Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد جهاندیده امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: مسکن یکی از الزامات اولیه در راستای صیانت از جامعه کار و تلاش است و کارگر اگر دارای مسکن باشد و از این بابت دغدغه‌ای نداشته باشد با آرامش روحی و روانی بیشتری در کار و تولید ایفای نقش می‌کند و این مهم اثرات اجتماعی و اقتصادی زیادی بر خانواده‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بر این اساس با تفاهمنامه ای که بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی برای احداث واحد مسکونی ویژه کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی منعقد شده است، از مجموع افرادی که در این استان در طرح اقدام ملی مسکن نام نویسی کرده اند، 14 هزار و 418 نفر از جامعه کارگری شرایط آنها برای برخورداری از مزایای این طرح احراز شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه زمان واریز اولیه و تکمیل موجودی این متقاضیان تا 5 دی ماه بوده است، گفت:  با مذاکرات صورت گرفته بین \دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی، این زمان برای جامعه هدف تمدید شد.
جهاندیده تاکید کرد: متقاضیانی که شرایط آنها احراز شده است اگر چنانچه تاکنون موفق به افتتاح حساب و واریز مبلغ آورده اولیه نشده اند، در فرصت باقی¬مانده نسبت به تکمیل موجودی اقدام کنند.
وی ادامه داد: تسهیلات و اقدامات حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ویژه کارگران، بازنشستگان و سایر گروه¬های هدف مشمول متقاضیانی خواهد شد که پرداخت اولیه آن¬ها کامل شده باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: بانک توسعه تعاون وام صد میلیون تومانی برای تامین مسکن در اختیار کارگران قرار می‌دهد که از بین آنها کارگرانی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند و واجد شرایط هستند در اولویت پرداخت وام قرار خواهند گرفت.
جهاندیده با بیان  اینکه علاوه بر کارگران، تعاونی‌ها هم جزو مشمولین وام صد میلیون تومانی هستند افزود: آنهایی که در قالب تعاونی متقاضی ساخت مسکن هستند می‌توانند این وام صد میلیون تومانی را علاوه بر سایر تسهیلات دریافت کنند.
وی یادآور شد: برای احداث این واحدهای مسکونی از شرکت های تعاونی مسکن خوشنام استفاده می شود.

انتهای پیام/75005

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان کارگران مسکن رفاه اجتماعی کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به مدیران کل استانی زیرمجموعه وزارتخانه تأکید کردیم، املاک مازاد این وزارتخانه را به کارگروه‌های استانی برده و پس از تغییر کاربری، برای تأمین مسکن کارگران استفاده کنند.

وی گفت:  امسال توجه جدی تری به مسئله مسکن کارگری با همکاری کارفرمایان خواهیم داشت.

وی افزود: به کارفرمایانی که در جوار کارگاه‌های تولیدی خود برای کارگرانشان، مسکن احداث کنند امتیازات ویژه‌ای خواهیم داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود
  • گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه
  • بررسی بیش از ۳۳۰۰ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان
  • تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • هفته کار و کارگر در البرز با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی