Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغالزای ارزان قیمت در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد.

محمدعلی شجاعی درجلسه شورای مبارزه با مواد مخدر که شب گذشته در محل استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال نقش بسزایی در جلوگیری از ابتلا به اعتیاد و بازگشت معتاد بهبود یافته به اجتماع دارد، افزود: اداره کل کار، رفاه و تامین اجتماعی طرحی با هدف مهارت آموزی، ایجاد اشتغال و هزینه درست اعتبارات اشتغالزای پیش بینی شده یک یا چند تعاونی متشکل از خانواده های آسیب دیده از اعتیاد به فوریت تشکیل دهد تا از انجام کار انفرادی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
شجاعی با بیان اینکه تا زمانی که اشتغال پایدار و محیط امن کار  ایجاد نشود اعتیاد درمان نمی شود، تصریح کرد: باید فرد معتاد دستگیر شده شناسایی و درمان شود و به سمت تعاونی ها برای اشتغال سوق داده شود. 
وی با تاکید بر اینکه در بحث اشتغال برای معتادان بهبود یافته و خانواده های آنان جدی هستم و همه باید وارد میدان عملیاتی شوند، تصریح کرد: با ریشه کنی اعتیاد بساط بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی جمع می شود که آموزش و توصیه به تنهایی جواب نمی دهد و فرد باید وارد چرخه اشتغال شود. 
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در بخش دیگر سخنان خود افزود: در بحث اعتیاد پیگیری و مقابله مطرح است که بیشترین اقدامات ما در بحث مقابله است که به اعتقاد بنده بیشتر کاغذ و صورتجلسه است و به رغم هزینه اعتبارات فراوان توفیق چندانی نداریم.

شجاعی با تاکید بر اینکه سند جامع مبارزه به موارد مخدر استان با مشارکت تمامی متولیان امر تهیه شده است، گفت: در این سند میزان شیوع مواد مخدر در روستاها و شهرها و اقشار مختلف مشخص است که نقشه راهی برای هزینه درست اعتبارات همراه با برنامه ریزی است. 
شجاعی دستور داد: یک میلیارد تومان از اعتبارات هزینه ای استان، ١٠٠ میلیارد تومان اعتبارات اشتغالزای ارزان قیمت و ٣ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی استان در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قرار بگیرد. 
وی تاکید کرد: کمیته ای متشکل از نیروهای امنیتی، قضایی، انتظامی، سپاه و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای تصمیم گیری در خصوص هزینه کرد اعتبارات پیش بینی شده در راستای سند مبارزه با مواد مخدر استان تشکیل شود. 
 شجاعی در بخش دیگر سخنان خود بر تعیین تکلیف موضوعات مربوط به کمپ های ترک اعتیاد استان تاکید کرد و همچنین خاطر نشان کرد: فعالیت های عمرانی شهرداری ها مانند ایجاد بوستان باید به سمت مناطقی که بحث اعتیاد در آن شیوع بیشتری دارد، هدایت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مواد مخدر خراسان شمالي شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اعتبارات اشتغالزای میلیارد تومان مخدر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن موتورسوار پخش‌کننده موادمخدر بود/ سارا به دام پلیس افتاد

 سرهنگ حسین باباپور؛ رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ اظهار کرد: چندی پیش ماموران پایگاه هشتم پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب پرونده‌ای را مورد بررسی قرار دادند که حکایت از آن داشت، زنی مواد فروش به نام "سارا" با یک‌دستگاه موتورسیکلت برقی اقدام به جابجائی و توزیع موادمخدر می‌کند.

سرهنگ باباپور ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و با اقدامات اطلاعاتی فشرده مشخص شد متهم به شکلی بسیار ماهرانه، ضمن جاسازی موادمخدر در بدنه موتورسیکلت اقدام به توزیع می‌کند.

وی اضافه کرد: رصد لحظه به لحظه فعالیت این زن مواد فروش ادامه یافت تا اینکه با هماهنگی با مقام قضائی دریک عملیات ضربتی در منزلش دستگیر و در بازرسی از موتورسیکلتش در پارکینگ، ۶ کیلوگرم تریاک از بدنه آن کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب خاطرنشان کرد: متهم به همراه مواد مکشوفه به پلیس منتقل و پس از تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر
  • بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد
  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • زن موتورسوار پخش‌کننده موادمخدر بود/ سارا به دام پلیس افتاد
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی