Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:24:52 GMT

۷۴ پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در باشت تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۸۶۱۶

۷۴ پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در باشت تشکیل شد

سید حمید حسینی روزیکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گستره تخریب و تصرف های صورت گرفته در سطح بیش از ۹۷۲ هکتار بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ مورد از پرونده های تخریب و تصرف تشکیل شده در یک ماه گذشته بوده  بیان کرد: اراضی ملی که به منظور انجام کارهای کشاورزی و یا ساخت و سازهای غیرمجاز تصرف می شود، از سوی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی اظهار داشت: چالموره، چاه تلخ، مله برفی، پشت کوه خان احمد، غورک ، امام ضامن، چم بلبل و ده کهنه ظفری  از مهمترین مناطقی است که زمین‌های ملی در آنها تخریب و تصرف شده است

وی ابراز کرد:  ۸۰ درصد از اراضی ملی تصرف شده در مناطق چاه تلخ، چالموره، پشت کوه خان احمد و امام ضامن بوده است.

حسینی عنوان کرد: افرادی که قصد خرید زمین به ویژه اراضی بدون سند رسمی را در باشت دارند باید قبل از خرید به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان مراجعه کننده و از ملی نبودن اراضی مطمئن شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: طرح کاداستر در۱۰۵هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان به منظور ساماندهی بهره برداران و مرتعداران و حفاظت از این زمین ها  در دست اقدام است.

حسینی تصریح کرد: با اجرای طرح کاداستر از تخریب و تجاوز به این اراضی نیز جلوگیری می شود و زمینه برخی سوءاستفاده از این اراضی و مراتع طبیعی و ملی برچیده خواهد شد.

سطح مراتع و جنگل های این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار است که از این میزان ۷۸ هزار هکتاری جنگل است.

شهرستان باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

برچسب‌ها باشت تصرف اراضی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باشت تصرف اراضی منابع طبیعی باشت تصرف اراضی منابع طبیعی اخبار کنکور تخریب و تصرف منابع طبیعی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۸۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان

مهدی بخشی گفت: در راستای رفع تصرف اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سوی افراد سودجو و زمین خوار اقدام به تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی اراضی واقع در کوهپایه شده بود که با حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان رفع تصرف شد و به بیت المال بازگشت.

وی مجموع مساحت رفع تصرفات را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: زمین‌ها متعلق به نسل آینده است و تمام سازمان‌های متولی مؤظفند نسبت به جلوگیری از تصرفات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدعی العموم در استان این اقدام را حرکتی مهم در راستای حفاظت و صیانت از بیت‌المال برشمرد و تأکید کرد: دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری برای متصرفان به همراه ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار