Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: تلاش دستگاه دیپلماسی برای پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی تا زمان سپردن آمرین، معاونین و مباشرین این جنایت به دست عدالت تداوم خواهد داشت.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی  با پایگاه العهد و رادیو نور لبنان گفت‌وگو کرد.

متن کامل این گفت‌وگو بدین شرح است:

خبرنگار العهد و رادیو نور: امام خامنه ای بعد از شهادت حاج قاسم، هدف را اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه غرب آسیا اعلام کردند، یک سال پس از شهادت حاج قاسم امروز نفوذ آمریکا در منطقه را چگونه می بینید؟

سخنگوی وزارت امور خارجه: واقعیت منطقه از افغانستان تا خلیج فارس و سوریه نشان می‌دهد که روند اخراج هر روز بیش از پیش سرعت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکائی ها تصور می کردند با به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی، مقاومت از بین خواهد رفت، اساساً جبهه آمریکائی تصور می کنند با از بین بردن افراد می توانند جلو افکار عمومی و مبارزه علیه ظلم را بگیرند. در طول تاریخ معاصر شاهد بوده ایم این سیاست بی نتیجه بوده است. در لبنان دیدیم که سید عباس موسوی را به شهادت رساندند اما از دل همان مقاومت، سید حسن به وجود آمد و با جدیت و قدرت راه او را ادامه داد. در فلسطین تلاش کردند سران مبارزه از جمله شیخ مجاهد، احمد یاسین را از میان بردارند حال آنکه دیدیم پس از شهادت او اتفاقا استقبال مردم به گروه های جهادی بیشتر شد. در افغانستان، عراق و سایر کشورها نیز این اتفاق افتاده است. ضرب المثل عربی می گوید «الغریق یتشبث بکل حشیش» حال و روز آمریکائی ها حال و روز آن کسی است که در حال غرق شدن است و به هر چیزی متوسل می شود. روزی ترور می کند، روزی اشغال می کند، روزی تحریم می کند و روز دیگر هر کاری که از دستش بر بیاید. هیچگاه وضع آمریکائی ها نزد ملل منطقه و جهان تا این حد ناگوار نبوده است. هزینه ای که بی نتیجه از جیب مالیات دهندگان آمریکائی خرج می شود فزاینده بوده است و تبدیل به باتلاقی برای آنها شده است. آمریکائی ها دست به حماقتی زدند که بازنده اصلی آن خود آنها هستند. وضعشان در سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، افغانستان و سراسر منطقه وضعیت پریشانی است.

به گونه ای است که حتی از آرامش منطقه نیز در هراس هستند یعنی هر آن احتمال یک حادثه علیه خود را می دهند مثل آرامش پیش از طوفان. آمریکائی ها اگر می دانستند به شهادت رساندن حاج قاسم و شهید ابومهدی مهندس اینگونه به ضرر خود آنها در می آید هیچگاه چنین نمی کردند. تصورشان احتمالا همان برداشت و توهماتی بود که متحدین منطقه ای اشان می‌گفتند ولی در عمل دیدند چه نفرتی را در میان مردم منطقه و ملل آزاده ایجاد کردند.

خبرنگار العهد و رادیو نور: نقش شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم و حمایت و تثبیت محور مقاومت چگونه بود؟

سخنگوی وزارت امور خارجه: شهید سلیمانی همواره در مبارزه با تروریسم چهار عنصر را مد نظر قرار می داد؛ اول ارتباط با مردم و مردمی کردن مقاومت، آن شهید بزرگوار معتقد بود تا مردم چیزی را نخواهند صحنه تغییر نخواهد کرد، دوم عدم نگاه طائفه ای و یا مذهبی، او در مبارزه با تروریسم هرگز نگاه نمی کرد که فلان شهری که مورد هجوم قرار گرفته ترک نشین است، کرد نشین است، مسیحی است، سنی است. او انسانیت برایش ارزش ویژه ای داشت. شاید وجه لطافت و مهربانی حاج قاسم را مردم کمتر شنیده باشند اما او اما حقیقتا یک نگاه استعلایی داشت و سعادت انسان برایش اهمیت ویژه ای داشت.

نکته سوم احترام به دولت ها بود حاج قاسم خصوصا در عراق و سوریه احترام حاکمیت کشورها را حفظ می کرد، یعنی همواره تلاش داشت روابط ویژه ای با رهبران و حاکمیت کشورها داشته باشد. نکته چهارم صداقت و شفافیت شهید سلیمانی بود یعنی این شهید بزرگوار رفتارش با مردم و در منطقه بسیار برادرانه و اخلاق محورانه بود، برخلاف غربی ها که در پشت درب های بسته، حرفی را می زدند و در پشت میکروفن ها چیز دیگری را می گفتند و در میدان عمل رفتار متعارضی داشتند، حاج قاسم به آنچه در جلسات و در رسانه ها می گفت بدون هیچ رفتار پنهان کارانه ای هر چه را که متعهد شده بود و بیان داشته بود می گفت.

خبرنگار العهد و رادیو نور: ارتباط شهید بزرگوار با حوزه دیپلماسی بسیار بارز بود به خصوص در تحولات سوریه،این را چگونه توصیف می کنید؟

سخنگوی وزارت امور خارجه: فعالیت ها و حضور میدانی و دیپلماسی همواره دو بال حرکت ایران و موفقیت های بعد از انقلاب جبهه مقاومت بوده است. از زمان جنگ تحمیلی و مذاکرات قطعنامه ۵۹۸ تا بوسنی و مقاومت در افغانستان و لبنان و تا همین امروز آن وقتی موفق بوده ایم که این دو بال با هم و همراه هم بوده اند. حاج قاسم سلیمانی این را به خوبی و در عمل می‌دانست. همین بود که بهترین روابط را با دستگاه دیپلماسی و دیپلمات ها و به‌ویژه آقای دکتر ظریف داشت. سردار سلیمانی را عمدتا به عنوان یک ژنرال نظامی می شناسند حال آنکه این تنها یک وجهه از وجود او بود. وجه دیگر و بسیار مهم شهید سلیمانی رویکرد و اعتقاد او به چارچوب های دیپلماتیک بود. طرف ها و شخصیت های متعدد نظامی در سوریه و منطقه حضور دارند که ای بسا ظاهرا تجهیزات و پشتوانه نظامی بیشتری هم دارند اما این از خصوصیات ویژه حاج قاسم بود که وی را در جایگاه متوازن کننده بسیاری از جریانات و نیروها قرار داده بود. یعنی بدون آنکه در حوزه دیپلماتیک فعالیت کرده باشد، معادلات سخت را که نیاز به هنر دیپلماسی داشت با همراهی و هماهنگی دیپلماتیک حل میکرد. راه حل گرا بود. موارد زیادی هست که موید این واقعیت است که او در آخرین مرحله و پس از امتحان تمامی راه حل های سیاسی و دیپلماتیک، از نبوغ و هنر نظامی گری خود استفاده می کرد و در اکثر مواقع در برهه های بسیار حساس از اقناع اطراف های درگیری استفاده می کرد.

خبرنگار العهد و رادیو نور: برنامه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مقابله با شیطنت و توطئه های امریکا و صهیونیسم بود،ایشان چگونه توانست این موفقیت را در مقابله با خوی استکباری آمریکا محقق کند؟

سخنگوی وزارت امور خارجه: انقلاب ایران یک وجه غالب ضدسلطه، استکبار ستیزی و مبارزه و مقاومت در مقابل استفاده از زور در عرصه بین الملل داشته است. حاج قاسم فرزند این مکتب است. ماهیت آمریکا و صهیونیسم همین سلطه جویی و زورگویی است. تجسم «دروغ و زور» در عرصه بین الملل یعنی آمریکائی ها. هر اقدامی که در سالهای اخیر کرده اند ابتدا دروغ گفته اند و شایعه سازی و تصویر سازی رسانه ای، کرده اند و سپس با زور وارد شده اند. دقیقا همان کاری که در عراق، سوریه، افغانستان و سایر جاها کردند. البته بیش از آنکه در واقع قدرقدرت باشند همواره سعی کرده اند این برداشت را در ذهن ملل منطقه ایجاد کنند تا کارهای خودشان را جلو ببرند. پیام انقلاب ایران بود که اینها قدرقدرت نیستند  حاج قاسم این را می دانست و در مواجهه با آمریکا و اسرائیل هیچگاه فریب ظاهر و قدرت آنها را نمی خورد. شاید بتوان گفت راز موفقیت حاج قاسم شناخت ماهیت و قدرت آنها و باور به قدرت خودی بود. روی دیگر این شناخت نزدیکی با ملل منطقه و تلاش برای فرار از دوگانه های دست ساخته همین جبهه زور و تزویر آمریکایی- صهیونیستی بود: دوگانه های تفرفه افکنانه ای مثل فارس و عرب، سنی و شیعه و یا مسلمان و مسیحی.

خبرنگار العهد و رادیو نور: در اولین سالگرد فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی تا کنون چه اقدمات دیپلماتیکی جهت پیگرد بین‌المللی جنایتکاران و پیگیری این موضوع در سطح بین الملل صوت گرفته است؟

سخنگوی وزارت امور خارجه: دستگاه دیپلماسی در راستای منویات و دستورات مقام معظم رهبری و همچنین مصوبات و تصمیمات شورایعالی امنیت ملی از روز وقوع این جنایت تروریستی و در خلال یک سال گذشته با عضویت و نقش فعال و مستمر در هیئت قضایی و مستشاری با حضور دستگاه‌های مختلف و با محوریت قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران همه ظرفیت خود در عرصه های سیاسی، حقوقی، بین المللی، دیپلماسی عمومی و رسانه ای برای انجام مسئولیت های ذاتی و ماموریت های محوله در راستای محکومیت جهانی و پیگیری سیاسی و دیپلماتیک و حقوقی – بین المللی پرونده ترور شهید سلیمانی بکار گرفته است.

آشکارسازی ماهیت این جنایت در چارچوب تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا و وقوع این جنایت به دستور بالاترین مقام سیاسی دولت آمریکا، روشن گری در عرصه جهانی در مورد نقش و جانفشانی های سپهبد شهید قاسم سلیمانی در عرصه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه که همه دولت ها و ملت های جهان به خصوص از منطقه غرب آسیا تا اروپا و آمریکا باید قدردان این فداکاری شجاعانه باشند.

یکی از مهمترین عرصه های ایفای نقش دیپلماسی به خصوص در عرصه عمومی و رسانه ای مقابله با جنگ روانی و تبلیغاتی جبهه استکبار جهانی و رژیم تروریستی صهیونیستی برای جابجا کردن جایگاه قربانی و جنایتکار و ظالم و مظلوم و تروریسم دولتی رژیم ایالات متحده با فرمانده و قهرمان مبارزه با تروریسم و افراط گرایی بود که تلاش هایی دستگاه دیپلماسی در چارچوب محورهای ذیل صورت گرفت:

- محکومیت جنایت تروریسم دولتی آمریکا توسط دولتها و ملتهای آزاده جهان و تبیین مسئولیت مستقیم دولت آمریکا در ارتکاب به ترورهای هدفمند و پهپادی

- روشن گری درباره مسئولیت کیفری آمرین، معاونین و مباشرین این جنایت و درخواست و پیگیری سپردن جنایتکاران به دست عدالت سازماندهی و دائمی

- حضور فعال دستگاه دیپلماسی در دهها نشست مشترک تخصصی با نهادهای قضایی و غیر قضایی داخلی کشور برای پیشبرد فعالیت های خارجی دیپلماسی در هماهنگی و امتداد با حوزه داخلی

- نقش موثر دکتر ظریف به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این راستا در عرصه سیاسی و عمومی –رسانه ای با اتخاذ مواضع و اختصاص بخش مهمی از مذاکرات، دیدارها و گفتگوهای تلفنی ایشان با همتایان خود و روسای سازمانهای بین المللی به موضوع ترور شهید حاج قاسم

- اقدامات سیاسی و حقوقی با ارسال و ثبت ۵ فقره یادداشت سیاسی و حقوقی نزد شورای امنیت سازمان ملل متحد و دبیر کل آن سازمان ثبت بعنوان سند سازمان ملل

- بیش از ۱۰۰ مذاکره نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد و سازمانهای منطقه ای در نیویورک، ژنو، وین، پکن (شانگهای) با مسئولین و روسای این سازمانها و ارائه اطلاعات مستند به نماینده ویژه سازمان ملل که این تلاش های دیپلماتیک موجب شد در گزارشی مستقل و بیطرفانه ترور او را غیر قانونی و عملی خلاف حقوق بشر اعلام نماید.

تلاش های دیپلماتیک نمایندگی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با ۷۵۰ بار ملاقات و رایزنی با مقامات کشورهای خارجی:

- انجام ۱۰ ملاقات در سطح روسای کشورهای مربوطه ، ۴۰ ملاقات در سطح وزرا و قائم مقام وزرا ، ۳۰ مورد ملاقات و رایزنی در سطح معاون وزیر ، ۵۵۰ ملاقات و رایزنی نیز با مقامات کشوری، لشگری و پارلمانی و حزبی

- نیمه افراشته کردن پرچم در ۱۴۰ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به نشانه عزا و گشایش دفتر یادبود شهید حاج قاسم سلیمانی و ایجاد فرصت همدردی و تسلیت مردم و نخبگان در کشورهای مختلف با دولت و ملت ایران

- برگزاری ۲۰۰ مراسم یادبود با شرکت مردم و مسئولین کشورهای خارجی علیرغم شیوع ویروس کرونا

- انتشار ۸۰۰ مقاله و مطلب در فضای واقعی و مجازی برای آگاهی افکار عمومی در خارج از کشور

- ارسال ۸۰ یادداشت رسمی و دیپلماتیک برای مقامات کشورها و ارسال ۱۰ یادداشت رسمی برای درخواست همکاری قضایی به کشورهای خارجی

- انجام ۱۵۰ مصاحبه تلویزیونی، رادیویی و مطبوعاتی توسط نمایندگان و سفرای ما در خارج

این پرونده از اولویت های برنامه ها و تحرکات و اقدامات وزارت امور خارجه است و تلاش دستگاه دیپلماسی تا زمان سپردن آمرین، معاونین و مباشرین این جنایت بدست عدالت تداوم خواهد داشت./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مبارزه با تروریسم حاج قاسم سلیمانی دستگاه دیپلماسی سردار سلیمانی شهید حاج قاسم شهید سلیمانی آمریکائی ها سازمان ملل بین المللی رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۲۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه

 

بین الملل تابناک: هفتصد و چهل و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه ۱۴۰۳/۰۱/۰۸ - ۲۱:۳۲

رئیس سرویس فدرال روسیه می‌گوید مقام ارشد اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای این کشور است.

«الکساندر بورتنیکوف» رئیس سرویس فدرال روسیه تهدید کرد «کریل بودانوف» رئیس اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای نیروهای نظامی روسیه است.

یک دادگاه در مسکو در دسامبر ۲۰۲۳ بودانوف را به راهبری بیش از ۱۰۰ «حمله تروریستی» از جمله حملات پهپادی به زیرساخت‌های غیرنظامی روسیه متهم کرد.

راشاتوی نوشته بودانوف به صورت آشکار از حملات به خاک روسیه حمایت کرده، از جمله مناطقی که روسیه آن‌ها را تصرف کرده است.

بورتنیکوف روز سه‌شنبه و با اشاره به بودانوف و مقام‌های اطلاعاتی دیگر اوکراین گفت: «آن‌هایی که مرتکب جنایت علیه روسیه و مردم روسیه شده اند، یک هدف مشروع هستند».

این مقام روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه چرا تاکنون علیه آن‌ها اقدامی صورت نگرفته هم گفت این امکان «در پیش است».

یک دادگاه در مسکو روز سه‌شنبه نیز برای «واسیلی مالیوک» رئیس سرویس امنیتی اوکراین به اتهام راهبری حمله به پل کریمه دستور بازداشت صادر کرد.

شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به استقبال روسیه از مذاکرات با آمریکا، تاکید کرد که این مذاکرات تنها زمانی صورت خواهد گرفت که درباره تمام مسائل مربوطه مباحث جامعی انجام شود.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا دیروز گفت که سفارت مسکو از زمان حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به مسکو، به تماس‌های «موقت» با دولت آمریکا بسنده کرده است اما هفته آینده درباره «روابط دوجانبه و اینکه آیا هیچ بختی برای از بین نرفتن تمام و کمال روابط روسیه-آمریکا وجود دارد یا خیر»، رایزنی خواهد کرد.

پسکوف دراین‌باره گفته است: مسکو برای مذاکره با واشنگتن، به حد کفایت «تمایل سیاسی» دارد اما فقط در صورتی که بحث و تبادل نظر به طور تمام و کمال درباره تمام مسائل دخیل صورت گیرد.

وی ادامه داد: ولادیمیر پوتین به دفعات گفته است که ما از مذاکرات استقبال می‌کنیم و اعتقاد داریم که رایزنی جامع درباره تمام موضوعات ضروری است. البته نمی‌توان برخی مسائل که هم‌اکنون در اولویت روابط دوجانبه ما قرار دارد را جدا کرد و صرفاً به آنها پرداخت!

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز در نوامبر ۲۰۲۳ گفته بود که مسکو در تلاش است تا به این موضوع پی ببرد که در شرایط موجود، آیا مذاکره با آمریکا هیچ معنایی دارد یا خیر.

کی‌یف: احتمال استقرار نظامیان اروپایی در اوکراین وجود دارد

وزیر خارجه اوکراین با اظهار نارضایتی از کاهش کمک‌های نظامی غرب به کی‌یف در ماه‌های اخیر، گفت: استفاده فزاینده مسکو از مهمات ارتقا یافته و هدایت شونده دلیل اصلی از دست دادن مواضع نیروهای اوکراین در ماه‌های اخیر بوده است.

کولبا با بیان اینکه اگر سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری در اختیار اوکراین بود نه نیروهای این کشور در ماه‌های اخیر مواضع خود را از دست می‌دادند و نه زیرساخت‌های این کشور به شدت آسیب می‌دیدند، تاکید کرد: اگر سامانه‌های پاتریوت بیشتری در اختیار داشتیم، هواپیماهای روسی حامل آن بمب‌های ارتقا یافته و هدایت شونده را قبل از رسیدن به اهدافشان، ساقط می‌کردیم.

وی در ادامه با ابراز تاسف از مقاومت قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا در برابر تلاش‌های جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده برای در نظر گرفتن یک کمک ۶۰ میلیارد دلاری جدید به اوکراین، در پاسخ به پرسشی درخصوص دلیل تمایل نداشتن برلین به ارائه موشک‌های دوربرد تاروس به اوکراین، گفت: بارها درباره این موضوع صحبت کرده‌ام و دیگر از پاسخ دادن به این پرسش خسته شده‌ام.

کولبا همچنین با استقبال از مواضع امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه درباره احتمال اعزام نیروهای نظامی به اوکراین، یادآور شد: ما هرگز درخواست اعزام نیروهای نظامی شرکای خود به اوکراین را نکرده‌ایم اما ممکن است شرایط جنگ به نحوی پیش برود که آنها برای جلوگیری از پیشروی نیروهای روسیه، چاره‌ای جز اعزام نظامیان خود به اوکراین در پیش نداشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه من کاملاً از این واقعیت آگاه هستم که اروپایی‌ها به ایده جنگ عادت ندارند اما این رویکرد آنها یک بی‌احتیاطی محض است که آثار منفی آن دامن‌گیر خود و فرزندانشان خواهد شد، ادعا کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تنها به شکست اوکراین بسنده نخواهد کرد.

اوکراین ۸۸۰ میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرد

دنیس شمیحال نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرد که صندوق بین‌المللی پول در سومین مرحله از تسهیلات صندوق توسعه خود به اوکراین، ۸۸۰ میلیون دلار به کی‌یف پرداخت کرده است.

به گزارش اوکراین اینفو، شمیحال با بیان اینکه اوکراین در تلاش است تا تعهداتش به شرکای خود را به بهترین نحو ممکن به اجرا برساند، اظهار کرد: این کمک مالی به اوکراین برای پوشش هزینه‌های اولویت‌دار بودجه و حفظ ثبات مالی و اقتصاد کلان در این کشور کمک خواهد کرد.

نخست‌وزیر اوکراین در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: ما از حمایت و همکاری صندوق بین‌المللی پول سپاسگزاریم.

دیگر خبرها

  • فارن افرز: ایران و آمریکا در پایان جنگ غزه اشتراک منافع دارند/ دیپلماسی پنهان تهران و واشنگتن در جریان است/ حماس با 7 اکتبر ایران را هم غافلگیر کرد / گروه های متحد تهران در تصمیم گیری مستقل هستند
  • پخت بیش از یک هزار غذای اطعام مهدوی در اندیمشکی 
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • تراز دریاچه ارومیه ۵۰ سانتیمتر افزایش یافته است
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه
  • افزایش ۵۰ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه
  • افسر آمریکایی: اسرائیل در هرجنگی با حزب‌الله بازنده است
  • آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت