Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: ۱۲ درصد از میزان سرایت کرونا به واسطه اصناف است، اما متاسفانه چون راه‌کار دیگری وجود ندارد متولیان امور اصناف را به عنوان تابلو اعلان خطر تعطیل می‌کنند تا بقیه بخش‌ها خطر کرونا را احساس کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول جهانگیری بعدازظهر امروز - شنبه ۱۳ دی ماه- در نشست خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان اظهار کرد: بیشترین آسیب ناشی از ویروس کرونا به اصناف، کسبه و بازاریان وارد شد؛ اگر بخواهیم بعد از جامعه پزشکی که بیشترین فشار را با شیوع همه‌گیری کرونا متحمل شد از جامعه دیگر نام ببریم می‌توان به اصناف و بازاریان اشاره کرد که بدون یک ریال کمک دولتی و با هزینه خود کسب و کارشان را تعطیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد کمک‌هایی که به اصناف در دوران کرونا پرداخت شد، تصریح کرد: حمایت‌های صنفی که برای کمک به اصناف صورت گرفت مانند یک مُسکن تأثیر کوتاه مدتی در معیشت اصناف ایفا کرد.

رئیس اتاق اصناف اصفهان افزود:. کمک‌هایی مانند تأخیر در ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی در بهبود شرایط اصناف کمکی نمی‌کند؛ در کل کمکی که از جانب دولت موجب کاهش ضرر و زیان بازاریان شده باشد اتفاق نیفتاده است و این خود بازاریان بوده‌اند که با منش خود با مسئله تعطیلی صنوف کنار آمده‌اند.

جهانگیری افزود: ۱۲ درصد از میزان سرایت کرونا به واسطه اصناف است، اما متأسفانه چون راه‌کار دیگری وجود ندارد متولیان امور اصناف را به عنوان تابلو اعلان خطر تعطیل می‌کنند تا بقیه بخش‌ها خطر کرونا را احساس کنند.

وی اضافه کرد: در خصوص کمک به اصناف اعلام شده است که وام ۱۴ درصد را به اصناف پرداخت می‌کنند اما شخصی که واحد صنفی آن تعطیل و ورشکست شده است با گرفتن این وام بدهی خود را بیشتر نمی‌کند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان خاطرنشان کرد: راه حل این است که وام پرداخت شده به اصناف دارای استراحت باشد تا اصناف بتوانند صنف خود را در این مدت استراحت راه اندازی کنند و توانایی بازپرداخت آن را پیدا کنند.

کد خبر 465978

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصناف اتاق اصناف اتاق اصناف اصفهان تعطیلی اصناف اتاق اصناف ایران محدودیت اصناف نظارت بر اصناف و مشاغل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۶۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ارایه برنامه جامع در حوزه فرهنگ و اقتصاد برای تحقق شعار سال

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح پنج شنبه در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی برای تحقق شعار سال برنامه جامع با موضوعیت فرهنگ و اقتصاد ارائه نمایند.

وی افزود: کار فرهنگی در راستای رفع موانع تولید و تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید می‌تواند نسل آینده را اصلاح کند و دستگاه‌های فرهنگی نیز در کنار سایر دستگاه‌های اقتصادی نباید خودشان را مستثنا از تحقق شعار سال دانسته و باید برنامه خود را ارائه دهند.

استاندار کردستان و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه‌ها در جهت تحقق شعار سال خاطر نشان کرد: گرچه نقش محوری بر عهده رسانه‌هاست، اما این تنها به منزله استفاده از ظرفیت صداوسیما و خبرگزاری‌ها نیست بلکه با برگزاری یک جشنواره، رویداد و برنامه فرهنگی می‌تواند فضاسازی و نقش تبیین‌گر در شعار سال داشته باشد.

وی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی از مهمترین شوراهای استان است که برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی نقش مؤثری دارد و باید دستورکار و مصوبات این جلسه بیش از پیش مورد توجه باشد.

زارعی کوشا یادآور شد: ضعف فرهنگی می‌تواند مشکلات اقتصادی به بار آورد که با تحقق شعار سال می‌توان این مهم را برطرف کرد.

کد خبر 6081747

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • واکنش حماس به توطئه صهیونیست‌ها برای تعطیلی «آنروا» در غزه
  • لزوم ارایه برنامه جامع در حوزه فرهنگ و اقتصاد برای تحقق شعار سال
  • تعطیلی کاخ عالی‌قاپو اصفهان در ۳۰ فروردین
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • اندازه گیری دیابت و ارایه مشاوره پزشکی در میادین میوه و تره بار