Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@20:19:39 GMT

مشکل قطع گاز در کارخانجات تولید سیمان

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۹۴۱۶

مشکل قطع گاز در کارخانجات تولید سیمان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، عبدالرضا شیخان، در مورد مشکل قطع گاز در کارخانجات تولید سیمان گفت: ۲۳ آبان امسال به علت افت فشار گاز و گازرسانی برای مصارف خانگی، گاز بسیاری از کارخانجات سیمان را قطع کردند. این موضوع موجب وارد شدن شوک به کارخانه‌ها و کاهش تولید شد که صدمات مالی زیادی به کارخانجات سیمان وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه افزود: هر سال با پیش بینی قطع گاز گفته می‌شد که کارخانجات سیمان با هماهنگی وزارت نفت، ذخیره‌سازی سوخت دوم که همان مازوت است را انجام دهند که امسال اجازه اینکار را ندادند و اعلام کردند هنگام قطع گاز، مازوت را خواهند داد.

شیخان تصریح کرد: امسال هم قیمت مازوت نسبت به سال گذشته دو و نیم برابر شد که نسبت به گاز افزایش چشمگیری داشت و فشار زیادی به کارخانه‌ها وارد شد. البته قیمت مازوت با هزینه حمل، سه و نیم برابر قیمت گاز شده که اثر این موضوع روی قیمت تمام شده بسیار محسوس است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در مورد تعطیلی بعضی از کارخانجات به علت مشکل گاز اظهار کرد: با این وضعیت بسیاری از کارخانجات توان تولید خود را از دست دادند و به سمت تعطیلی رفتند. در هر استانی بعضی از کارخانجات توانستند مازوت یارانه‌ای دریافت کنند؛ در حال حاضر مازوت یارانه‌ای ۳۰۰ تومان و گاز ۱۱۹ تومان است. در بعضی مناطق حتی ۴۰۰ یا ۵۰۰ تومان هم به خاطر هزینه حمل بالا می‌رود. 

شیخان همچنین اضافه کرد: به تازگی تعداد کارخانجاتی که گاز آنها قطع شده افزایش پیدا کرده است. از ۷۷ کارخانه تولید سیمان، ۳ کارخانه از ابتدا مازوت‌سوز بودند. از بین ۷۴ کارخانه گازسوز، گاز حدود ۶۴ کارخانه قطع شده است

پربیننده ترین چقدر از طلب میلیاردی ایران از عراق وصول شد؟ کدام مشترکان برق، تشویقی می‌گیرند؟ درآمد ۱.۴میلیارد دلاری ایران از صادرات بنزین تعیین سقف صادرات روزانه ۱/۵میلیون بشکه نفت در سال‌۱۴۰۰ طلای سیاه صعودی شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گاز مصرف گاز تولید سیمان کارخانه سیمان مصرف گاز طبیعی قطع گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در شهرکرد

بهنام دادایی اظهار کرد: در تلاش هستیم تا امسال ۱۵۰ هزار تن انواع شن و ماسه شامل شن شسته، شکسته، بادامی و... در کارخانه آسفالت شهرداری شهرکرد تولید شود.

بیشتر بخوانید

تولید ۶۵ هزار و ۴۷۳ تن آسفالت در شهرکرد

مدیر کارخانه آسفالت شهرداری شهرکرد با بیان اینکه پارسال ۱۲۹ هزار و ۳۹۵ تن شن و ماسه تولید شده است، افزود: در فروردین ماه امسال نیز ۴ هزار و ۲۱۷ تن شن و ماسه تولید شده است.

وی اضافه کرد: تولید شن و ماسه توسط شهرداری شهرکرد توانسته در تولید آسفالت و کاهش بخشی از هزینه‌های شهرداری موثر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دیدار ۴۶ کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در شهرکرد
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند
  • تولید ماهیانه شیر خشک به ۲۰ هزار تن رسید
  • تولید بیش از ۶۰ میلیون پاکت سیمان در زاهدان
  • بازگشت خط تولید در ۱۲۰۰ بنگاه اقتصادی با مشارکت بسیج کارگری
  • خبرهای جدید از کارخانه پرماجرای سیمان خرم‌آباد
  • خبرهای جدید از کارخانه پرماجرای «سیمان خرم‌آباد»