Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: کشاورزی قراردادی، حلقه بین تولید و مصرف با کمترین دخالت واسطه است.

علی اکبر نژادرضا در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که کشاورزی قراردادی، سیاست وزارتخانه و حلقه بین تولید و مصرف است، گفت: در واقع با ترویج آن، بین حلقه‌های حمل، خرید، صنایع تبدیلی، عرضه بین تولیدکننده و مصرف کننده، رابطه مشخصصی شکل می‌گیرد و نقش واسطه کمتر می‌‍شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این اقدام به نفع تولید کننده و مصرف کننده بوده و شرکت هلدینگ مورد تایید اجرا کننده طرح خواهد بود؛ برای محصولاتی مانند کلزا و سایر دانه‌های روغنی و حبوبات برای موضوع قراردادی کشاورزی برنامه ریزی شده است که به زودی اجرایی می‌شود.

وی افزود: زمینه‌های همکاری اتحادیه تعاونی‌های روستایی شهرستان تبریز در راستای توسعه کشت قراردادی و هم‌چنین بازرگانی محصولات کشاورزی با یکی از قویترین کارخانجات هلدینگ در سطح آذربایجان شرقی در حال تدوین و نهایی شدن است که بعد از تنظیم قرارداد، به زودی با اولویت دانه‌های روغنی، حبوبات و شیر عملیاتی می‌شود.

نژادرضا ادامه داد: زمینه‌های همکاری مناسب بیشتر در حوزه محصولات حبوبات شهرستان‌های هشترود و چاراویماق وجود دارد تا تولیدات کشاورزان منطقه به موقع به فروش برسد؛ بر این اساس با کشاورزان قرارداد بسته می‌شود تا در خصوص بیمه، بذر، کود و سایر احتیاجات به آن‌ها پول پرداخت شود، به طوری که در نهایت بیش از قیمت تضمینی به کشاورزان هزینه پرداخت شود.

وی با اشاره به این‌که اتحادیه تعاونی‌های روستایی شهرستان تبریز به عنوان رابط اجرای این طرح است، گفت: امسال برای برداشت بهاره عدس، نخود و لوبیا قراردادهای کشاورزی اجرایی می‌شود.

وی گفت: پس از کاشت کلزا نیز اجرای این طرح قابلیت دارد؛ البته برای کشت سال آبی آینده برنامه ریزی اصلی برای اجرای طرح کشاورزی قراردادی انجام می‌شود، چون در عمل امسال فصل کشت پاییزه گذشته و این طرح برای سال آینده قابلیت اجرایی دارد.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی هم‌چنین اظهار کرد: البته چارچوب قراردادها آماده شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشاورزی قراردادی آذربایجان شرقی بین تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۲۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است

تین نیوز

مدیرعامل مجموعه صنعتی واگن سازی زرند (پلور سبز) با بیان اینکه هیچ گونه سفارش واگن جدیدی برای سال جاری در این گروه صنعتی به ثبت نرسیده است، تصریح کرد: اکنون در صنعت حمل و نقل ریلی، تولیدکننده واگن جزو مظلوم ترین حلقه زنجیره محسوب می شود.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، محمدرضا آشناور، مدیرعامل مجموعه صنعتی واگن سازی زرند (پلور سبز)، با اشاره به ظرفیت تولید ۴۰۰ دستگاه واگن ریلی و مسافری از سوی این شرکت در طول سال، اظهار کرد: اکنون بخش عظیمی از این ظرفیت خالی است و سفارش جدیدی نیز به ثبت نرسیده است.

آشناور عنوان کرد: در حال حاضر تولید ۲۷ دستگاه واگن باری را در دستور کار داریم که از این تعداد، ۲۰ دستگاه آن لبه بلند است که آماده تحویل اند و ۷ دستگاه دیگر نیز فله بر هستند که به زودی تکمیل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت پلور سبز تاکید کرد: در این مجموعه صنعتی، ظرفیت تولید همزمان واگن مسافری و باری وجود دارد.

وی تصریح کرد: اکنون ۲۵۰ نفر شاغل در این گروه صنعتی هستند که از این تعداد،  ۲۱۵ نفر در کارخانه زرند کرمان به فعالیت اشتغال دارند.

آشناور با بیان اینکه در سال گذشته، بیش از ۲۰۰ دستگاه واگن باری از سوی این شرکت تولید شده است، خاطرنشان کرد: با وجود تمامی تلاش های صورت پذیرفته، در سال گذشته حدود ۳ ماه نیروهای ما بیکار بودند.

مدیرعامل شرکت پلور سبز با اشاره به مشکل نقدینگی که برخی از مالکان واگن با آن مواجه هستند، تاکید کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات مالی، توجیه سرمایه گذاری برای خرید واگن پائین آمده است.

وی با اشاره به گفته های دکتر بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و دکتر صالحی، مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ضرورت توسعه ناوگان ریلی مسافری، عنوان کرد: ما تشنه تولید ناوگان ریلی مسافری هستیم و مردم نیز علاقمند به سفر با قطار هستند، بنابراین باید کاری کرد تا ثبت سفارش واگن مسافری انجام شود.

آشناور خواستار ورود راه آهن جهت رونق بخشی به تولید واگن و ایجاد تسهیل در ثبت سفارش واگن شد و اظهار کرد: اکنون در صنعت حمل ونقل ریلی، تولیدکننده واگن جزو مظلوم ترین حلقه زنجیره محسوب می شود.

مدیرعامل مجموعه صنعتی واگن سازی زرند (پلور سبز) تاکید کرد: طی سال های گذشته تلاش کردیم تا وارد بازار خارجی برای صادرات محصولات خود شویم؛ اما با توجه به اینکه استانداردهای اروپایی خیلی تغییر کرده است و برای دستیابی به این سطح از استاندارد باید سرمایه گذاری سنگینی انجام دهیم، به همین جهت از این موضوع صرفنظر کردیم.

وی با بیان اینکه برای بازاریابی محصولات داخلی، نیاز به روابط دیپلماتیک و تلاش سفرای ایران در خارج از کشور است، خاطرنشان کرد: اکنون ظرفیت تولید واگن سازان کشورهایی نظیر ترکیه تا سه سال پر است و امکان ثبت سفارش جدید وجود ندارد و این در حالی است که تولیدکنندگان ما، به دلیل نوسان نرخ ارز، نبود سفارش، موانع جابه جایی پول با کشورهای خارجی و … با ثبت سفارش مواجه هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • بیش از هزار و ۲۰۰ حلقه چاه‌غیرمجاز در آذربایجان‌غربی مسدود شد
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در آذربایجان شرقی تدوین شود
  • آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در آذربایجان غربی برگزار می شود