Web Analytics Made Easy - Statcounter

 انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر شنبه و در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا استان تهران طی سخنانی گفت: پیشنهاد ۲ روز تعطیلی دستگاه‌های اداری استان تهران به هیأت دولت ارائه شد.

قدس آنلاین: استاندار تهران همچنین از توقف موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی خبر داد و گفت: نظارت مستقیم بر سیستم گرمایشی ادارات استان تهران توسط شرکت گاز استان اعمال می‌شود، اما متأسفانه در این مدت شاهد پدیده جوی ناپایدار و اثربخشی آن نسبت به انتقال آلاینده‌ها نبودیم و اکنون شاهد حالت انباشت آلاینده‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به گزارش اداره کل هواشناسی این استان مبنی بر پایداری جو طی روزهای آینده اشاره کرد و گفت: طبق این گزارش، تنها باد ملایمی در جنوب استان تهران خواهیم داشت و به غیر از این باد، ناپایداری نداریم، که نسبت به جابجایی آلاینده‌ها اقدام بشود.

محسنی بندپی با بیان اینکه اکنون شاهد دو لایه این ورژن در ارتفاع ۲۰۰ و ۹۰۰ متری هستیم، گفت: همه دستگاه‌های عضو کمیته وظیفه دارند، بر اجرا، نظارت و پیگیری مصوبات اقدام کنند، می‌بایست، تدابیر لازم برای یک درجه آلودگی بیشتر اتخاذ شود، یعنی اگر ما شاخص بالای ۱۵۰ را داشته باشیم، بر اساس مصوبه هیأت وزیران باید تدابیر سخت‌تری اتخاذ شود، تا سلامت شهروندان حفظ شود.

آلودگی هوا ۱۰ الی ۱۵ درصد مرگ و میر ناشی از کرونا را افزایش می‌دهد

وی گفت: افزایش غلظت ذرات معلق ۱۰ الی ۱۵ درصد شیوع، انتقال و مرگ و میر ناشی از کرونا را نیز افزایش می‌دهد، که بر همین اساس باید تصمیماتی اتخاذ کنیم، که با کاهش مواجه اشخاص روبرو شویم و پیشنهاد واضح و روشن جلسه امروز این است، که ما ضمن اینکه ما باید شدت و نظارت جدی تری بر تمامی عوامل کاهش خطر داشته باشیم، دو روز تعطیلی را برای همه دستگاه‌های اداری، فعالیت‌های عمرانی و دستگاه‌های خصوصی ارائه شده است.

از سوخت مازوت در استان تهران استفاده نمی‌شود

محسنی بندپی گفت: امروز هیچ صنعتی در استان تهران از سوخت مازوت استفاده نمی‌کند، خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی متوقف می‌شوند.

وی گفت: طبق گزارش رئیس پلیس راهور پایتخت علی رغم همه این محدودیت‌ها ما شاهد ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش ترافیک نسبت به زمان مشابه سال قبل داریم.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آلودگی هوای تهران انوشیروان محسنی بندپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۹۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر دولت درباره تعطیلات آخر هفته؛ پنجشنبه یا شنبه‌ها؟

آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی دولت گفت: «نگاه دولت این است که درباره تصمیم‌گیری در خصوص افزایش تعطیلی‌های آخر هفته، دیدگاه منعطف‌تری داشته باشیم و متناسب با اقتضایات زمانی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بتوانیم دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم.»

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره افزایش تعطیلات آخر هفته، گفت: موضوعی که در دستور کار مجلس است لایحه دولت است، دولت با بررسی کارشناسی که انجام داد لایحه‌ای را سال گذشته تقدیم مجلس کرد. پیشنهاد دولت افزایش تعطیلی‌های انتهای هفته از یک روز به دو روز بود که در لایحه آمده است و نسبت به روز هم پیشنهاد دولت در لایحه روشن است.

او یادآور شد: نگاه دولت این است که درباره این تصمیم‌گیری، دیدگاه منعطف‌تری داشته باشیم و متناسب با اقتضایات زمانی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بتوانیم دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم. پیشنهاد دولت این است که ضمن افزایش تعطیلات هفته به دو روز انتخاب این روز‌ها در اختیار نظرات کارشناسی بخش‌های مختلف قرار گیرد.

دبیر هیات دولت در پاسخ به پرسشی درباره جزییات برنامه عملیاتی دولت برای تحقق شعار سال، اظهار کرد: برنامه عملیاتی تحقق شعار سال، پس از چند جلسه فوق‌العاده در کمیسیون‌های دولت، هفته گذشته به تصویب هیئت وزیران رسید. مشارکت دستگاه‌های اجرایی در تدوین برنامه، اهداف کمی، احکام قابل رصد و تعیین مواعد گزارش‌گیری منظم از میزان پیشرفت برنامه‌ها، از ویژگی‌های این برنامه و پیوست‌های آن است.

بهادری جهرمی ادامه داد: طبق این برنامه کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلفند برنامه عملیاتی جلب مشارکت مردم در حوزه‌های تولیدی مرتبط با آن دستگاه را در حوزه‌های فرهنگ‌سازی و ترویج توسعه مشارکت مردم، توانمندسازی مردم برای ورود به عرصه‌های اقتصادی و ایجاد امکان فرصت برابر برای مردم و بخش دولت در اقتصاد تا پایان اردیبهشت تهیه و ابلاغ کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم
  • نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته
  • نظر دولت درباره تعطیلات آخر هفته؛ پنجشنبه یا شنبه‌ها؟
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • اظهارات عجیب معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته/ تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟
  • (ویدیو) نوری قزلجه: تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است
  • پیشنهاد دولت برای افزایش تعطیلی هفته چه روزی است؟
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته
  • هشدارهای مهم محسنی اژه ای درباره حجاب و عفاف؛ به فراجا کمک کنیم | می‌توانیم خود را کنار بکشیم و بگوییم «کی بود کی بود؛ من نبودم»؟!
  • خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه ها ؛ پنجشنبه یا شنبه ؟