Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، هیات عمومی دیوان عدالت اداری شرط چاپ یک مقاله علمیپژوهشی مستخرج از رساله دکتری را برای دفاع از پایان نامه خلاف قانون دانست و آن را ابطال کرد.
بر اساس این گزارش، دیوان عدالت اداری اعلام کرد:   به دنبال شکایت از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ودرخواست تقاضای ابطال ماده ۱۹ آیین نامه آموزشی دوره دکتری تخصصی دانشجویان مصوب ۱۳۹۴ ، در خصوص اینکه "دانشجو پس از تدوین رساله به شرط کفایت دستاوردهای علمی و چاپ یک مقاله علمی – پژوهشی مستخرج از رساله با تایید استاد راهنما مجاز است در حضور داوران از رساله خود دفاع کند" هیات عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی و با این استدلال که بند ۴ قسمت (ب) ماده ۲ قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب سال ۱۳۸۳یکی از وظایف و اختیارات وزارت علوم را  تعیین ضوابط، معیارها و استانداردهای علمی موسسات آموزش عالی و رعایت اصول انعطاف، پویایی رقابت و نوآوری علمی قرار داده، و ماده ۱۹ آیین نامه آموزشی دوره دکتری تخصصی دانشجویان مصوب ۱۳۹۴ مغایر با اصول انعطاف، پویایی رقابت و نوآوری علمی می باشد، چرا که از یک سو صرف پذیرش مقاله و صدور گواهی پذیرش مقاله به امضای سردبیر مجله علمی – پژوهشی مبین احراز اوصاف علمی بودن مقاله نگارش شده می باشد و از سوی دیگر چاپ مقاله جزء مصادیق معیارها و استانداردهای علمی نیز نمی باشد و همین طور طولانی بودن فرآیند چاپ مقالات و الزام آنها به چاپ مقاله به صورت مطلق و بدون وجه به شیوه مدیریت حاکم بر مجلات علمی – پژوهشی موجب اضرار به منافع عموم دانشجویان می باشد، با اکثریت  آراء ماده ۱۹ آیین نامه آموزشی دوره دکتری تخصصی دانشجویان مصوب ۱۳۹۴ را قابل ابطال دانست و مقرر نمود صرف ارائه گواهی پذیرش مقاله در نشریات علمی – پژوهشی برای مجاز شدن دانشجوی دوره دکتری برای دفاع از پایان نامه خود کفایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پایان نامه دکتری چاپ مقاله دوره دکتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۰۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشو گفت: هیئت وزیران آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف را در جلسه ۱۴۰۲.۱۲.۱۶ تصویب کرده بودند که این آیین نامه اکنون جهت اجرا ابلاغ شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حمیدرضا خان محمدی اظهار کرد: محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور «آئین نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق نواحی و محلات مختلف» را که به پیشنهاد شماره ۱۴۸۴۳۱ مورخ ۱۴۰۲.۷.۱۰و زارت آموزش و پرورش و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون جمهوری اسلامی ایران ارائه شده بود و در جلسه ۱۴۰۲.۱۲.۱۶ تصویب شد، جهت اجرا ابلاغ کرد.

وی افزود: در ماده (۴) بعد از عبارت «غیر مسکونی» عبارت بدون الزام به تغییر کاربری در موارد غیر استیجاری» اضافه می‌شود.

خان محمدی با اشاره به اینکه در ماده (۶) بررسی جوانب فنی و ایمنی ساختمان‌های موضوع این آئین نامه تغییر کرد، ادامه داد: بررسی جوانب فنی و ایمنی ساختمان‌های احداثی یا تکمیلی و تأیید استحکام بنای این ساختمان‌ها با رعایت ضوابط طراحی فضاهای آموزشی برنامه‌ریزی معماری همسان مدارس ابتدایی و متوسطه موضوع بخشنامه شماره ۹۵/۵۷۶۷۴۹ مورخ ۱۳۹۵.۳.۳۱ سازمان برنامه و بودجه کشور در چارچوب مقررات ملی ساختمان برعهده سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور و واحدهای تابع خواهد بود.

وی گفت: بررسی جوانب فنی و ایمنی ساختمان‌های استیجاری و خریداری شده و تأیید استحکام بنای این ساختمان‌ها در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه از جمله مقررات ملی ساختمان و با رعایت ضوابط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور حسب مورد با استفاده از ظرفیت مهندسان مشاور واجد گواهی صلاحیت از سازمان برنامه و بودجه کشور برعهده سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور و واحدهای تابع است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: در ماده (۱۱) بعد از عبارت و بناهای احداثی عبارت تکمیل اضافه می‌شود و تبصره این ماده حذف و تبصره ۱ جدید با عنوان در مورد ساختمان مدارس و یا مراکزی که مطابق فرآیندهای مندرج در این آئین نامه استحکام بنا گرفته اند و توسط مؤسس دیگری اجاره یا خریداری می‌شوند به شرط منقضی نشدن تاریخ تأییدیه لحاظ جوانب فنی و ایمنی و استحکام بنای ساختمان تا زمان اعتبار تأییدیه دریافت مجدد تأییدیه یادشده ضروری نیست و تبصره ۲ جدید در موارد فوق چنانچه حوادث غیر مترقبه مانند، زلزله، سیل و طوفان رخ دهد، مؤسسان طبق اعلام سازمان، نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور ملزم به دریافت تأییدیه مجدد استحکام بنای ساختمان خواهند بود. به ماده یادشده الحاق می‌شوند. اصلاح عبارت ظرف سه سال از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این آئین نامه به عبارت حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۵ تغییر ماده (۱۲) آئین نامه است.

کد خبر 739717

دیگر خبرها

  • اعلام شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون در دانشگاه الزهرا(س)
  • شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون
  • رویکرد جدید دانشگاه الزهرا برای نقش‌آفرینی استادان خانم
  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • انجام پایان‌نامه‌های ارزان‌قیمت و مشکلات دانشجویان
  • ابلاغ آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • ابلاغ آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیر دولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • پایان یک بحث هیجان‌انگیز؛ سلب اعتبار از قدیمی‌ترین هرم جهان
  • حمایت برنامه «فن‌تز» از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی