Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح بازنشستگی پیش از موعد از دستور کار این کمیسیون خارج نشده، اما به دلیل مخالفت اعضا امکان دارد کلیات آن رای نیاورد.

به گزارش پول نیوز، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح بازنشستگی پیش از موعد از دستور کار این کمیسیون خارج نشده، اما به دلیل مخالفت اعضا امکان دارد کلیات آن رای نیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«علی بابایی کارنامی» سخنگوی کمیسیون اجتماعی درباره صحت خبر خروج طرح بازنشستگی پیش از موعد بازنشستگان از دستور کار کمیسیون اجتماعی، گفت: طرح از دستور کار خارج نشده اما اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با کلیات آن، مخالفت دارند.

وی در ارتباط با مخالفت اعضای کمیسیون اجتماعی با کلیات این طرح گفت: دلایل مختلفی مطرح شد؛ یکی بحث هزینه و بار مالی اجرای طرح برای کشور است و دلیل دیگر مخالفت اعضا، با کاهش سن بازنشستگی است؛ زیرا در اغلب کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه، سن بازنشستگی بالای ۶۵ سال است.

بابایی افزود: چنانچه بخواهیم با هدف اشتغال‌زایی سن بازنشستگی را کاهش دهیم، راهکار درستی انتخاب نکرده‌ایم؛ زمانی که فردی با سن پایین، مشمول بازنشستگی پیش از موعد بازنشسته شود، به خانه‌نشینی تن نمی‌دهد، بلکه بلافاصله به جست‌وجوی شغل دیگری می‌پردازد و با تکیه بر توانمندی‌ها و مزیت‌هایی که دارد، فرصت‌های شغلی را به ضرر جویندگان کار، تصاحب می‌کند.

وی تاکید کرد: نباید شرایط بازنشستگی زودرس فردی که داوطلب به دست آوردن شغل دیگر است، فراهم ساخت، زیرا بازنشستگی، به معنای ناتوانی فرد برای ادامه کار است و بازنشسته باید به‌عنوان شهروند، زندگی توأم با آرامشی را در سنین بالا، طی کند.

بابایی اضافه کرد: این طرح، از دستور کار کمیسیون خارج نشده، اما با توجه به مخالفت اکثریت اعضای کمیسیون با کلیات «بازنشستگی پیش از موعد»، طبیعتاً، احتمال رأی نیاوردن طرح، بیشتر از احتمال رأی آوردن آن است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کمیسیون اجتماعی بابایی کارنامی مجلس بازنشستگی بازنشستگی پیش از موعد طرح بازنشستگی پیش از موعد کمیسیون اجتماعی دستور کار خارج نشده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، توضیحاتی درباره آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داد.

به گزارش مهر، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: نشست امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اجتماعی با محوریت و موضوع بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور، معاونان این سازمان و رئیس کانون بازنشستگان کارگران برگزار شد.

وی ادامه داد: در جریان این نشست بحث مختلفی درباره وضعیت و شرایط اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه انجام شد؛ با توجه به اینکه هنوز برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده است، مسؤولان سازمان تأمین اجتماعی منتظر ابلاغ رسمی این قانون هستند تا بر اساس آن بتوانند حکم‌ها را اجرا کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته بر اساس قانون، احکام برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا است، بنابراین هر زمان که قانون ابلاغ شد، معوقات ماه (های) گذشته بازنشستگان هم پرداخت خواهد شد؛ اما از آنجا که تا به الان حکمی ابلاغ نشده، هنوز مشخص نیست که این مناسبات و تنظیمات و متناسب‌سازی حقوق بر چه اساسی خواهد بود.

اسماعیلی در ادامه گفت: در جریان این نشست بحث مفصلی پیرامون این موضوع صورت گرفت که کمک حال بازنشستگان تأمین اجتماعی باشیم. قرار بر این شد که اگر در این یک ماه زمان باقی‌مانده مجلس یازدهم احکام ابلاغ و متناسب‌سازی اعمال شود، مجدداً جلسه‌ای برگزار کنیم و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم.

دیگر خبرها

  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • واکنش به ادعای جنجالی عضو کمیسیون امنیت ملی | موضوع نظامی است؟
  • نارضایتی از عملکرد وزارت کار و تأمین اجتماعی: کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده‌اند!