Web Analytics Made Easy - Statcounter

« ویلیام کوهن »، سناتور سابق جمهوری‌خواه ایالت مِین آمریکا و وزیر دفاع پیشین آمریکا تشکیل حزبی جدید در آمریکا را خواستار شد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، کوهن در مصاحبه‌ای تلاش «جاش هالی» قانون‌گذار این کشور برای اعتراض به آرای الکترال در جلسه مشترک کنگره در تاریخ ششم ژانویه را محکوم کرده و آن را «شرم‌آور» توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سناتور سابق آمریکایی، « دونالد ترامپ » رئیس جمهور آمریکا را به مدیر سیرکی تشبیه کرد که با چرخاندن شلاق فیل‌ها (نماد حزب جمهوری‌خواه) را مجبور می‌کند روی صندلی‌هایشان بایستند.

او در ادامه گفت: «آن‌ها باید بدانند که ترامپ چه در کاخ سفید باشد و چه نباشد، به شلاق زدن ادامه می‌دهد و آن‌ها هر بار مجبورند برای راضی کردن او و حامیانش روی چهارپایه بپرند».

کوهن که در زمان «بیل کلینتون» رئیس جمهور اسبق آمریکا سمت وزیر دفاع را بر عهده داشت گفت:‌ «شاید وقت آن رسیده باشد که جزبی جدید تشکیل دهیم. حزبی که نه تنها از حاکمیت قانون تبعیت کند، بلکه به مردم کشور که به آن‌ها رأی داده‌اند وفادار باشند».

به گفته کارشناسان، ترامپ از زمان روی کار آمدن در آمریکا نه تنها میان مردم این کشور تفرقه ایجاد کرده‌، بلکه در حزب خود نیز دو قطبی ایجاد کرده است.

در حال حاضر اعضای حزب جمهوری‌خواه بر سر حمایت از ادعاهای انتخاباتی ترامپ یا رد آن دچار اختلاف هستند. کار تا جایی پیش رفته که شماری از جمهوری‌خواهان از «مایک پنس» معاون ترامپ شکایت کرده و خواستار اعطای قدرت به او در سنا برای تغییر نتیجه انتخابات شده‌اند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شد. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد اما او تاکنون از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بارها تأکید کرده است که بایدن با تقلب این انتخابات را برده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: دونالد ترامپ انتخابات آمریکا آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تشکیل استان تهران شرقی

آفتاب‌‌نیوز :

سید محمدتقی شاهچراغی، معاون وزیر کشور امروز در جلسه شورای اداری ورامین با تاکید بر لزوم پیگیری و رسیدگی به مطالبات مردم اظهار کرد: فرایند تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین آغاز شده و در مسیر اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است، گفت: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود. 

معاون وزیر کشور با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

شاهچراغی تصریح کرد: در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان و ۲۲ حوزه انتخابیه، ۹۰ داوطلب برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ اردیبهشت رقابت می‌کنند. 

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد