Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیمور باقری از رشد 25 درصدی ترانزیت از پایانه مرزی میلک خبر داد و گفت: مبادلات تجاری مرزی یکی از شاخص های اصلی در برقراری ارتباط بین کشورهای همسایه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیمور باقری، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در گفت وگو با عصرهامون بیان کرد: مجموع ترانزیت از پایانه مرزی میلک در 9 ماهه سال جاری 319 هزار و 390 تن کالا بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 254 هزار و 931 تن 25 درصد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: کشور افغانستان دریچه ارتباط با کشورهای آسیای میانه است و وجود پایانه مرزی میلک در این نقطه از استان سبب شده تا حجم قابل ملاحظه ای کالا از این مرز ترانزیت شود.

این مقام مسئول ادامه داد: نزدیکی مرز میلک به بندر چابهار، کاهش هزینه و زمان حمل و نقل و واقع شدن در دالان ترانزیتی محور شرق و همچنین توسعه اقتصادی منطقه از جمله ویژگی های مهم پایانه مرزی میلک است.

وی اذعان کرد: در حال حاضر به طور متوسط روزانه 400 دستگاه کامیون در پایانه مرزی تردد می نمایند که این امر نشان از اهمیت این مرز با وجود شیوع ویروس کرونا دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ادامه با بیان اینکه مبادلات تجاری مرزی یکی از شاخص های اصلی در برقراری ارتباط بین کشورهای همسایه است، افزود: این اداره کل به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت های پایانه مرزی میلک عملیات توسعه محوطه آن را از نظر فیزیکی به منظور ارائه خدمات بهتر به مسافران، صاحبان کالا و رانندگان در سطح استانداردهای ملی و بین المللی در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پایانه مرزی میلک حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۸۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد ارتباط بیش از۴۵ محور روستایی و ۱۲ جاده فرعی جنوب سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تا این لحظه از فعالیت سامانه بارشی در استان هیچ تلفات جانی گزارش نشده است، گفت: بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان در حال حاضر بیش از ۶۳۲ اکیپ امدادی و خدمات رسانی در جنوب استان مستقر شده‌اند.
بیجار افزود: سامانه بارشی شدیدی که از ظهر روز گذشته در استان فعالیت خود را شروع کرده است خوشبختانه تاکنون هیچگونه تلفات جانی در بر نداشته است.
وی افزود: عمده بارش‌ها در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، نیکشهر، قصرقند و فنوج بوده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه حجم این بارش‌های سیلابی درسال‌های اخیر در استان بی‌نظیر بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۴۵ محور روستایی و ۱۲ جاده فرعی در جنوب استان مسدود شده است که تلاش‌ها برای برقراری ارتباط با آنها در جریان است.
وی ادامه داد: تلاش داریم تا در گام اول ارتباط تمامی محور‌های اصلی مناطق درگیر سیلاب را برقرار کنیم.
بیجار با بیان اینکه قطع ارتباط با شهرستان زرآباد و قطعی آب و برق در برخی از روستا‌های جنوبی استان اعلام شده است، عنوان کرد: حجم خسارات اولیه وارد شده به بخش‌های کشاورزی راه و برق جنوب استان تاکنون بیش از ۱۸۰۰ میلیارد برآورد شده است.
وی افزود: تمام تلاش ما بر آن است تا برقراری ارتباط در محور‌های مواصلاتی استان به جهت انجام خدمات امدادی برقرار شود.

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • مبادلات مرزی بیش ازیک میلیون تن محصولات کشاورزی ازسیستان وبلوچستان
  • بیش از ۸۹۱ هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین درآذربایجان‌غربی
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • انسداد ارتباط بیش از۴۵ محور روستایی و ۱۲ جاده فرعی جنوب سیستان وبلوچستان
  • ارتباط بیش از ۴۵ محور روستایی و ۱۲ جاده فرعی مسدود شده است
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر