Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به گرانی مجدد خودروهای داخلی در هفته‌های اخیر، عنوان کرد: بی‌تدبیری شورای رقابت، عامل اصلی این گرانی است و در روزهای آتی نیز شاهد متعادل‌تر شدن قیمت خودروهای داخلی خواهیم بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا رزم حسینی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با اشاره به نقش آذربایجان‌ شرقی در بسیاری از برهه‌های حساس و تاریخی انقلاب اسلامی افزود: امیدواریم در مدت باقی‌مانده از فعالیت دولت دوازدهم، بتوانیم بخشی از مشکلات مربوط به حوزه تولید و صنعت استان را رفع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، همدلی و وحدت را رمز موفقیت استان در بخش‌های مختلف دانست و افزود: ائمه جمعه و نمایندگان محترم مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در استان‌ها نیز نقش مهمی در موفقیت دولت و افزایش وحدت در بخش‌های مختلف دارند.

وی انحصارگری در خودروسازی را اصلی‌ترین عامل در گرانی و کیفیت خودروهای داخلی دانست و ادامه داد: مبارزه با دلال‌بازی در صنعت خودروسازی را یکی از اولویت‌های اصلی خود می‌دانیم و تمامی تلاش خود را برای رقابت‌پذیری و ارتقای کیفیت تولیدات خودرویی را در اولویت اهداف خود قرار داده‌ایم.

رزم حسینی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو در شش ماهه دوم سال‌جاری، افزود: ایجاد رقبای جدید در صنعت خودروسازی نیز از اصلی‌ترین برنامه‌های وزارت صمت است.

به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، تلاش برای متعادل‌کردن عرضه و تقاضا، تسریع در ترخیص کالاهای اساسی از گمرکات کشور و ضرورت حذف قوانین مزاحم و دست و پاگیر از دیگر موضوعاتی بود که وزیر صمت در این جلسه به آن‌ها اشاره کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: علیرضا رزم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۹۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین نارضایتی مردم از خودرسازان چیست؟ | ویدئو

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، سپهر توکلی دادجوی سخنگوی مرکزی ملی رقابت افزود: نهادهایی هم که تنظیم گر فنی هستند بر اساس دستورالعمل و فرمولی که شورای رقابت داده قیمت خودرو را محاسبه و ابلاغ می‌کنند.

وی افزود: اکنون طبق همین روالی که از انتهای سال ۱۴۰۱ وجود داشت، همچنان طبق دستورالعمل شورای رقابت، وزارت صمت قیمت خودرو را محاسبه می‌کند که قیمت تمام شده در سازمان حمایت به عنوان متولی متخصص انجام و ابلاغ می‌شود.

توکلی درباره گران فروشی خودروسازان گفت: ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است؛ شورای رقابت باید به عنوان ناظر بر دستورالعمل به این موضوع ورود کند، نهادهای دیگر مانند سازمان حمایت، سامانه ۱۲۴ و تعزیرات هم به موضوع ورود و بررسی کرده اند.

وی تاکید کرد: به اکثر این شکایات رسیدگی و حکم صادر شده و در مراجع قضائی هم همچنان در حال پیگیری است.

کد خبر 846356 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • وزیر صمت: در مورد قیمت پژو پارس، شورای رقابت مسؤول است
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست
  • چگونه ترکیه از صنعت خودروسازی ایران پیشی گرفت و ما بی توجه به فرمان رهبری دنبال مدیریت دولتی خودروسازی هستیم
  • بیشترین نارضایتی مردم از خودرسازان چیست؟ | ویدئو
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست/ ثبت ۲ هزار شکایت از خودروسازان
  • رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت
  • سه دوره عشرت؛ حسرت و عسرت در خودروسازی