Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@10:27:19 GMT

حاج قاسم از نام مستعار استفاده نکرد

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۲۹۷۷

حاج قاسم از نام مستعار استفاده نکرد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی گفت: شهید سلیمانی جزو معدود افرادی بود که در دوران دفاع مقدس از نام مستعار استفاده نکرد و نام ایشان به معنای واقعی باعث ترس در دل دشمنان می‌شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسین معصومی در مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی که با حضور کارکنان بنیاد خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه مقام شهادت هدیه‌ای برای خلوص و جهاد سردار دل‌ها بود، توضیح داد: ویژگی‌های اخلاقی، رفتاری و سخت‌کوشی سردار دل‌ها باعث شد تا خداوند متعال مقام شهادت را نصیب این فرمانده دلاور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی افزود: مهم‌ترین ویژگی شهید سلیمانی اخلاص بود، تمام فعالیت‌هایش برای رضای خدا بود و هیچ چیز نمی‌توانست مانع رسیدن او برای انجام کار جهادی باشد. شهید سلیمانی جزو معدود افرادی بود که در دوران دفاع مقدس از نام مستعار استفاده نکرد و نام ایشان به معنای واقعی باعث ترس در دل دشمنان می‌شد.

وی درباره تشکیل لشکر ثارالله که از استان‌های کرمان، سیستان بلوچستان و هرمزگان تشکیل شده بود، خاطرنشان کرد: این شهید افتخارآفرین توانست با اخلاق و رفتار نیکو، بین مردم اتحاد و همدلی را بیش از پیش افزایش دهد.دومین خصلت اخلاقی شهید، مردمی بودن بود، فکر نمی‌کرد که من سردارم پس باید پروتکل‌های نظامی و یا سلسله مراتب سیاسی را رعایت کنم، هر جا بود، موقع اذان نماز را اقامه می‌کرد، رفتار این عزیز، تاثیر عمیقی بر اطرافیان می‌گذاشت و با همه شهرت و مجاهدتی که داشت فراموش نکرده بود، خدمت باید برای رضایت خدا و حق باشد.

حجت الاسلام عصومی گفت: حاج قاسم با خانواده شهدا با نهایت خضوع رفتار می‌کرد، جانبازان را به آغوش و فرزندان خردسال شهدا را با نهایت احترام بغل می‌کرد.  سومین ویژگی که شهید سلیمانی داشت، سخت‌کوشی بود، وقت و زمان برایش مطرح نبود، شبانه‌روزی فعالیت می‌کرد، پیگیر مسائل مردم بویژه خانواده‌های شهدا بود، کاری که می‌خواست انجام دهد، به نحو احسن انجام می‌داد، دنبال رفع تکلیف نبود، بلکه با عشق انجام می‌داد که نمونه‌های آن در دفاع مقدس و بعد از جنگ تحمیلی قابل مشاهده است. ویژگی بعدی، فراجناحی بود، دنبال جناح خاصی نبود و در کار جهادی فرامکانی و فراملی عمل می‌کرد، دنبال نام‌های ایران، عراق، لبنان و سوریه نبود، هر جا فریاد مظلوم بود، به دنبال کمک آنان می رفت.  

وی با بیان اینکه ولایت مداری جزو مشخصات مهم این شهید بود، افزود: شهید بارها اذعان کرده بود که تبعیت من از ولایت فقیه در همه جای عمر کاری‌ام، بود و هرگز از مدار ولایت خارج نشدم، دستور که صادر می‌شد، بدونه هیچ بهانه‌ای انجام می‌دادم. اگر می‌خواهیم مثل او شویم، باید ویژگی‌های شخصیتی و مسیر شهید را بشناسیم تا بتوانیم راه او را ادامه دهیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی یادآور شد: عظمت استقبال از شهید به حدی بزرگ بود که به معنای واقعی نشد پیکر شهید را در روز دفن کنند و شهید را شب دفن کردند، این جمعیت و این عشق مردم به شهید، به خاطر اخلاص، فداکاری، صداقت و مجاهدت این انسان وارسته بود که  خداوند مقام شهادت را نصیب این سردار کرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مکتب حاج قاسم بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوي شهید سلیمانی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۲۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت

دوست و پسرعمه شهید حجازی با اشاره به علاقه شهید حجازی به حضرت زهرا (س) گفت: برای شهادت حضرت زهرا (س) هر جایی که بود، سه شب بازمی‌گشت و مراسم عزاداری برگزار می‌کرد و به‌یاد دارم که در آخرین مراسم روضه او افرادی همچون حاج قاسم حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، درست سه سال پیش بود که خبر پر کشیدن مرد آرامی که مدتی قبل او را به مناسبت اولین سالگرد حاج قاسم در برنامه بدون تعارف دیدیم، داغی دوباره بر دلمان نشاند؛ سردار محمد حجازی از مردهای مردی بود که بعد از رفتنش او را شناختیم و فهمیدیم که چه گوهر نابی در شهر داشتیم و از وجود او بی‌بهره شدیم.

هرچند حاج محمد عمر و مجاهدتش را در سکوت گذراند، اما رهبر انقلاب می‌گویند «زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» و امروز ماییم و افرادی که یادی از آن‌ها در دل دارند و چه کسی بهتر از افرادی که از روزهای کودکی با او همراه بودند و سینه‌شان مخزن اسرار است.

مرتضی آرسته که پسرعمه و رفیق دیرینه حاج محمد حجازی است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه اقدامات سردار حجازی به‌گونه‌ای بود که حاج قاسم علاقه زیادی به او داشت، اظهار می‌کند: شاید مردم شناخت زیادی از او نداشتند، اما دشمن به‌خوبی او را می‌شناخت.

وی با تاکید بر اینکه او آرامش فراوانی داشت و جزو سربازان رشید انقلاب بود، ادامه می‌دهد: آن‌ها سه برادر به نام‌های احمد، محمد و مجید بودند و در حال حاضر تنها مادر و خواهر آن‌ها در قید هستند.

دوست و پسرعمه شهید حجازی در خصوص تاریخچه مسئولیت‌های حاج محمد و احمد حجازی تصریح می‌کند: احمد از دوران پیش از انقلاب فعال بود و پس از انقلاب مسئول تدارکات سپاه پاسداران و جانشین رفیق‌دوست بود، در این راستا سختی‌های فراوانی برای تهیه امکانات اولیه می‌کشید و می‌خواست سپاهی که توسط امام (ره) تأسیس شده بود با نقطه ضعفی مواجه نباشد.

آرسته با تاکید بر اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی هر دو برادر در صحنه حاضر بودند و با افراد انقلابی ارتباط نزدیک داشتند، بیان می‌کند: آن‌ها خودشان را ساخته بودند و نبود آن‌ها ثلمه‌ای بزرگ است.

وی ادامه می‌هد: یک‌بار محمد از لبنان به ایران آمده بود که به او گفتم برای شهادت سردار همدانی غصه زیادی خوردم و پاسخ داد باید برای خودمان باید غصه بخوریم، او به درجه و لیاقت خود رسید، از سویی عاشق امام و رهبر انقلاب و تابع صحبت آن‌ها بود.

دوست و پسرعمه شهید حجازی با اشاره به علاقه شهید حجازی به حضرت زهرا (س) می‌گوید: برای شهادت حضرت زهرا هر جایی که بود ۳ شب باز می‌گشت و مراسم عزاداری برگزار می‌کرد و به‌یاد دارم که در آخرین مراسم روضه او افرادی از جمله حاج قاسم حضور داشتند.

آرسته در پایان با اشاره به تعامل خوب سردار حجازی با خانواده می‌گوید: او انسانی اخلاق‌مدار بود و از سمتی زمانی که در منزل حضور داشت نیز مدام با نوه‌هایش بازی می‌کرد و با آن‌ها ارتباط خوبی داشت.

کد خبر 745302

دیگر خبرها

  • شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است
  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • عکس العمل فرمانده ارتشی وقتی حس کرد کسی شده است!
  • «خدا رو شکر بین لشکر عشق هنوز قاسم سلیمانی زیاده»
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • بهره برداری از زمین چمن مصنوعی هنرستان شهید حیدریان قم
  • آغاز عملیات ساخت بلوار شهید سلیمانی در مهریز
  • راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد