Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتظار می‌رود با آمدن سال نو میلادی، در همین سال ۲۰۲۱ چندین اتفاق بزرگ برای فوتبال ایران و به‌ویژه سه تفنگدار تیم ملی (آزمون، طارمی و جهانبخش) رخ دهد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، رقابت‌های فوتبال در سراسر دنیا با وجود شیوع بیماری عجیب‌و‌غریب کرونا در‌حال پیگیری است و علاقه‌مندان به این رشته می‌توانند همچنان عملکرد تیم‌های موردنظرشان را دنبال کنند؛ برای ایرانی‌ها هم لیگ‌های اروپا (غالبا لیگ‌های درجه دو) در این چند سال به‌واسطه حضور لژیونر‌های ایرانی جذاب‌تر شده و بعضا عملکرد درخشان آن‌ها توانسته توجه فوتبال مدرن را تا حدودی معطوف به فوتبال ایران هم بکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به غیر از علیرضا جهانبخش که یکی، دو فصلی می‌شود در لیگ برتر انگلیس به میدان می‌رود، دیگر ستاره‌های فوتبال ایران از رسیدن به پنج لیگ معتبر اروپایی محروم بوده‌اند؛ این محرومیت گاه به خاطر خواسته خودشان و گاه نداشتن پیشنهاد از سوی تیم‌های حاضر در این لیگ‌ها بوده است. با‌این‌حال، درخشش تعدادی از بازیکنان ملی‌پوش ایرانی در این اواخر، فضا را مهیا کرده تا دوباره فوتبال ایران، تعداد بیشتری لژیونر در لیگ‌های معتبر اروپایی داشته باشد.

در واقع انتظار می‌رود با آمدن سال نو میلادی، در همین سال ۲۰۲۱ چندین اتفاق بزرگ برای فوتبال ایران و به‌ویژه سه تفنگدار تیم ملی (آزمون، طارمی و جهانبخش) رخ دهد که در زیر مختصرا نگاهی به این اتفاقات احتمالی شده است.

سردار بالاخره از روسیه دل می‌کند

اگر قرار باشد باثبات‌ترین لژیونر فوتبال ایران که در سطح قابل‌قبولی بازی می‌کند و فرصت حضور در لیگ قهرمانان اروپا را به دست می‌آورد، معرفی شود باید به سردار آزمون پرداخت. مهاجم تیم ملی ایران باثبات‌ترین لژیونری است که فعلا در لیگ روسیه و البته باشگاه بزرگ زنیت بازی می‌کند.

با وجود آنکه لیگ روسیه در مقایسه با پنج لیگ معتبر اروپایی چندان رقابتی نیست، ولی حضور سردار آزمون در بهترین تیم این لیگ نشان از توانایی‌های مهاجم ایرانی دارد. سردار آن‌قدر ثبات داشته که حالا یکی از مهره‌های اصلی زنیت محسوب می‌شود و فارغ از اینکه رقابت داخلی باشد یا در عرصه بین‌المللی، او یکی از دو مهاجم اصلی تیمش است. سردار آزمون تا همین‌جا دو قهرمانی در لیگ روسیه، یک قهرمانی در جام حذفی و یک قهرمانی در سوپرجام دارد و یک بار هم عنوان برترین گلزن لیگ را به دست آورده است.

او در همین فصل هم بعد از ۱۹ هفته با زدن ۱۱ گل صدرنشین گلزنان (به‌صورت مشترک) است و اگر اتفاق خاصی نیفتد نه‌تنها یک‌بار دیگر قهرمانی در روسیه را حس می‌کند بلکه می‌تواند برای دومین بار عنوان آقای‌گلی را هم به دست بیاورد.

ناگفته پیداست که همین عملکرد نشان می‌دهد دیگر لیگ روسیه برای سردار آزمون کوچک است؛ او توانایی‌اش را بار‌ها در لیگ قهرمانان اروپا و در مواجهه با تیم‌های بزرگ اروپایی نشان داده و هیچ مشکلی برای بازی‌کردن در لیگی بزرگ‌تر ندارد.

توانایی‌های سردار آن‌قدر هست که مشتری برایش زیاد باشد؛ او از هر پنج لیگ معتبر اروپا پیشنهاد دارد، ولی دلش پیش لیگ برتر انگلیس گیر کرده و طبیعتا اگر پیشنهاد قابل‌توجهی از این لیگ به دستش برسد، انتخاب اولش خواهد بود. همین حالا شایعه پیشنهاد آرسنال به او به گوش می‌رسد و می‌تواند به قدر کافی وسوسه‌کننده باشد. دیگر پیشنهاد‌ها هم از لیگ ایتالیا به دست سردار رسیده که باز‌هم می‌تواند برایش زمینه‌ساز جهشی بزرگ باشد.

پس، یکی از اتفاقات مهمی که فوتبال ایران می‌تواند در سال ۲۰۲۱ انتظارش را داشته باشد، خروج سردار آزمون از زنیت و پیوستنش به یکی از تیم‌های بزرگ در لیگ‌های معتبرتر اروپایی است. البته که این تنها اتفاقی نیست که سردار رقمش می‌زند، چون اگر او انتخاب کند که از زنیت جدا شود، آن‌وقت در سال ۲۰۲۱ عنوان گران‌قیمت‌ترین بازیکن تاریخ ایران هم جابه‌جا می‌شود؛ زنیت به پیشنهاد زیر ۳۰ میلیون یورو برای سردار فکر هم نمی‌کند؛ حتی با همین رقم کف ۳۰ میلیون یورو، سردار در سال ۲۰۲۱ می‌تواند تبدیل به گران‌قیمت‌ترین بازیکن تاریخ ایران شود و این عنوان را از دست علیرضا جهانبخش در‌بیاورد.

طارمی قد می‌کشد!

دومین بازیکن ایرانی که می‌تواند اتفاقات بزرگی در سال ۲۰۲۱ رقم بزند، مهدی طارمی است؛ مهاجم بوشهری تیم ملی ایران، همین حالا با حضور در پورتو در یکی از بهترین باشگاه‌های دنیا بازی می‌کند، ولی او هم درست مثل سردار آزمون از رسیدن به لیگ‌های معتبرتر اروپایی باز‌مانده است؛ البته که او پیش‌تر شانس بازی در لیگ فرانسه را داشت، ولی به‌هر‌حال ترجیح داد در پرتغال بماند و برای پورتو به میدان برود.

طارمی به‌عنوان آقای لیگ پرتغال به پورتو رسیده و هنوز برای رسیدن به جایگاه اصلی‌اش در این باشگاه تلاش می‌کند. او با وجود آنکه در اوایل فصل یک یار تعویضی بود، آن‌قدر درخشیده که این روز‌ها یکی از دو انتخاب اصلی سرمربی پورتو برای حضور در خط حمله است. طارمی تا همین جا که ۱۱ هفته از لیگ پرتغال سپری شده توانسته ۴ گل بزند و سه پاس گل هم بدهد. معنی‌اش می‌شود آنکه اگر در پورتو فیکس شود (اتفاقی که در آستانه رقم‌خوردن است) علاقه‌مندان به فوتبال در ایران دوباره باید منتظر آقای‌گل شدن او در لیگ پرتغال باشند.

اگر چنین اتفاقی بیفتد، آن‌وقت بعید است پورتو توان مقاومت برابر پیشنهاد تیم‌های حاضر در پنج لیگ معتبر اروپایی برای خریدن مهدی طارمی را داشته باشد. به‌ویژه اینکه او حالا ارزش واقعی‌اش را نشان داده و در بازار فوتبال اروپا برایش قیمتی نزدیک به ۱۰ میلیون یورو گذاشته‌اند.

بر کسی پوشیده نیست که طارمی عاشق رئال‌مادرید است و بدش نمی‌آید به آرزوی دوران کودکی‌اش برسد؛ شاید درخشش در پرتغال و دریافت پیشنهاد از یک تیم اسپانیایی مهدی را به رؤیایی که در سر دارد، نزدیک کند. او می‌داند تحقق رؤیایش کار بسیار دشواری است، ولی تا به الان نشان داده از مبارزه‌کردن هراسی ندارد. پس، دومین اتفاقی که می‌تواند در سال ۲۰۲۱ برای لژیونر‌های ایرانی بیفتد، تکرار عنوان آقای‌گلی طارمی در پرتغال و سرریزشدن پیشنهاد‌های بهتر برای اوست.

فیکس‌شدن علی جهان

اگر قرار باشد اعتبار لیگ‌ها را مورد ارزیابی قرار دهیم، باید حضور علیرضا جهانبخش، بال تیم ملی ایران در برایتون را اوج هنر یک فوتبالیست ایرانی در این سال‌ها دانست؛ پسر خوشفکری که در لیگ هلند درخشید و خودش را به فوتبال دنیا ثابت کرد با رقم قابل‌توجه و نزدیک به ۲۰ میلیون یورو که در آن زمان برای باشگاه برایتون رکورد محسوب می‌شد، از آلکمار به این باشگاه انگلیسی پیوست.

اگر قرار باشد فوتبالیستی که بیشترین پیشرفت از لحاظ تنوع لیگ را داشته مثال بزنیم، باید به علیرضا اشاره کنیم که پایش را به لیگی باز کرد که همچنان بسیاری معتقدند برترین لیگ دنیاست؛ البته که جهانبخش به‌عنوان آقای گل لیگ هلند به برایتون رسید و قابلیت‌های فنی‌اش را ثابت کرده بود.

حضور در برایتون، اما برایش آن‌طور‌که باید خوب پیش نرفت؛ سازگار‌شدن با فوتبال انگلیس زمان‌بر شد و بعد هم که رخ داد، تغییراتی در این باشگاه، علیرضا را تبدیل به یک بازیکن نیمکت‌نشین کرد. با وجود آنکه همچنان شایعاتی درباره بازگشتش به فوتبال هلند مطرح می‌شود، اما او می‌گوید قرار نیست تسلیم شود و می‌خواهد برای حفظ جایگاهش در برایتون مبارزه کند.

شرایط نشان داده علیرضا پیشرفت قابل‌توجهی در این زمینه داشته است؛ در مقایسه با فصل گذشته، او همین حالا بازی‌های بیشتری برای برایتون انجام داده است و در ۱۱ بازی موفق شده یک پاس گل هم بدهد؛ چه‌بسا اگر خوش‌شانس‌تر بود او علاوه بر این یک پاس گل می‌توانست چند گل زده هم در کارنامه داشته باشد.

اتفاق خوبی که برای او و فوتبال ایران می‌تواند در سال ۲۰۲۱ رقم بخورد، فیکس‌شدنش در ترکیب برایتون است. او از لحاظ فنی اختلاف سطحی با بازیکنان فیکس برایتون ندارد و چه‌بسا در خلق موقعیت و ایجاد حمله بعضا از آن‌ها توانمندتر هم نشان داده است. فعلا با حفظ همین روند و جنگندگی بیشتر در تمرینات چه‌بسا او در سال جدید بالاخره تبدیل به مهره اصلی برایتون هم شود؛ باشگاهی که همواره در میانه رو به پایین جدول قرار دارد، شاید بالاخره به توانایی‌های پسر جسور ایرانی پی ببرد و بیشتر به او در ترکیب اصلی فرصت دهد.

اگر علیرضا در این زمینه بهتر شود، قاعدتا وضعش در جدول ارزش‌گذاری هم بهتر می‌شود؛ با وجود رقم قابل‌توجه ۲۰ میلیون یورو، او این روز‌ها ارزشش افت کرده و تا پنج‌میلیون یورو کاهش پیدا کرده است. فیکس‌شدن در برایتون به‌معنای افزایش قیمتش در بازار هم خواهد بود.

روزنامه شرق

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا لیگ برتر انگلیس سردار آزمون مهدی طارمی پنج لیگ معتبر اروپا معتبر اروپایی فوتبال ایران میلیون یورو سردار آزمون سال ۲۰۲۱ عنوان آقای نشان داده لیگ روسیه آقای گل تیم ملی لیگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۱۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا پای «گل یخ» کوروش یغمایی به باشگاه‌های خارجی فوتبال باز شد؟

کوروش یغمایی خواننده و نوازنده مشهور ایرانی به تازگی در اکانت شخصی خود ویدئو‌هایی از حساب اینستاگرامی چندین باشگاه بین‌المللی فوتبال بازنشر کرده که در آن از موسیقی ترانه «گل یخ» استفاده شده است.

به گزارش خبرآنلاین، در روز‌های گذشته صفحات اینستاگرامی باشگاه‌های منچسترسیتی، لیورپول، اینتر میلان، یوونتوس و صفحه رسمی اینستاگرام جام جهانی فوتبال زنان، ویدئو‌هایی با آهنگ ترانه معروف «گل یخ» که توسط «مت بی‌لا» ریمیکس شده را منتشر کردند.

انتشار این ویدئو‌ها با استقبال گسترده کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

پیش از این هم هندی‌ها موسیقی (آهای سیاه زنگی دلمو نکن خون، آی تو رفتی کجا منم چو مجنون، جمال جمالک جمال جمال قدو) را به شیوه دیگر تنظیم کرده بودند و روی فیلم سینمایی «animal» قرار داده بودند.

کوروش یغمایی که به باور برخی کارشناسان، بنیان‌گذار موسیقی راک در ایران است، بعد از انقلاب اسلامی در ایران، سال‌ها ممنوع‌الکار بود. او در دهه هفتاد خورشیدی مجوز ساخت و انتشار چند آلبوم موسیقی را دریافت کرد. اما این دوران بسیار کوتاه بود و یغمایی مجدد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ممنوع‌الکار شد که تا به امروز ادامه دارد.

سعید ذهنی موسیقی‌دان درباره گرایش به این نوع از موسیقی توضیح داد و گفت: «سال‌هاست که گرایش و توجهی ویژه نسبت به موسیقی اورینتال (شرقی) در غرب مشهود است و این گرایش هم بخاطر بکر بودن و تنوع بی‌نظیر این نوع از موسیقی است. موسیقی ایرانی از نظر تنوع و تکثر نغمه (ملودی) بسیار غنی است، اما بزرگ‌ترین ضعف موسیقی ما هارمونی است. موسیقی ما مونوفونیک (تک صدایی) است و به لحاظ هارمونی فقیر است؛ البته در این میان استادانی مانند احمد پژمان یا حسین علیزاده و حتی بسیاری از آهنگسازان معاصر ایرانی هستند که به دنبال خلق آثار هارمونیک در موسیقی هستند.

امروزه استفاده از ملودی‌های شرقی در خلق موسیقی‌های فیلم، اپرا و حتی در بازی‌های کامپیوتری بسیار چشمگیر و قابل توجه است. این موسیقی شرقی که درباره آن صبحت می‌کنم الزاما درباره موسیقی ایرانی نیست و موسیقی ترکی، عربی و همینطور موسیقی پنتاتونیک (پنج صدایی) خاور دور (ژاپن، چین ...) را نیز شامل می‌شود. این نوع از موسیقی‌ها که ما با نام موسیقی اورینتال از آن یاد می‌کنیم بسیار بکر هستند، به همین دلیل هم ممکن است حتی در کنسرت‌های راک، استفاده از موسیقی شرقی را بشنویم که بخاطر جذابیت آن است. مردم دنیا به خاطر تازه بودن و بکر بودن ملودی‌ها با ترکیبی که به شکل مدرن انجام می‌شود، به موسیقی (فیوژن) علاقه مندند. به همین خاطر هم اشاره کردید مشاهده شده بین اجرای یک گروه موسیقی راک یا متال صدای استاد بنان پخش شده یا این استفاده‌ای که اخیرا از ترانه «گل یخ» کوروش یغمایی صورت گرفته است.»

باتوجه به توضیحات سعید ذهنی به این نتیجه می‌رسیم که این نوع از موسیقی‌ها که ما با نام موسیقی اورینتال از آن یاد می‌کنیم بسیار بکر هستند، به همین دلیل هم ممکن است حتی در کنسرت‌های راک، استفاده از موسیقی شرقی را بشنویم که بخاطر جذابیت آن است. مردم دنیا به خاطر تازه بودن و بکر بودن ملودی‌ها با ترکیبی که به شکل مدرن انجام می‌شود، به این نوع از ملودی علاقه پیدا کردند.

به همین خاطر هم بین اجرای یک گروه موسیقی راک یا متال صدای استاد بنان هم پخش شود به احتمال زیاد این ماجرا به خاطر تازگی این نوع از موسیقی اورینتال است که جامعه بین المللی از آن استقبال می‌کند. یا این ماجرایی که اخیرا برای «گل یخ» کوروش یغمایی پیش آمده، به خاطر نو بودن تازگی و تاثیرگذاری ملودی است که افراد دیگر کشور‌ها سراغ آن می‌روند، مثلا چندوقت پیش هم موسیقی «جمال جمالک جمالو» را به شکلی مدرن تنظیم کرده بودند و روی یک فیلم هندی گذاشته بودند همه این موارد نشان می‌دهد که جامعه در حال حاضر به دنبال چیز‌های تازه نو و بکر است و این ویژگی را ملودی‌های شرقی دارند.

دیگر خبرها

  • سردار آزمون از فردا در تمرینات رم شرکت می‌کند
  • آزمون از فردا در تمرینات رم
  • ژاوی: مقابل پی‌اس‌جی از جانمان مایه می‌گذاریم
  • یوسفی:با شکست تراکتور برای دربی اصفهان انگیزه و روحیه گرفتیم
  • (عکس) استوری قشنگ سردار آزمون برای سلامتی بازیکن رم
  • خواستگاری با انگیزه سرقت و اخاذی
  • برتری «اورنبورگ » در حضور لژیونر ایرانی
  • چرا پای «گل یخ» کوروش یغمایی به باشگاه‌های خارجی فوتبال باز شد؟
  • لژیونر والیبالی که می‌خواهد همبازی سردار آزمون شود
  • دلایل بی‌انگیزگی دانش‌آموزان نسبت به تحصیل / تاکید بر کنکور علم را در مدارس تبدیل به کالا کرده است