Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- گوگل تصمیم گرفته است که پلتفرم اینترنت اشیای خود که با نام Android Things عرضه شده بود را برای همیشه متوقف کند. شرکت گوگل تصمیم گرفته است که پلتفرم اینترنت اشیاء خود که با نام Android Things عرضه شده بود را برای همیشه متوقف کند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب سایت خبری تحلیلی engadget، گوگل به تازگی در پرسش و پاسخی به توسعه دهندگان اعلام کرده است که پلتفرم اینترنت اشیاء اندروید که با نام Android Things شناخته می‌شود، به مرحله‌ای رسیده است که محصولات بازنشسته روی آن روز به روز بیشتر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
این غول فناوری در ابتدا پلتفرم Android Things را به عنوان سیستم عاملی برای تمام دستگاه‌های اینترنت اشیاء عرضه کرد و پس از مدتی تصمیم گرفت که تمرکز این پلتفرم را تغییر داده و آن را به سیستم عاملی برای بلندگوها و صفحه نمایش‌های هوشمند اختصاص بدهد.
با این حال به نظر می‌رسد که این پروژه با شکست سختی روبرو شد و گوگل تصمیم دارد این پلتفرم را برای همیشه متوقف کند.
 
کنسول Android Things از 5 ژانویه 2021 یعنی تنها چند هفته آینده، پذیرش پروژه‌های جدید را متوقف خواهد کرد.
توسعه دهندگان همچنان می‌توانند تا یک سال دیگر از این پلتفرم برای عرضه به‌روزرسانی‌ها و کاربری‌های دیگر برای پروژه‌های خود استفاده کنند. به این ترتیب گوگل در 5ژانویه 2022 این پلتفرم را به کلی متوقف خواهد کرد و تمامی داده‌ها و پروژه‌های روی آن را پاک می‌کند.
 
گزارش‌های به دست آمده حاکی از آن است که پلتفرم Android Things در فضای رقابتی برای تصرف دنیای اینترنت اشیاء با شکست روبرو شد و خود گوگل هم تا به امروز دستگاهی را که به این سیستم عامل مجهز باشد، نساخته است و به جای آن بلندگو‌ها و صفحه نمایش‌های این کمپانی از نسخه ای تغییر یافته از پلتفرم گوگل کست استفاده می‌کنند.
 
گوگل همچنین در صفحه پرسش و پاسخ خود به سوالات توسعه دهندگان در رابطه با Android Things توضیح داده است.
به گفته این کمپانی ممکن است برخی به‌روزرسانی‌ها جهت رفع باگ برای این سیستم عامل عرضه شوند اما امکانات جدیدی به آن افزوده نخواهد شد.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: گوگل اینترنت اشیاء برای همیشه متوقف اینترنت اشیاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرچمدار جدید گوگل با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای

ایتنا - گفته می‌شود کمپانی گوگل که با سری گوشی‌های پیکسل یکی از جدی‌ترین رقبای آیفون به شمار می‌رود قصد دارد برای گوشی‌های پیکسل ۹ و پیکسل فولد، قابلیت هیجان‌انگیز ارتباط ماهواره‌ای اظطراری را فعال کند.
سایت Android Authority به نقل از یک منبع آگاه نوشت: ازجمله تمهیداتی که کمپانی گوگل در ارتقای پرچمدار جدید خود در نظر گرفته، بهبود مودم سری پیکسل ۹ و فراهم‌سازی قابلیت ارتباطات ماهواره‌ای در این سری گوشی‌هاست. 

این قابلیت از طریق مجموعه‌ای از سؤالات از کاربر می‌پرسد که در چه شرایطی قرار دارد. سپس به او کمک می‌کند تا گوشی را به سمت ماهواره نگه دارد و پیام اضطراری خود را بفرستد.

 
گوگل با پشتیبانی از NTN در مودم اگزینوس 5400، که از تراشه تنسور G4 و تولید کمپانی سامسونگ خواهد بود، قرار است پرچمداران آتی خود را به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای مجهز می‌کند. 

نکته مهم در این قابلیت هیجان‌انگیز این است که کاربران از طریق این ویژگی تنها امکان ارسال پیام متنی را دارند و برقراری تماس صوتی در دسترس آن‌ها نخواهد بود. این کار ظاهراً از طریق اپی موسوم به Satellite Gateway انجام می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • فیلم/ تیر چراغ برق سواری را متوقف کرد
  • تیر چراغ برق سواری را متوقف کرد + فیلم
  • پرچمدار جدید گوگل با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای
  • کشف ۳۳قطعه شی تاریخی در رودبار
  • کشف۳۳ قلم شی تاریخی در گیلان
  • ورود هوش مصنوعی به بازی فوتبال
  • چگونه از قابلیت های هوش مصنوعی گوگل کروم استفاده کنیم؟
  • مشکل لمس سری گلکسی اس ۲۳؛ سامسونگ می‌گوید گوگل مقصر است!
  • اشیاء نورانی در آسمان سرزمین های اشغالی/ صدای آژیر و انفجار تل آویو را فرا گرفت
  • حمله ایران به اسرائیل؛ ترند گوگل شد +عکس