Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرحناز رافع شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای رونق تولید فرش دستباف در خوزستان باید جوانان بیشتری جذب این کار شوند و از بخش خصوصی برای حمایت از این هنر و حرفه در خوزستان استفاده کرد.

وی با اشاره به درخواست خود از استاندار خوزستان برای ایجاد اتحادیه مستقل فرش دستباف در این استان گفت:باید کمیته فرش در خوزستان فعال شود ضمن اینکه صندوق کارآفرینی امید نیز اعلام آمادگی کرده تا از این حرفه در خوزستان حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت تقویت زیرساخت تولید فرش دستباف در خوزستان

رافع ادامه داد: طبق بازدید صورت گرفته از کارگاه های تولید فرش خوزستان مشخص شد زیرساخت ، امکانات تولیدی و آموزشی در این راستا باید در خوزستان تقویت شود تا امکان تولید فرش دستباف با کیفیت و مورد سلیقه مشتریان فراهم شود.

وی گفت: فرش دستباف باید متناسب با سلیقه و نیاز مشتری تولید شود تا بازار خود را حفظ کند ، در صورتی که فرش دستباف در بازار داخلی مورد استقبال قرار گیرد در مرحله بعد می توان برای صادرات آن اقدام کرد.

رافع ادامه داد: بر اساس بازدید صورت گرفته از کارگاه های تولید فرش دستباف خوزستان مشخص شد متناسب با سلیقه مشتری قالی طراحی و بافته نمی شود.

فرش بافان بیمه می شوند

رییس مرکز ملی فرش ایران بیان کرد: تمامی قالیبافان در حوزه تولید فرش بیمه می شوند و جمع آوری اطلاعات و اسامی افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند آغاز شده است.

وی همچنین از تخصیص چهار میلیارد ریال اعتبار به خوزستان در راستای حمایت از تولید کنندگان فرش دستباف در این استان خبر داد و گفت: این اعتبار در قالب تسهیلات به تولید کنندگان فرش دستباف در مناطق محروم پرداخت می شود.

رافع بیان کرد: یکی از دغدغه های تولید فرش دستباف در خوزستان تامین مواد اولیه است به همین منظور مقرر شد نخ وپشم مورد نیاز بافندگان فرش دستباف از شهرستان مسجد سلیمان با حمایت سرمایه گذاران تامین شود.

رییس مرکز ملی فرش ایران همچنین بر ضرورت آموزش حضوری و مجازی فعالان این عرصه در استان خوزستان تاکید کرد و گفت: با آموزش می توان کاری کرد تا بافندگان فرش دستباف به صورت حرفه ای در این بخش فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه در بخش تولید فرش دستباف می توان زمینه اشتغال را براب جوانان فراهم کرد افزود: از این حرفه می توان برای ایجاد اشتغال جوانان استفاده نمود.

رییس مرکز ملی فرش ایران در ادامه به تشریح سفر خود به همراه ۲ نفر تاجر و تولید کننده فرش دستباف به خوزستان پرداخت و گفت: این افراد در بازدید صورت گرفته از تولیدکنندگان فرش دستباف خوزستان قول کمک و حمایت از تولیدکنندگان این نوع فرش دادند.

وی گفت: در اندیکا، شوش، بهبهان، آغاجاری و امیدیه ظرفیت بسیار خوبی برای تولید فرش دستباف وجود دارد و قرار است در شهر بستان نیز کارگاه تولید فرش دستباف راه اندازی شود.

رییس مرکز ملی فرش ایران به منظور بازدید از کارگاه های تولید فرش دستباف و ارزیابی ظرفیت استان در این بخش به خوزستان سفر کرد.

برچسب‌ها فرش جهش تولید اختصاصی ایرنا مرکز ملی فرش ایران خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرش جهش تولید اختصاصی ایرنا فرش جهش تولید اختصاصی ایرنا مرکز ملی فرش ایران خوزستان اخبار کنکور رییس مرکز ملی فرش ایران تولید فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۶۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز دانشگاه آزاد اسلامی دستیابی به منابع پایدار درآمدی است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان و عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در نشست با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علم و دانش خدمات فراوانی به جامعه داشته که این قاعده در استان همدان نیز حکم فرما است.

استاندار همدان بیان کرد: امروز نیاز دانشگاه آزاد اسلامی دستیابی به منابع پایدار درآمدی است که با متنوع سازی درآمدها و ثابت در این مقوله می‌تواند در پبش بردراهداف خود موثر باشد.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی همدان خاطرنشان کرد: کیفی سازی امور در دانشگاه باید سرلوحه کارها قرار گیرد در علوم انسانی در این دانشگاه به سمت برندسازی حرکت نماید.

استاندار همدان تصریح کرد: با رعایت تمامی شرایط تاسیس رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان موافق هستم و حمایت خود را در این خصوص انجام خواهم داد.

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همدان با متنوع سازی درآمدهای غیرشهری می‌تواند به درآمد پایدار برسد مجموعه مدیریت استان در این مسیر یاری گر این نهاد علمی است.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان تاکید کرد: با ساخت شهرک پرواز، دانشگاه آزاد اسلامی همدان در محدوده شهری قرار می‌گیرد و بسیاری از خدمات را شهرداری موظف است به دانشگاه ارائه کند.

خبرنگار: فاطمه عزیزی‌هرمز

انتهای خبر/

کد خبر: 1227277 برچسب‌ها دانشگاه آزاد همدان دانشگاه آزاد اسلامی دبیرخانه هیئت امنا

دیگر خبرها

  • فقط ۳۰ درصد دانش کشاورزی وارد مزرعه شده است
  • نیاز دانشگاه آزاد اسلامی دستیابی به منابع پایدار درآمدی است
  • فرهنگ سازی و ترویج استاندارد در جامعه اهمیت ویژه دارد
  • رونمایی از کتاب هم نفس در ایذه
  • شوشتر، میزبان چهارمین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها
  • برای شارژ کارتریج پرینتر در محل به کجا مراجعه کنیم؟
  • دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است
  • عرضه یک میلیارد و ۷۸۸ میلیون دلار ارز از ابتدای سال تاکنون در مرکز مبادله ارز و طلا
  • انتشار تفکیکی ارز مبادله شده در مرکز مبادله ارز و طلا
  • تولید ۱۷۰ هزار متر مربع فرش دستباف در کردستان