Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاجی میرزایی گفت: با مساعدت سازمان برنامه و بودجه حق‌الزحمه حق‌التدریس شاغلان و بازنشسته‌ها، مطالبات آن‌ها از سال تحصیلی قبل تا بهار امسال پرداخت شد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرروش در حاشیه پانزدهمین برنامه گفتگو بر محور تحول که با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیوان محاسبات با عنوان یکی از ارکان مهم نظام اجرایی کشور که مسئولیت نظارتی بر عهده دارد ارتباطات و تعاملات گسترده‌ای با آموزش‌وپرورش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: در جلسه مشترکی که امروز برگزار شد، در زمینه‌های همکاری در مسائل مشترک بحث و گفتگو شد و مقرر شد با تشکیل کارگروهی مشترک، محور‌های مهم مطرح‌شده در این نشست با جدیت پیگیری شود.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: در سال‌های قبل احکامی اجرایی شده بود که مورد اعتراض دیوان عدالت اداری قرارگرفته و امتیازات آن لغو و مشکلاتی برای اجرای آن به وجود آمده است، بنابراین یکی از موضوعات موردبحث در نشست امروز همین موضوع بود که مقرر شد کارگروه مشترک، راه‌های اجرایی شدن آن را بررسی کند و امیدواریم با گفتگو بین آموزش‌وپرورش و دیوان محاسبات این مشکل رفع شود.

او در خصوص پرداخت معوقات فرهنگیان گفت: امروز حق‌الزحمه حق‌التدریس شاغلین و بازنشسته‌ها، مطالبات آن‌ها از سال تحصیلی قبل تا بهار سال جاری و همچنین مطالبات برون‌سپاری و خرید خدمات آموزشی تا مهرماه سال جاری تسویه می‌شود.

حاجی میرزایی مجموع مطالبات پرداختی فعلی را ۳۸۰ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: با مساعدت سازمان برنامه‌وبودجه، وعده‌ای را که در این زمینه داده بودیم مبنی بر اینکه بعد از پرداخت حقوق آذرماه مطالبات مذکور پرداخت می‌شود، این وعده محقق شد همچنین برخی از مطالبات سال جاری نیز تا قبل از اتمام سال پرداخت خواهد شد.

برای اجرای رتبه بندی دولت تعلل نکرده است
عضو کابینه تدبیر و امید در پاسخ به سؤالی درباره برگزاری امتحانات اظهار کرد: امتحانات بخش مهمی از فرآیند آموزشی است، اختیاراتی را به شورای مدرسه داده‌ایم تا با هماهنگی مدیر، معلم و اولیای دانش آموزان برنامه امتحانات را طراحی و برگزار کنند.

او ادامه داد: همواره در راستای برنامه‌های مدرسه، برنامه‌هایی در خارج مدرسه ارائه می‌شود اینکه تا چه حد این برنامه‌ها مفید است، تردید جدی داریم معلمان با روش‌های مناسبی که انتخاب می‌کنند از دانش‌آموزانشان آزمون می‌گیرند.

وزیر آموزش‌وپرورش در خصوص ارائه لایحه رتبه‌بندی به مجلس شورای اسلامی گفت: تعللی در این خصوص از سوی دولت صورت نگرفته است بلکه مسیر لایحه مسیری قانونی دارد و تلاش داریم این مسیر را کوتاه کنیم دولت نیز سریع‌ترین مسیر را برای تصویب این لایحه قرار داده است و آن را مستقیماً در دستور کمیسیون اصلی قرار داده است تا سریع‌تر تصویب و به بودجه ۱۴۰۰ برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دیوان محاسبات آموزش و پرورش مدرسه معلم آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۶۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم

ولی موسوی در نشست ویبناری کارشناسان روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق این استان با موضوع بزرگداشت هفته معلم گفت: برنامه‌های هفته معلم از ۱۲ اردیبهشت با شعار "همه مدیون توییم" با تجدید میثاق با شهدا و حضور مسئولان و اولیاء دانش آموزان در کلاس‌های درس معلمان در مدارس آغاز و براساس روز شمارهفته معلم برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت هفته معلم در استان اجرا می‌شود.    موسوی، برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با حضور معلمان خلاق، ایثارگر و فداکار، تهیه مستند و کلیپ از برنامه‌های خودجوش دانش آموزان برای تکریم منزلت معلمان خود در مدارس، تهیه کلیپ‌های یک دقیقه‌ای از روسای ادرات، نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف با موضوع جایگاه و منزلت و ارزش کار معلمی و تبریک روز معلم، تبلیغات محیطی و رسانه‌ای با هماهنگی شهرداری و ادارات مختلف با موضوع مقام معلم و تهیه تیزر از افراد شاخص علمی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و نخبه شناخته شده در خصوص مقام و جایگاه معلم را، بخشی از برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد.    رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد افزود: نواختن زنگ سپاس معلم، دیدار با خانواده‌های معلمان شهید، جانباز و ایثارگر، سخنرانی مدیرکل و روسای آموزش وپرورش قبل از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، برپایی میز خدمت و تجلیل از معلمان برترشهرستانی و استانی بخش دیگری از این برنامه‌های هفته معلم است.    وی از اجرای ۲۸ برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی و نشست خبری با اصحاب رسانه خبرداد وگفت:اختصاص یک برنامه تلویزیونی به مدرسه تحولی استان برای اطلاع خانواده‌ها و الگوگیری مدیران مدارس نیز پیش بینی شده است.    رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همچنین، تهیه کلیپ از خاطرات اقشار مختلف مردم از قبیل، مسئولان، هنرمندان یا سرایداران مدرسه در خصوص مدرسه و معلم در این هفته را، از کار‌های جالب توجه عنوان کرد.    موسوی تاکید کرد: فعالیت‌های روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق در هفته معلم ارزیابی و روابط عمومی‌های برتر معرفی خواهند شد.  باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • با «مثبت آموزش» به روز باشید
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود