Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:46:53 GMT

تعلل راه و شهرسازی در تفکیک اراضی پادگان

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۹۰۸۰

تعلل راه و شهرسازی در تفکیک اراضی پادگان

امیرسرتیپ دوم محمود محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر پیرامون مباحث مطرح شده از سوی برخی مسئولان در خصوص کم کاری ارتش در اراضی 04 اظهار کرد: در سال ۸۴ بر اساس یک تفاهم و قرارداد بین وزیر مسکن و شهرسازی سابق، وزیر دفاع، وزیر کشور و فرمانده کل ارتش قرار شد زمین‌های پادگان بیرجند به راه و شهرسازی واگذار و پادگان بیرجند از داخل شهر منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه انتقال پادگان ۰۴ از داخل شهر بر اساس این تعهد صورت گرفته و واگذاری نیز انجام شده است، بیان‌کرد: کل اراضی پادگان حدود هزار و ۳۳ هکتار بوده اما بر اساس تفاهم آن دسته از اراضی و تأسیسات موجود که در محدوده خدمات شهر قرار داشته و مورد نیاز نیروهای مسلح و وزارت دفاع باشد (با کاربری غیر نظامی)، به ما باز گردانده خواهد شد.

تنها ۲۱ هکتار از اراضی در اختیار ارتش است

امیر سرتیپ دوم محمودی ادامه‌داد: بر اساس تفاهم انجام شده در آن سال هر متر مربع از اراضی را به قیمت ۶۰۰ هزار ریال به راه و شهرسازی واگذار کردیم و ۲۱.۲ هکتار این اراضی که مورد نیاز ارتش بود به دو برابر قیمت اولیه یعنی هر متر مربع ۱,۲۰۰ ریال خریداری شد.

ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه طبق تفاهم اسناد تمام این اراضی که در مجموع حدود ۲۱.۲ هکتار می‌شود، از سوی وزارت مسکن و شهرسازی به نام وزارت دفاع تغییر خواهد کرد، ادامه‌داد: در حقیقت ما اراضی که به نام پادگان ۰۴ از سوی مسئولان در جلسات مختلف نام برده می شود را واگذار کرده‌ایم و در حال حاضر ۲۱ هکتار در اختیار ارتش است.

امیر سرتیپ دوم محمودی با بیان اینکه متاسفانه از آن سال تا کنون هنوز روند تغییر مالکیت اسناد انجام نشده است، گفت: علی رغم فروش اراضی پادگان به وزارت مسکن و شهرسازی اما هنوز اسناد به نام پادگان ۰۴ است و روند صدور سند به کندی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: اگر راه و شهرسازی تکلیف سندها را مشخص کند، شهرداری نیز می‌تواند با آسودگی بیشتری پروژه‌های خود چون باغ ملی را در این اراضی اجرا کند.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم‌های صورت گرفته وزارت راه و شهرسازی تنها باید سند آن ۲۱ هکتار را به وزارت دفاع انتقال دهد و برای قطعات مختلف این مجموعه نیز سند جدا با کاربری‌های مشخص صادر کند.

ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی با تأکید بر این نکته که در اطلاع رسانی مسائل مرتبط با زمین‌های پادگان باید برخی از ظرافت‌ها مراعات شود، بیان‌کرد: به عنوان مثال وقتی بیان می‌شود فلان مقدار از اراضی پادگان به شهرداری واگذار شد، باید به این نکته اشاره شود که این واگذاری از زمین‌های در اختیار راه و شهر سازی بوده و ارتش در این زمینه ممانعتی نداشته است.

خشک شدن درختان در محدوده چه دستگاهی؟

امیرسرتیپ دوم محمودی با اشاره به مسائل مطرح شده در زمینه خشک شدن درختان در محدوده اراضی پادگان ۰۴ ادامه‌داد: وقتی کسی سخن از خشک شدن سه هزار و ۴۰۰ اصله درخت در این محدوده می‌زند در وهله اول باید سند و مدرک ارائه کند که در چه تاریخی و به چه صورت این شماره‌گذاری صورت گرفته است.

وی بیان‌کرد: ما هر چقدر گشتیم و در صورت جلسات بررسی کردیم آماری دقیق و مستندی در این زمینه مشاهده نکردیم.

ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از جنبه دیگر درختان نیز ممکن است به علت آفت‌ها، عمر طولانی و مسائلی شبیه به آن خشک شوند و شاید علت خشک شدن برخی از درختان این مسئله باشد (البته نه در حجمی که عنوان شده است).

امیر سرتیپ دوم محمودی با بیان اینکه موضوع خشک شدن درختان به علت عدم آبیاری به صورت عمدی و یا سهل انگاری نیز مطرح شده است، ادامه‌داد: حتی در این صورت نیز باید بررسی شود که درختان خشک شده در چه نقاطی بوده است.

وی بیان‌کرد: این نکته از آن جهت حائز اهمیت است که در حال حاضر تنها ۲۱ هکتار از اراضی در اختیار ارتش قرار دارد و بسیاری از درختان خشک شده اصلاً در محدوده زمین‌های در اختیار ما نیست.

وی ادامه داد: همچنین این گلایه مندی نیز وجود دارد که در کوی سازمانی آبیاری درختان بر عهده شهرداری است و ما مانع برای این امر نبوده ایم فقط درخواست هماهنگی برای ورود به این محدوده را داریم.

ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه موضوع خشک شدن درختان در سال‌های گذشته در دادستانی نیز مطرح شده است، ادامه‌داد: در نهایت تفاهم شد بعد از بررسی به نسبت تعداد درختان خشک شده و اینکه در محددوده مالکیتی کدام دستگاه قرار دارد نسبت به کاشت درخت اقدام شود.

۱۰۰ اصله درخت کاشتیم

امیر سرتیپ دوم محمودی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۰ اصله درخت کاشتیم، گفت: در سال جاری نیز اقدام به کاشت درخت خواهیم کرد.

وی گفت: قطعات ۲۱ هکتار زمین در اختیار ارتش کاربری‌های مختلفی چون کاربری ورزشی، مسکونی و اداری دارد.

ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی در پاسخ به این نکته که درآمد کسب شده از محل فروش زمین‌های پادگان در کجا هزینه شده است، اظهار کرد: این یک مسئله درون سازمانی ارتش است که فرماندهان رده بالا در این زمینه باید پاسخ بدهند.

امیر سرتیپ دوم محمودی یادآور شد: اما به طور کلی بیان می‌کنم کسانی که این سؤال را مطرح می‌کنند، به این نکات هم بیندیشند که هزینه ساخت پادگان ۰۴ جدید و یا منازل سازمانی ارتش از چه محلی تأمین می‌شود؟

کد خبر 5107301

منبع: مهر

کلیدواژه: محمود محمودی ارتش بیرجند مرکز آموزش 04 بیرجند قاسم سلیمانی ویروس کرونا 9 دی شیراز اولین سالگرد شهادت حاج قاسم آمار کرونا بوشهر کرمانشاه آیت الله مصباح یزدی آلودگی هوا شهرستان کرج جبهه مقاومت خطبه های نماز جمعه عکس استانها ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی اختیار ارتش خشک شدن درختان راه و شهرسازی اراضی پادگان پادگان ۰۴ راه و شهر ۲۱ هکتار مطرح شده بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۹۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم

به گزارش قدس آنلاین، حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که حمله پهپادی سنگینی به رژیم صهیونیستی انجام داده است.

در این بیانیه آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف ان و در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به شهرک عدلون و ترور یکی از رزمندگان، مقاومت اسلامی در ساعت ۱:۴۰ بعد از ظهر امروز سه شنبه ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ در حمله هوایی گسترده با پهپادهای انتحاری مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر فرماندهی یگان ایگوز ۶۲۱ را در پادگان شراگا در شمال شهر اشغالی عکا هدف قرار دادند و تلفات قطعی به آن وارد کردند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از رهگیری ۳ هدف هوایی در آسمان نهاریا و عکا خبر داد.

پیش از این رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند پایگاهی نظامی در یکی از شهرک‌های ساحلی در شمال فلسطین اشغالی از جنوب لبنان هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

این منابع تاکید کردند که پهپادها دقیقاً به هدف اصابت کردند.

به دنبال این حمله دود غلیظی در شمال حیفا مشاهده شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • ببینید | حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • رضاییان: شرکت ذوب آهن درباره ربیعی کارشکنی کرد!
  • آموزش‌های ورزشی و پیامدهای قانونی ناشی از تعلل
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار