Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک جراح و متخصص چشم در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نور صفحه نمایش باید به‌اندازه محیط اطراف باشد، گفت: لازم است با هر ۲۰ دقیقه نگاه کردن به صفحات مجازی ۲۰ ثانیه به جسم دور نگاه و یا چشم‌ها بسته شود.

سید علی موسوی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص علائم ایجاد ضعف در بینایی حین دیدن صفحه تلویزیون، گوشی و تبلت اظهار کرد: علائمی مانند سوزش، خارش، قرمزی و مالش چشم، پلک زدن مکرر و جمع کردن چشم هنگام کار با مویایل و صفحات مجازی نیاز به پیگیری داشته و باید توسط چشم‌پزشک مورد معاینه دقیق قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این نشانه‌ها را حاکی از عیب انکساری اصلاح‌نشده و یا آلرژی چشمی عنوان کرد و افزود: مالش چشم‌ها در اثر نگاه زیاد به صفحات مجازی سبب پدید آمدن ضعف بینایی در کودکان می‌شود.

این جراح و متخصص چشم، بازتاب‌های نور از صفحات نمایش، لامپ‌های رومیزی و بازتاب نور زیاد از پنجره را باعث تحریک نادرست و پاسخ غیر صحیح تطابق و آزردگی چشم مطرح و تاکید کرد: متعادل کردن روشنایی این فضاها باید مورد توجه قرار گیرد.

این جراح و متخصص چشم خاطرنشان کرد: صفحات نمایش پرنور و با سایز کوچک متن باعث فشار به ماهیچه‌های کره چشم شده و روزانه یک تا دو ساعت مداوم مطالعه طولانی و بدون وقفه باعث خستگی و خارش و تحریک چشم‌ها، تاری دید، سردرد و اشک‌ریزش می‌شود.

موسوی‌زاده چکاپ منظم و دوره‌ای برای تجویز احتمالی یک لنز با دیزاین و دارای پوشش مناسب ( آنتی رفلکس) را برای افزایش راحتی فرد توصیه کرد.

وی با بیان اینکه عملکرد تحصیلی کودک و یا اختلالات رفتاری وی در منزل بدون دلیل نیست، افزود:  تغذیه، خواب ناکافی، تحرک کم، بینایی ضعیف و استفاده نادرست از چشم‌ها از جمله دلایل افت عملکرد تحصیلی کودک است  که معمولا مورد توجه والدین قرار نمی‌گیرد.

این جراح و متخصص چشم برای کاهش عوارض استفاده از وسایل الکترونیکی توصیه کرد: لازم است با هر ۲۰ دقیقه نگاه کردن به صفحات مجازی ۲۰ ثانیه به جسم دور نگاه و یا چشم‌ها بسته شود.

موسوی‌زاده اضافه کرد: راستای نگاه به صفحه نمایش در لپتاب یا گوشی تلفن همراه به‌اندازه ۱۰ تا ۱۵ درجه بالاتر از صفحه نمایش کامپیوتر باشد تا خشکی چشم کاهش یابد.

این جراح و متخصص چشم گفت: نور صفحه نمایش باید به‌اندازه محیط اطراف باشد به‌اندازه‌ای که صفحه به‌وضوح دیده شود، توصیه می‌شود در طول روز در اتاق با نور غیر مستقیم، شدت روشنایی یک دوم تا دو سوم و در طول شب یک سوم تا یک دوم شدت نور وسیله الکترونیکی باشد.

وی با بیان اینکه هنگام استفاده از موبایل، وسایل تهویه مانند باد کولر و باد پنکه به حداقل برسد و پنجره اتاق باز نباشد، تصریح کرد: بهتر است از مرطوب‌کننده‌های اتاق مانند بخور سرد استفاده شود، علاوه بر این در هوای خشک، سرد و غبارآلود از وسایل الکترونیکی به‌صورت طولانی‌مدت استفاده نشود.

موسوی‌زاده اظهار کرد: کار کردن بدون برنامه‌ریزی و بیش از هفت ساعت و نداشتن خواب شبانه سبب می‌شود عضلات چشم به مرحله ریلکس شدن نرسیده و در نتیجه اختلال عملکرد در روز بعد را موجب شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه چهارمحال و بختیاری چشم وسائل الکترونیکی جراح و متخصص چشم صفحات مجازی صفحه نمایش موسوی زاده چشم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛سرهنگ عسگری معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان گفت: آگاهی قشر جوان و والدین با آسیب‌های اجتماعی از اهداف برگزاری این همایش است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری | بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده در صفحات مجازی متقلبان | خطر آسیب جدی در کمین داوطلبانی که فریب می‌خورند
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این استان پاکسازی و مسدود شد
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در استان بوشهر
  • آموزش: ۸ نکته برای دوام بیشتر باتری ساعت هوشمند