Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@19:43:41 GMT

قرقیزستان از خنثی‌سازی یک حمله تروریستی خبر داد

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۲۶۴۲

قرقیزستان از خنثی‌سازی یک حمله تروریستی خبر داد

کمیته امنیت ملی قرقیزستان امروز (شنبه) از عملیات مشترک سرویس‌های ویژه این کشور و یکی از کشورهای همسایه و بازداشت یک شبه‌نظامی که به اعتقاد آنها برای طراحی حمله تروریستی در منطقه مرزی مشترک تلاش می‌کرد، خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی این کمیته گفت: به دنبال همکاری کمیته امنیت ملی قرقیزستان و سرویس ویژه یکی از کشورهای همسایه، یک حمله تروریستی در خاک قرقیزستان خنثی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرزهای منطقه اوش در شمال شرقی قرقیزستان با تاجیکستان و ازبکستان هم مرز است. این سخنگو گفت، در نتیجه عملیات مذکور یک مرد قرقیز متولد ۱۹۹۸ در منطقه اوش بازداشت شد. او اطلاعاتی از هویت این فرد یا کشوری که همکاری مشترک با آن صورت گرفت، عنوان نکرد.

سخنگوی کمیته امنیت ملی قرقیزستان گفت: ما متوجه شدیم که او به یکی از سازمان‌های تروریستی بین‌المللی نفوذ کرده و از طرف مقام‌های ارشدش برای ساخت یک وسیله انفجاری به منظور اجرای یک حمله تروریستی در یک واحد نظامی مامور شده است. در بازرسی از سکونتگاه او، لباس استتار، کمربند انفجاری، پوتین‌های نظامی، دوربین شکاری، چاقوی تاشو و جزوه‌های زبان انگلیسی پیدا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قرقيزستان حمله تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا،انگلیس واوکراین در حمله تروریستی در نزدیکی مسکو دست داشتند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر بورتنیکوف» رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه تاکید کرد که سرویس اطلاعات اوکراین حمله تروریستی اخیر در نزدیکی مسکو را تسهیل کرده است.

وی افزود: این حمله توسط تروریست‌های تندرو صورت گرفت. سرویس‌های اطلاعات غربی و اوکراین به اجرای این حمله تروریستی با هدف بی ثبات کردن اوضاع روسیه و ترساندن مردم این کشور نیاز داشتند.

این مقام روس تصریح کرد: آمریکا، انگلیس و اوکراین در پشت حمله اخیر قرار دارند. تروریست‌های مذکور نقشه داشتند به اوکراین فرار کنند.

نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه نیز تاکید کرد: اوکراین در پشت حمله تروریستی اخیر در نزدیکی مسکو قرار دارد.

پیش از این کمیته تحقیقات روسیه یافته‌های جدید خود را درباره حمله تروریستی به تالار موسیقی «کروکاس» مسکو منتشر کرده بود.

این کمیته در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: پس از بازرسی سالن کروکاس هیچ آثاری از مین‌گذاری و مواد منفجره پیدا نشد.

در ادامه این گزارش با بیان اینکه بازجویی و تحقیقات از چهار مظنون حمله تروریستی مسکو آغاز شده، آمده است: در محل حمله تروریستی تالار کروکاس چهار مجموعه مهمات جنگی، بیش از ۵۰۰ گلوله، ۲۸ عدد خشاب و ۲ قبضه کلاشینکوف اتومات مهاجمان کشف و ضبط شد.

کمیته تحقیقات روسیه تأکید کرد: در حال حاضر اجساد ۱۳۷ نفر در محل حمله تروریستی کروکاس پیدا شده که سه تن از آنها کودک هستند و هویت ۶۲ جسد شناسایی شده است.

وزارت بهداشت روسیه نیز اعلام کرد که شمار زخمی‌های حمله تروریستی مسکو به ۱۸۰ نفر افزایش یافته است.

کد خبر 6063083

دیگر خبرها

  • تروریست‌های کروکوس با اتباع اوکراینی در ارتباط بودند
  • روسیه : تروریست‌ های کروکوس با اتباع اوکراینی در ارتباط بودند
  • کمیته تحقیقات روسیه: تروریست‌های کروکوس با اتباع اوکراینی در ارتباط بودند
  • انگشت اتهام روسیه در حمله تروریستی اخیر به سوی اوکراین
  • تحرکات پنهانی برای قهرمان‌سازی از خائنان به غزه
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • آمریکا،انگلیس واوکراین در حمله تروریستی در نزدیکی مسکو دست داشتند
  • حمله تروریستی دیگری در روسیه خنثی شد
  • سرویس امنیت روسیه: حمله تروریستی در سامارا را خنثی کردیم
  • حمله تروریستی به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان