Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نورالله تقوی نژاد افزود: مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان بهمئی از یک فقره حفاری غیرمجاز در منطقه تنگ سولک از توابع این شهرستان مطلع و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، بلافاصله در محل حاضر شدند.

وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از آنان یک دستگاه گنج یاب خارجی قاچاق به همراه تعدادی وسایل حفاری کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقوی نژاد افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 5113013

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی انتظامی قاچاق کهگیلویه و بویراحمد قاسم سلیمانی ویروس کرونا اولین سالگرد شهادت حاج قاسم آیت الله مصباح یزدی شیراز آمار کرونا کرمانشاه آلودگی هوا بوشهر 9 دی جبهه مقاومت عکس استانها شهرستان کرج گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴۷ فرد مرتبط با تخلفات میراث‌فرهنگی در البرز

رحیم خاکی گفت: در سال ۱۴۰۲ یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز اقدامات ارزشمند متعددی برای جلوگیری از تخریب، تصرفات، حفاری غیر مجاز و همچنین کشفیات انجام داد.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز در حوزه تخریب و تصرف آثار تاریخی ۱۶ پرونده قضایی تشکیل شد که در حال حاضر در حال پیگیری در مراجع قضایی هستند.

او با اشاره به اقدامات در حوزه حفاری غیر مجاز و کشفیات اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، حدود ۱۳۵ قلم اشیاء عتیقه کشف شد که طی نظر کارشناسان متخصص معاونت میراث فرهنگی، ۴۶ مورد آن اصل تشخیص داده شده است.

خاکی با بیان اینکه چهار مورد قاچاق اشیا تاریخی، ۱۲ دستگاه فلزیاب و ۹ مورد حفاری غیر مجاز نیز شناسایی شد، گفت: در این خصوص با تلاش شبانه روزی یگان حفاظت و همکاری نیروهای انتظامی و دستگاه های مرتبط و گزارشات مردمی ۴۷ نفر دستگیر شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با بیان اینکه برای پیشگیری و هم افزایی با دیگر ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی بیش از ۱۰۳ جلسه تعاملی با نیروهای انتظامی، قوه قضاییه، دهیاران، شهرداران و... تشکیل شد که بسیار مثمر ثمر بوده است  و این روند با شدت بیشتری در سال ۱۴۰۳ پیگیری خواهد شد.

خاکی یکی از موضوعات موثر در کشف جرم را مربوط به گزارش‌های دریافتی از مردم عنوان کرد و گفت: ۵۹ گزارش در زمینه‌های مختلفی از جمله حفاری، تجاوز به حریم تاریخی، تخریب، نگهداری و خرید و فروش اشیاء و فلزیاب در سال گذشته توسط مردم به یگان حفاظت گزارش شده است که موجب کشف ۵۵ شیء و دستگیری پنج متخلف شده است.

او در پایان از کلیه دست اندرکاران و دوستداران آثار تاریخی و انجمن‌ها خواست تا در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه دخل و تصرف در آثار تاریخی یا حفاری‌های غیر مجاز  با یگان حفاظت اداره کل به شماره ۰۲۶۳۲۸۲۹۱۱۸ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر
  • کشف انبار لوازم خانگی ۱۲ میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد
  • ۱۵ میلیارد ریال مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز کشف شد
  • کشف ۱۵ میلیارد ریال مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز
  • توقیف ۱۶ تن آرد قاچاق در کرمانشاه
  • کشف انبار لاستیک‌های قاچاق در بروجرد
  • کشف بیش از ۱۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در سرایان
  • کشف بیش از ۸ کیلو ترافل قاچاق در مینودشت
  • توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز در باخرز
  • دستگیری ۴۷ فرد مرتبط با تخلفات میراث‌فرهنگی در البرز