Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری- درحالی‌که وضعیت بیماری کرونا در بسیاری از شهرها با کاهش تعداد بستری‌ها و خارج شدن از وضعیت قرمز همراه شده اما به نظر می‌رسد این بیماری در مازندران خیال کوتاه آمدن ندارد.

قدس آنلاین-گروه استان ها:بر اساس اعلام ستاد مبارزه با کرونای استان مازندران، در شهرهای ساری، سوادکوه شمالی، آمل و رامسر وضعیت قرمز و کرونایی محدودیت‌های مشاغل گروه‌های ۲، ۳و۴ اعمال می‌شود و وضع دیگر شهرستان‌های استان هم نارنجی اعلام‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است از روز شنبه مقررشده تا در شهرهای قرمز یک‌سوم و در شهرهای نارنجی دوسوم کارمندان در محل کار خود حاضر شوند و لذا در سطح هشدار قرمز و نارنجی، خودروها با پلاک بومی حق خروج از منطقه خود را نداشته و پلاک‌های غیربومی هم اجازه ورود به این مناطق را ندارند.

گفتنی است در همین رابطه فقط مشاغل گروه یک ازجمله بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، مطب، آمبولانس، آتش‌نشانی، سوپرمارکت، نانوایی‌ها، امنیت، سلامت، تعمیرگاه‌های لوازم‌خانگی و پمپ‌بنزین در شهرهای قرمز تعطیل نمی‌شوند.

اعتراض کسبه

گفتنی است وضعیت اقتصادی نامناسب بازاریان ساری به دلیل دست‌وپنجه نرم کردن با اجاره‌بهای سنگین و این روزها به دلیل تمدید محدودیت‌ها برای کسب‌وکار موجب شد تا جمعی از بازاریان این شهر در نخستین روز هفته  در برابر فرمانداری دست به تجمع بزنند.

بسیاری از بازاریان در این رابطه اذعان می‌کنند: در این مدت مشاغل سطح دو، سه مشمول تعطیلی قرار گرفتند، بدون این‌که دولت مساعدت مالی اعم از تسهیلات یا تمدید بازپرداخت تسهیلات داشته باشد.

بازاریان ساری بابیان اینکه تاکنون به‌تمامی قوانین اعلام‌شده از طرف ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا سر تعظیم فرود آورده و نهایت همکاری را داشتند می‌افزایند: در این راستا مسئولان نیز باید کمی حال‌وروز بازاریان را درک کرده و به این پرسش پاسخ دهند که با تداوم تعطیلی‌ها چگونه می‌توان معاش خانواده را تأمین و اجاره‌بهای مغازه‌ها را پرداخت کرد؟

آن‌ها ابراز می‌کنند: مسئولان نه‌تنها مساعدتی به بازاریان و اصناف در رشته مشاغل سطح دو و سه نداشته‌اند ، بلکه هر بار باوجود مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا  از طریق بانک‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی بابت سررسید اقساط بانکی، مالیات و هزینه آب و برق اخطار ارسال کرده و کسبه را تحت‌فشار قرار می‌دهند.

این بازاریان مدعی هستند تداوم تعطیلی مشاغل بدون محاسبه ضرر و زیان برای این گروه بیش از گذشته دشواراست.

ناهمخوانی دخل‌وخرج

رئیس اتاق اصناف ساری نیز در همین راستا اعلام کرد: هم‌اکنون بیش از دوسوم از ۳۵ هزار کسبه شهر ساری که بیشترشان در راسته مشاغل سطح دو و سه قرار می‌گیرند، واحدهای صنفی خود را به‌صورت استیجاری در اختیاردارند و ماهانه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال به‌طور میانگین باید اجاره بهاء پرداخت کنند، بدون این‌که درآمدی از محل کسب‌وکارشان داشته باشند.

سید احمد اندرواژ با اشاره به اینکه تاب‌آوری کسب‌وکارها طی ۱۰ ماه گذشته به خاطر همین بی‌سروسامانی و تعطیلات پیاپی بشدت کاهش‌یافته است افزود: تحمل این‌همه فشار برای این قشر بسیار طاقت‌فرسا شده است

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کسبه مازندران بازاريان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۳۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام محدودیت ترافیکی روز ارتش در ساری

رئیس پلیس راهور استان مازندران از اعلام محدودیت ترافیکی از ساعت ۶ و نیم صبح فردا از میدان امام ساری تا میدان ابن شهرآشوب(دروازه بابل ) این شهر به مناسبت اجرای مراسم روز ارتش خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سرهنگ نصرالله بیگلری اظهار داشت : از ساعت 6 و نیم صبح 29 فروردین ماه به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش و اجرای مراسم رژه یگان‌های نظامی محدودیت‌های ترافیکی در شهر ساری اعمال خواهد شد.

رئیس پلیس راهور مازندران از مسدود شدن مسیر میدان امام تا میدان ابن شهر آشوب از ساعت 6 و نیم صبح روز چهارشنبه مورخ 29 فروردین ماه تا پایان مراسم خبر داد و اذعان داشت: شهروندان ساروی برای تردد می‌توانند از مسیرهای جایگزین مثل خیابان جام جم، بلوار عسکری محمدیان و کمربندی استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران
  • محدودیت ترافیکی در راه‌های مازندران
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • محدوديت‌های ترافيکی مسیر اجرای مراسم روز ارتش در ساری اعلام شد
  • محدودیت‌های ترافیکی ویژه روز ارتش در ساری
  • اعلام محدودیت ترافیکی روز ارتش در ساری
  • شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است / هوای قزوین و شهرکرد بر مدار قرمز و نارنجی
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی به مناسبت روز ارتش در ساری