Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، مولوی مختار مفلح رهبر نهضت اسلامی افغانستان، صبح یکشنبه 14 دی ماه در وبینار بین المللی «شهدای قدس؛ شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس» که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، اظهار کرد: شهادت سرداران مقاومت را گرامی می‌داریم از این جهت که اگر ایثار و فداکاری‌های شهدا نبود، کرامت انسانی ما پایمال شده بود؛ در آن زمان باید در جهان اسلام روز ماتم و عزاداری اعلام می‌شد؛ اما ایثار و شهادت این قهرمانان مقاومت، بر ما عزت و اقتدار آموخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: یاد و خاطره مردان و قهرمانان جهان اسلام همانند شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدای امت اسلامی را گرامی میداریم و باید بدانیم که امروز روز شکر گذاری است، شکرگزاری اینکه امت اسلامی شهید پرور است.

مولوی مفلح تصریح کرد: مسلمانان از دیرباز برای اسلام جان خود را فدا می‌کردند؛ از خداوند متعال تقاضا داریم به ما توفیق دهد تا از خون‌هایی که در راه حق تعالی، کلمه توحید و سرافرازی اسلام ریخته شده است به خوبی و شایستگی پاسداری کنیم.

وی با بیان اینکه مسلما بزرگداشت و تکریم شهدا تلاش بسیار خوبی در زمینه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شان است، اظهار کرد: تکریم قهرمانان مقاومت موجب برافراشتن پرچم استقلال، آزادی، عزت،صلح و احیای ارزش های توحیدی است.

رهبر نهضت اسلامی افغانستان در همین خصوص ادامه داد: باید بدانیم که شهادت مرگ در راه ارزشها است و هر شهیدی مشعلی است در بلندای عزت و سرافرازی یک ملت؛ شهادت راهی است که تمام اهداف را می‌توان با آن محقق کرد.

وی با اشاره به نقش شهید سلیمانی در تقویت و استحکام محور مقاومت، گفت: طی چند سال اخیر حاج قاسم به عنوان اثر گذارترین و پرنفوذ ترین فرد در تحرکات خاورمیانه قلمداد می‌شد و همچنین اصلی ترین دشمن آمریکا و رژیم صهیونیستی در رسانه ها به حساب می‌آمد؛ بر همین اساس لازم است تا در اولین سالگرد این شهید والا مقام و سرباز پرافتخار اسلام، به بیان اندیشه‌ها، پاسداشت رشادت‌ها و مجاهدت های ایشان بپردازیم.

رهبر نهضت اسلامی افغانستان با اشاره به نقش حاج قاسم در جنگ 33 روزه لبنان و حمایت او از مردم این کشور، اظهار داشت: اسرائیل غاصب در این جنگ گمان می‌کرد که پیروز می‌شود اما در نهایت سرش به صخره مقاومت برخورد کرد و درانظار جهانیان مفتضحانه شکست خورد.

وی در پایان گفت: حاج قاسم عمیقا معتقد بود که آزادی قدس و سرزمین فلسطین نه تنها مهم ترین مسئله جهان اسلام است بلکه نقطه عطف و مرکزیت آن هم به شمار می‌آید، بر همین اساس با فنون و نبوغ نظامی خود توانست از مقاومت فلسطین حمایت کند و همین مسئله باعث به وجود آمدن تغییراتی در جغرافیای سیاسی منطقه شد و کشورهای استکباری چنین فکری را نمی‌کردند؛ در نهایت به ارواح مطهر همه شهدا خصوصا شهید سردار حاج قاسم سلیمانی درود میفرستیم.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: سردار دلها قاسم سلیمانی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۶۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ امیر سرتیپ دوم داوود نظام اسلامی در مراسم سالگرد خادم الشهدا، شهید محمد سلیمانی که در مسجد جامع رودسر برگزار شد، با بیان اینکه عملیات غرورآفرین «وعده صادق» هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم کوبید، افزود: پس از گذشت ٧ دهه از تشکیل این رژیم غاصب و کودک کش، هیچ کشوری توان رویارویی با این رژیم جعلی که مورد حمایت آمریکای جنایتکار و دیگر هم پیمانانشان است را نداشت، اما به فضل الهی و با تکیه بر توان دانشمندان غیورمان در صنعت نظامی، این عملیات با اقتدار انجام شد و موجب حیرت جهانیان شد.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی بدانند این عملیات فقط یک سیلی بوده و در صورت تعرض به خاک کشورمان از هر نقطه از دنیا، جمهوری اسلامی با اقتدار و تمام توان در برابر هرگونه تعرض و تهدید ایستادگی کرده و جوابی دندان شکن، قاطع و پشیمان کننده خواهد داد.

امیر سرتیپ دوم حسین یاسینی رئیس دفتر ارتباطات مردمی فرمانده کل ارتش هم در این مراسم با بیان اینکه خادمین شهدا با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه اهمیت زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، با حضور در یادمان‌های مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور در راه خدمت به زائران تلاش می‌کنند، گفت: شهید محمد سلیمانی از جمله خادمینی بود که تا پای جان در این راه تلاش کرد و خداوند هم مزد خدماتش راعطا کرد.

خادم شهید محمد سلیمانی ششم فروردین سال ٨٩ ، بر اثر حادثه‌ای هنگام خدمت به زائران راهیان نور، در مناطق عملیاتی جنوب کشور، در پادگان میشداغ به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • روایتی از فداکاری و ایثار یک مادر در سیل کازرون
  • ایثارگری‌های جبهه مقاومت ‌برای نسل جدید بازگو شود
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان