Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان بر ضرورت تبیین فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در تشکیل نهاد گزینش برای نسل جوان تأکید کرد و گفت: با بررسی های منصفانه ، اصل شایسته سالاری و زبده گزینی رعایت شود و صیانت از نیروهای انسانی و چگونگی ارتقاء آنان پس از جذب نیز مورد توجه باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ ارسلان زارع صبح امروز (یکشنبه) در دیدار اعضای هسته گزینش استان که در آستانه پانزدهم دی ماه سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نهاد گزینش برگزار شد، فلسفه و ابعاد موضوع گزینش را بسیار گسترده، مهم و تأثیرگذار دانست و اظهار داشت: اهمیت موضوع گزینش را می توان در ابعاد فرمان تاریخی هشت ماده ای حضرت امام خمینی (ره) متبلور دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: صدور فرمان امام راحل درباره گزینش در وضعیتی که نظام جمهوری اسلامی در بحبوحه سختی‌های جنگ تحمیلی، توطئه های گسترده گروهک‌ها و دشمنان خارجی قرار داشت؛ به لحاظ صیانت از حقوق بشر و حقوق شهروندی و بالاتر از آنها استیفای حقوق افراد به لحاظ شرعی، اقدامی افتخارآمیز محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: اندیشمندان، رسانه‌ها و صدا و سیما در ایام مختلف برای تبیین اهداف، تأثیرگذاری و ترویج آن در جامعه به بازخوانی فلسفه این قبیل فرامین، پیام‌ها و اقدامات بپردازند تا نسل جوان که در معرض انواع توطئه ها و به تعبیر رهبر معظم انقلاب جنگ نرم دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی هستند، با حقایق و واقعیت‌های تاریخ انقلاب آشنا شوند.

وی با بیان اینکه گزینش گران اگر چه به صورت رسمی در مقام قضاوت نیستند اما حاصل کار آنان انتخاب گری و قضاوت است، گفت: آیات و روایات متعددی پیرامون دشواری کار قضاوت و سنگینی آن، متوجه گزینش گران نیز می‌شود و در این مسیر باید دقت شود تا حقی ضایع نگردد.

دکتر زارع بررسی بالغ بر 7 هزار پرونده در ۹ ماه سال جاری فقط در مجموعه استانداری، فرمانداری ها، شهرداری ها و دهیاری ها را گوشه‌ای از تلاش های گزینش گران ارزیابی کرد و افزود: در این روند باید سوالاتی مرتبط با موضوع ماموریت و وظایف افراد در جایگاهی که برای آن مورد گزینش قرار می گیرند، تدوین و بررسی های منصفانه صورت گیرد تا اصل مهم شایسته سالاری و زبده گزینی مراعات شود.

استاندار گیلان فرآیند گزینش در مدیریت منابع انسانی به ویژه در جذب نیروها و ارتقاء بهره‌وری در نظام اداری برای تحقق اهداف را بسیار حائز اهمیت عنوان و خاطرنشان کرد: اصل تقوا، امانتداری، کارآیی، تعهد و تخصص باید همواره مورد توجه باشد.

وی صیانت از نیروهای انسانی سازمان ها و چگونگی ارتقاء آنان را از وظایف و اولویت های دیگر گزینش پس از جذب دانست و اظهار کرد: تحقق اهداف سازمانی و ارتقاء بهره وری در هر رده ای از قوای حاکمیتی در مجموعه نظام و دستگاه های اجرایی، نظامی و نهادهای عمومی غیردولتی یک وظیفه خطیر است.

در ابتدای این دیدار علاوه بر ارائه گزارش حسین خوشحال مدیر هسته گزینش استانداری از اقدامات صورت گرفته طی یک سال گذشته، تعدادی از مدیران گزینش دستگاه ها به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نسل جوان شایسته سالاری استاندار گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: غالب بانوان ما خود را متعهد به حجاب می‌دانند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ احمد وحیدی، وزیر کشور امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد طرح نور اظهار کرد: موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که با تذکر رعایت می‌کنند.

وی افزود: بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی دلالت می‌کند. 

وزیر کشور گفت: فراجا نیروهای خود را توجیه کرده که بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر قانون‌گریزی دارد، تفاوت قائل باشد.

وحیدی بیان کرد: این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، باید به مرجع قضایی ارجاع دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • نیروهای فراجا در موضوع حجاب توجیه شده‌اند | غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند
  • وحیدی: غالب بانوان ما خود را متعهد به حجاب می‌دانند
  • نیروهای فراجا در موضوع حجاب توجیه شده‌اند
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند