Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس در مواجهه با این پرسش که آیا امکان برگزاری مجدد همه‌پرسی استقلال اسکاتلند وجود دارد؛ پاسخی داد که حاکی از مخالفت وی با این رویداد بود.

وی در این باره گفت: تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که طبق تجربه شخصی‌ام در این کشور، همه‌پرسی‌ها اتفاقات خجسته‌ای تلقی نمی‌شوند و از آنجا که در راستای روحیه وحدت ملی نیستند؛ فقط باید یک بار در هر نسل اتفاق بیفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که مردم اسکاتلند در سال ۲۰۱۴ یک بار پای صندوق‌های رای رفتند و ۵۵ درصد از آنها به جدا شدن از انگلیس رای منفی دادند. اما رشد باثبات طرفداران استقلال در اسکاتلند، دولتمردان جدایی‌طلب را به فکر همه‌پرسی مجدد انداخته است.

در ژوئن سال ۲۰۱۶ هم انگلیس در جریان یک همه پرسی رای به جدایی از اتحادیه اروپا داد حال آنکه فرایند خروج فرسایشی بود و تا روزهای پایانی دسامبر ۲۰۲۰ طول کشید.

کد خبر 5112979 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: انگلیس بوریس جانسون همه پرسی استقلال اسکاتلند قاسم سلیمانی ایالات متحده امریکا عراق فلسطین رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ ایران ویروس کرونا روسیه سوریه عربستان سعودی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 لبنان ترکیه همه پرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۵۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت

با تداوم تنش‌ها در دانشگاه کلمبیا و ادامه حمایت دانشجویان از فلسطین، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا در مقابل دانشجویان معترض کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد که البته دانشجویان هم با توهین به او از خجالتش درآمدند.

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان، مایک جانسون، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که با رئیس دانشگاه کلمبیا ملاقات کرده و از او خواسته است تا برای رسیدگی به ناآرامی‌های دانشگاه اقدام فوری انجام دهد.

مایک جانسون پس از بازدید از دانشگاه کلمبیا، از مینوش شفیق رئیس این دانشگاه خواست که از سمت خود استعفا دهد.

جانسون در این کنفرانس مطبوعاتی افزود: ما درست قبل از اینکه روی پله‌های دانشگاه بایستیم، به طور مختصر با رئیس دانشگاه و مقامات ارشد او ملاقات کردیم. ما او را تشویق می‌کنیم که اقدام فوری انجام دهد و این موضوع را برطرف کند. تصور ما این است که آنها برای برقراری نظم در محوطه دانشگاه اقدامی نکرده‌اند.

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: قصد من این است که پس از خروج از اینجا با رئیس جمهور جو بایدن تماس بگیرم و آنچه را که به چشم خود دیده‌ام با او در میان بگذارم و از او بخواهم اقدامی انجام دهد. اگر این اعتراضات در دانشگاه کلمبیا به سرعت مهار نشود و این تهدیدها و ارعاب‌ها متوقف نشود، گارد ملی برای کنترل شرایط روی کار خواهند آمد.

اما دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حین صحبت‌های جانسون او را با صدای بلند هو کردند و شعار سر دادند. 

معترضان شعارهای «آزاد، آزاد فلسطین» و «افشا، واگذار کن، ما متوقف نمی‌شویم، آرام نمی‌گیریم» سر می‌دادند. (این شعار آخر که اغلب در تظاهرات استفاده می‌شود، حقوق برابر و استقلال فلسطینی‌ها را مطالبه می‌کند، اگرچه در برخی موارد قصد دارد خواستار نابودی کامل رژیم صهیونیستی شود.)

گریس، یک دانشجوی فارغ التحصیل به CNN  گفت:مایک جانسون باید "برود". اونجا اینجا آمده تا یک نمایش سیاسی راه بیندازد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ستاره لیورپول تحمل دیدن باخت را نداشت (عکس)
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • تمهیدات لازم برای کنکور امن اندیشیده شد
  • سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت
  • تمهیدات لازم برای کنکور ۱۴۰۳ اندیشیده شد
  • فن‌پرسی در آستانه نخستین تجربه سرمربیگری
  • چرا فاصله لیگ برتر انگلیس روز به روز با سایرین بیشتر می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • فاصله عجیب پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی + جدول
  • قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ برتر انگلیس با هت تریک رابین فن پرسی (22 آوریل، 2013) / فیلم
  • رنکینگ توپ طلا: صعود امباپه و کین، سقوط هالند