Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید صفایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : کهگیلویه وبویراحمد با توجه داشتن ظرفیت‌هایی همچون ۲۸۳ جاذبه شاخص طبیعی، ۷۷۰ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی، ۱۶هزار هنرمند صنایع‌دستی شناسنامه‌دار و وجود بقاع متبرکه نظیر امامزاده بی‌بی حکیمه (س) ، نیازمند مسیرهای سرمایه گذاری جدید گردشگری است که استارت آپ ها یکی از این راهبردهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از آمادگی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد برای حمایت از ایده‌پردازان خلاق در حوزه‌های استارتاپ های گردشگری و صنایع‌دستی استان خبر داد و افزود: برپایی رویدادهای استارت آپی مجازی از اولویت های این اداره کل برای شناسایی ظرفیت های جدید است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه می توان با فعالیت های استارت آپی و کسب و کارهای خلاقانه در حوزه گردشگری ثروت آفرینی کرد، افزود: باید از فضای مجازی نیز با هدف رونق بخشیدن به استارت آپ ها بهره گرفت.

صفایی عنوان کرد: نخستین رویداد مجازی استارت آپی گردشگری استان به‌ صورت مشترک با پارک علم و فناوری، دانشگاه جامع علمی کاربردی و مرکز علمی کاربردی یاسوج یک برگزار شد.

وی با بیان اینکه پس از اعلام فراخوان این رویداد ، حدود ۷۰ ایده فناورانه در سایت این رویداد ثبت شد ، افزود: با نظر داوران از این تعداد ۱۰ ایده به ‌عنوان استارت آپ برتر در حوزه‌ گردشگری و صنایع‌ دستی انتخاب شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دومین رویداد مجازی استارت آپی حوزه گردشگری استان با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی و مرکز علمی کاربردی دهدشت با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های بافت تاریخی بلاد شاپور دهدشت برگزار خواهد شد.

وی ابراز داشت:پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت، مشارکتی و سرمایه‌گذاری با استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی، بانک‌ توسعه تعاون، بانک رفاه کارگران از دیگر راهبردها برای توسعه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد است.

صفایی تصریح کرد: این تسهیلات با نرخ ۶ درصد برای پروژه‌های نیمه ‌تمام و طرح های دارای اولویت به ویژه در مناطق روستایی استان پیش بینی شده است.

صفایی با یادآوری وجود ۱۴ روستای نمونه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برای بهره گیری بهتر از ظرفیت های طبیعی این مناطق راه اندازی اقامتگاه های بومگردی در روستاها با مشارکت بخش خصوصی از دیگر راهبردهای میراث فرهنگی استان است.

وی عنوان کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند با دریافت تسهیلات ارزان قیمت بانکی اقامتگاه های بومگردی در روستاهای مستعد راه اندازی کنند.

صفایی تاکید کرد: با ایجاد این واحدهای گردشگری افزون بر ایجاد فرصت های شغلی جدید ، زمینه فروش تولیدات روستائیان به عنوان سوغاتی یا برای مصرف گردشگران فراهم می شود.

صفایی ابراز داشت:هم اینک تنها ۶ اقامتگاه بومگردی فعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که با توجه به ظرفیت های موجود استان امکان افزایش تعداد این زیرساخت نوین گردشگری وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۱۵هزار کیلومتر مترمربع بین استانهای فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خورستان واقع شده است.

این استان سالیانه میزبان افزون بر سه میلیون نفر گردشگر است.

برچسب‌ها گردشگری کهگیلویه وبویراحمد یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کهگیلویه وبویراحمد یاسوج گردشگری کهگیلویه وبویراحمد یاسوج اخبار کنکور کهگیلویه و بویراحمد گردشگری و صنایع علمی کاربردی استارت آپی استارت آپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار سی سخت معرفی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، پارسا شعبانی فرماندار شهرستان دنا و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در این آئین حضور دارند.
علی‌محمد با بیان اینکه شهر سی‌سخت یکی از شهر‌های گردشگرپذیر کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: شهردار این شهر باید همه تلاش و همت خود را در حد و اندازه آوازه شهر سی‌سخت بگذارد.
وی علم و فرهنگ مردم این دیار زبان‌زد عام و خاص است؛ بنابر این شهردار سی‌سخت باید مدیریتی مناسب با این آب و خاک داشته باشد.
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سجاد بهرامی شهردار جدد سی‌سخت را فردی باتجربه دانست و گفت: امیدواریم تمام مشکلات و حواشی گذشته شهرداری سی‌سخت با حضور این شهردار جوان به پایان رسد.
روستا با اشاره به اینکه آنچه مسلم است، این است که دامن زدن به حواشی و کار‌های بیهوده هیچ نفعی برای مردم نداردو باید با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی شده مشکلات شهری سی‌سخت رفع شود ادامه داد: باید این شهر را بیش از گذشته برای پذیرایی از مهمانان آماده کرد و همچنین رفاه حال مردم را در نظر بگیرید.
شهردار جدید سی‌سخت هم گفت: اهل حزب و جناحی نیستم، هدف من خدمت به مردم است و فقط رضای خدا را در نظر می‌گیرم.
سجاد بهرامی، افزود: سی سخت قلب تپنده استان و نگین کهگیلویه و بویراحمد است که مظلوم واقع‌شده است.

دیگر خبرها

  • شهردار سی‌سخت معرفی شد
  • شهردار جدید شهر سی سخت معرفی شد
  • ۲ قلوزایی یک بز در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خاییز
  • شهردار سی سخت معرفی شد
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت بیش از ۸۷۲ هزار تردد در جاده های کهگیلویه و بویراحمد طی تعطیلات عید فطر
  • اجتماع خودجوش فرهنگیان در حمایت از اقدام انقلابی سپاه
  • تقدیر حمایت فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد از عملیات وعده صادق
  • جمع آوری بیش از ۱۶ میلیارد تومان زکات فطریه در کهگیلویه و بویراحمد