Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک با وزیر آموزش‌ و پرورش و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش ‌و پرورش که در دفتر وزیر آموزش ‌و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه باید به هنرستان‌های کشاورزی بیشتر توجه شود، اظهار کرد: امروزه توجه به هنرستان‌های کشاورزی هسته‌های اولیه منابع انسانی کارآمد هستند؛ مهم‌ترین بخش در روستا بخش کشاورزی و منابع طبیعی است و اگر بتوانیم اشتغال پایدار ایجاد کنیم، زنجیره رشد و تولید کلید خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهاد کشاورزی افزود: چند بحث در بخش کشاورزی مهم است؛ یکی اینکه منزلت اجتماعی کشاورز در جامعه پایین آمده است و دیگری اینکه نمی‌توانیم منابع مطلوب آب‌وخاک را دست افرادی بسپاریم که از دانش کافی برخوردار نیستند.

وی عنوان کرد: ما می‌توانیم زنجیره همکاری را قوت ببخشیم تا هنرستان‌ها پیشرفت کنند. امروزه بخش خصوصی می‌تواند کمک شایانی به ما کند تا فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها بر کار مسلط شوند.

خاوازی ادامه داد: تمام ظرفیت‌های علمی وزارت جهاد کشاورزی در خدمت آموزش‌وپرورش است و بیش از ۲هزار هیات علمی درجه‌یک و ۳۰۰استادکار به همراه مراکز علمی داریم که در اختیار آموزش‌وپرورش خواهد بود.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه باید رویکرد در مورد فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های کشاورزی این باشد که آن‌ها بر کارهای عملیاتی مسلط باشند، اظهار کرد: سازمان امور عشایر در خدمت وزارت جهاد کشاورزی است، برای این افراد نیز می‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان نهضت سوادآموزی کتاب‌هایی در سال ۷۳طراحی کرد که دانش بالایی را به بزرگسالان کشاورز منتقل کرده کرد، اظهار کرد: نهضت سوادآموزی در بحث کشاورزی و معرفی نیروهای مختلف می‌تواند ورود کند تا کشاورزان را در این زمینه به آگاهی بالایی برساند.

خاوازی در ادامه صحبت‌های خود گفت: وزارت جهاد کشاورزی دارای بخش های مختلفی است که گنجینه‌های زیادی دارد باید این گنجینه‌ها کشف و به آموزش‌وپرورش منتقل شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر جهاد کشاورزی کاظم خاوازی هنرستان ها کشاورزی هنرستان های کشاورزی جهاد کشاورزی هنرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۷۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان سمنان بر ضرورت جهش تولید تأکید کرد و گفت: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، محمدعلی نیکبخت ظهر امروز در جمع نخبگان ، بهره‌برداران و تشکل‌های بخش کشاورزی شهرستان‌های گرمسار و آرادان اظهار داشت: در تولید باید جهش اتفاق بیفتد و دولت با مشارکت و همراهی  مردم و همراهی مردم شعار سال را محقق کنند.

وی با بیان اینکه مردم دو دسته‌ هستند،  یک دسته در حال تولید بوده و یک عده هم می‌خواهند بیایند و تولید بکنند گفت: باید زمینه تولید فراهم شود تا تولیدکنندگان چند برابر تولیدات فعلی خود  را داشته باشند و نیاز است در این مسیر موانع را از سر راه تولیدکنندگان برداریم.

وی با بیان اینکه برخی از مردم  قصد تولید دارند و تمایل به حضور در عرصه تولید هستند ما باید موانع را از سر راه آنان برداریم و برای مشتاقان نیز فرش قرمز پهن کنیم.

نیکبخت با تأکید بر اینکه باید بگذاریم مردم خودشان تولید را مدیریت کنند به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: همه باید برای جهش تولید تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم و بخش دولتی باید دست به دست هم بدهند تا جهش تولید اتفاق بیفتد و در شهرستان‌های گرمسار و آرادان  هم هیچ بن‌بستی وجود ندارد و باید  با منابع موجود راندمان را بالا ببریم.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در خیلی از محصولات ظرفیت رسیدن به خودکفایی را داریم و نیاز است در این زمینه دانشگاه‌ها و نخبگان به کمک بیایند و سایر فرصت‌ها را هم در نظر بگیریم تا به کمک هم خودکفایی شکل بگیرد.

جلوگیری از خام‌فروشی  محصولات ضروری است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری در بخش شیلات و در بخش گلخانه‌ها  داریم و صنایع غذایی برای فرآوری محصولات با ایجاد ارزش افزوده باید به میدان بیایند و ما جلوی خام فروشی و صادرات مواد خام را بگیریم و باید خلق ثروت و برندسازی و صادرات بکنیم.

نیکبخت خاطرنشان کرد: در حوزه دامپروری و صنایع تبدیلی و صنایع جانبی هم نیز باید اقداماتی انجام شود و در کل کشور و به تبع آن در استان سمنان نیز ظرفیت‌های فراوان رشد وجود دارد.

وی گفت: در حال حاضر استان سمنان تأمین گوشت قرمز و سفید و لبنیات چند استان است را بر عهده دارد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نباید وجود داشته باشد و در تولید هم هیچ محدودیت و سقف نداریم و برای تولید کننده نباید سقف بگذاریم.

نیکبخت گفت: تولیدکننده باید بخشی از تولید خود را برای تازه‌خوری و بخش دیگری را برای فرآوری و بخشی را هم نیز برای صادرات بگذارد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان به سمت  صادرات حرکت کنند گفت: صادرات را باید به تولیدکننده آموزش دهیم و  باید صادرات را به تولیدکننده گره بزنیم.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ما در سال 1402 کمترین چالش را در حوزه‌های مختلف مخصوصاً در تامین میوه و سبزی و سیفی داشتیم.

نیکبخت از صادرات 268 هزار تن رب گوجه در سال گذشته خبر داد و گفت: میزان صادرات چند برابر سال گذشته آن است و  روزانه هشت هزارتن صادرات گوجه فرنگی داریم.

وی گفت: در سنوات گذشته مثلاً در آذربایجان غربی کشاورزان سیب تولیدی و مازاد فروش نرفته خود را با لودر امحا می‌کردند اما با کمک صنایع تبدیلی رفع شد و  به تجار هم اعلام شد در صورتی به شما مجوز واردات می‌دهیم که محصولات داخلی را ابتدا بخرید و محصولات کشاورزی که بر روی دست کشاورز مانده است را ابتدا بخرید و سپس مجوز اخذ کنید.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند همه این کارها را انجام دهد و این به معنی مشارکت مردمی و تاثیرگذاری آنان است.

نیکبخت درباره حل مشکل آب سد نمرود و رودخانه حبله رود گرمسار گفت: با مشارکت مردم باید آب سد نمرود را با لوله به منطقه منتقل کنیم.

وی اضافه کرد: وزیر جهاد کشاورزی با به اتفاق این دو وزارتخانه مشکلات را اولویت بندی و انشاالله پیگیری و حل می‌کنیم.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت
  • تولید خوراک دام عشایر به همت شرکت تعاونی عشایر
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مصوبه رئیس جمهور
  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • توجه ویژه به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سال‌جاری
  • جزئیات تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال در ۱۴۰۳