Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: طرح دو فوریتی برای تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی و قراردادی تهیه و به هیات رییسه ارائه شده است .

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، فاطمه محمدبیگی در مورد آخرین وضعیت مطالبات پرستاران اظهار کرد: در حال حاضر کشور نیازمند استخدام ۳۰ هزار پرستار است، این کمبود با استانداردهای جهانی بسیار فاصله دارد این در حالی است که ما ۲۰۰ دانشکده پرستاری در کشور داریم حدود ۱۶۰ هزار دانشجوی پرستاری در مقاطع مختلف و ۱۴ هزار مدیر پرستاری داریم ضمن اینکه امروز گروه پرستاری شامل شاغلان، بازنشستگان و افراد غیر شاغل در مجموع حدود ۲۱۰ هزار خانواده را در کشور شامل می‌شود با تمام این شرایط با کمبود پرستار مواجه هستیم، باید در برنامه سالانه وزارت بهداشت برنامه جذب پرستار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در رابطه با تغییر وضعیت پرستاران طرح دو فوریتی برای تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی و قراردادی تهیه شده و به هیأت رئیسه ارائه شده است و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیگیر این طرح است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی برای فوق‌العاده ویژه حقوق پرستاران و نظام سلامت در نظر گرفته شده است امیدواریم ۳۰ هزار نیروی که دولت قول استخدام آنها را داده عملیاتی شود در این رابطه رایزنی‌های با معاون توسعه منابع انسانی وزارت بهداشت و برنامه‌ریزی داشتیم.

محمد بیگی تصریح کرد: رهبر انقلاب تاکید بسیار برای اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری داشته‌اند و در جلسه‌ای که هفته گذشته در کمیسیون بهداشت با حضور رئیس نظام پرستاری و معاون پرستاری وزیر بهداشت و مسئولان سازمان امور استخدامی کشور برگزار شد، مجلس در این جلسه تاکید کرد هم وزارت بهداشت هم سازمان امور استخدامی کشور به صورت ویژه برنامه‌ریزی کنند قانون مصوبه سال ۱۳۸۶ مبنی بر تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرایی شود، ناگفته نماند از تیرماه ۱۳۸۶ تاکنون، همواره و مدام، اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به تعویق افتاده است.

وی ادامه داد: تنها راه تغییر وضعیت پرستاران نمی‌تواند آزمون باشد، پرستارانی داریم که ۱۰ سال سابقه خدمت دارند و تجربه‌ای که این پرستاران کسب کرده‌اند شاید در هیچ کتب درسی مطرح نشده باشد، برای از بین بردن این فاصله تبعیض باید امتیازاتی در نظر گرفته شود، تا پرستاران با تجربه و پرستارانی که در شرایط سخت کرونا در کنار کادر درمانی مشغول خدمت رسانی بودند بیشتر دیده شوند.

اختصاص امتیاز ویژه به پرستاران با تجربه خاطرنشان کرد: امتیازات ویژه‌ای برای نیروهای رسمی و پیمانی است که شامل حال نیروهای شرکتی نمی‌شود چنین تبعیض‌های ظلم است، در کمیسیون هم این موضوع بارها مطرح شده، یک‌بار برای همیشه باید این تبعیض پرداختی‌ها برطرف شود، نیروهای شرکتی هم به همان میزان که نیروهای رسمی و پیمانی تلاش می‌کنند زحمت می‌کشند، متأسفانه دریافتی این نیروها کمتر از نیروهای رسمی است که این تبعیض انگیزه خدمت را در کادر درمانی کاهش می‌دهند.

کد خبر 466034

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پرستار مطالبات پرستاران مشکلات پرستاران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیسیون بهداشت وضعیت پرستاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۰۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و  گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه علنی روز سه‌شنبه _۴ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد و گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی درخصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس در دستور کار قرار گرفت.

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جزء (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲، گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی نیز در دستور کار امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

همچنین در نشست امروز قرار است گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار، گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری و گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آنها بحث و بررسی شود.

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه جزء ۱ بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ نیز در دستور کار نشست امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر 747107

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت