ارجاع داده خواهد شد.

المسعودی همچنین اظهار داشت که دولت مصطفی الکاظمی موضع روشنی در قبال حضور آمریکا نداشته و سعی دارد مصوبه پارلمان درباره اخراج نظامیان آمریکا از عراق را به تعویق بیاندازد.

آمریکا سال پیش در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه نیروهای همراه آن دو در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و به شهادت رساند. پارلمان عراق در واکنش به این اقدام، طرح اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را به تصویب رساند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ائتلاف سائرون عراق توافق راهبردی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  یک حزب سیاسی ترکیه با ارائه پیشنهادی به مجلس این کشور خواستار ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی شد.
عمر فاروق گرگرلی اوغلو به نمایندگی از حزب دمکراسی و برابری (DEM) با ارائه پیشنهادی به مجلس ملی ترکیه خواستار ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی شد.
وی که نماینده مردم کُجاالی است با انتقاد از رویکرد اقتصادی دولت نسبت به رژیم صهیونسیتی و با بیان اینکه هدف از ارائه این پیشنهاد حمایت از استقلال اقتصادی غزه است گفت: برای حمایت سیاسی از غزه و جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی تجارت ترکیه با این رژیم باید متوقف شود.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی با اشاره به جریحه دار شدن افکار عمومی ترکیه بدلیل تجارت با رژیم صهیونیستی بویژه فروش تجهیزات نظامی گفت: وقت آن رسیده تا دولت با عمل به خواسته مردم ترکیه جلوی این تجارت پلید را بگیرد.
گفتنی است دو هفته پیش دولت ترکیه پس از شش ماه گذشت از آغاز جنگ غزه صادرات ۵۴ قلم کالا، از جمله بنزین هواپیما و مصالح ساختمانی و ... را به سرزمین‌های اشغالی محدود کرده، اما برخی منابع مستقل اعلام کرده اند تجارت با رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

 

 


باصدا‌ها:
عمر فاروق گرگرلی اوغلو - نماینده مجلس ترکیه
عمر بولات - وزیر بازرگانی و گمرکات ترکیه
-------

دیگر خبرها

  • طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه
  • نماینده کنگره خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در غزه
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد