Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@11:36:28 GMT

موزه و مرکز تجاری خاویار احداث می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۵۷۹۶۷

موزه و مرکز تجاری خاویار احداث می شود

‌به‌گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی و محمد مجابی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی به‌منظور گسترش همکاری و ضرورت توسعه همه‌جانبه و هم‌افزایی امکانات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های در اختیار طرفین، تفاهم‌نامه دو ساله‌ای را امضا کردند.

همکاری در پروژه مجموعه گردشگری، آموزشی، فرهنگی و اقتصادی در قالب راه‌اندازی موزه باز ملی خاویار ایران در محوطه ماهیان خاویاری بندر کیاشهر استان گیلان، همکاری و استفاده از ظرفیت‌های در اختیار طرفین برای توسعه صنعت گردشگری شیلاتی، همکاری در حفظ سرمایه‌های فرهنگی و منابع ملی و کمک به رونق و توسعه صنعت خاویار ایران از طریق احداث اقامتگاه بوم‌گردی، احداث مرکز تجاری ملی و بین‌المللی و بورس خاویار، احداث آکادمی پرورش ماهیان خاویاری، آموزش و احداث مرکز فرهنگی‌تفریحی خاویار، برگزاری دوره‌های آموزشی و تورهای تخصصی در راستای موزه زنده خاویار ازجمله اهداف این تفاهم‌نامه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 5113096 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه خاویار محمدحسن طالبیان قاسم سلیمانی آلودگی هوا شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا آیت الله مصباح یزدی پلیس راهور شهر تهران بنیاد شهید و امور ایثارگران شورای شهر سازمان تامین اجتماعی میراث فرهنگی هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۷۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد

به گزارش قدس آنلاین از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موزه این کانون از مراکز قدیمی این مجموعه است که بخش‌های تونل زمان، سرداب، رمپ، اتاق کُره، راهرو، سالن نمایش و... را شامل می‌شود.

برهمین اساس این مجموعه به دلیل روش منحصر به فرد در ارائه آموزش تاریخ و محتوای فرهنگی و هنری در اقدامی مستمر، از نظر محتوایی موفق به ثبت ملی در سازمان میراث فرهنگی شده است.

همچنین این موزه به عنوان اولین بنا از مجموعه ساختمان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان تهران به دلیل سازه و معماری خاصی که دارد از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ثبت ملی بنا نیز دریافت کرده است.

بنای ارزشمند موزه تاریخ نزدیک به ۶ دهه قدمت دارد اما به عنوان اولین موزه کودکان و نوجوانان، فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ آغاز کرده است.

موزه تاریخ کانون بر اساس شیوه مخاطب و آموزش محور با ارائه محتوای تاریخ ایرانی اسلامی به کودکان و نوجوانان، نقش موثری در آموزش و یادگیری ماندگار مخاطبان خود دارد. این موزه میزبان دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها، پژوهشگران، مربیان و مخاطبان فعال حوزه کودک و نوجوان و علاقه‌مندان برای بازدید و شرکت در برنامه‌های آموزشی است.

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شهید اسپندی (افروز)، نبش کوچه نگران‌پور، پلاک ۷ واقع شده است.

دیگر خبرها

  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • احداث بزرگترین پارکینگ مکانیزه کشور در اصفهان
  • اعتبارات سفر دولت مربوط به موزه دفاع مقدس مازندران جذب شد
  • ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی
  • موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد
  • تعامل شهرداری و میراث فرهنگی به منظور توسعه پایدار گردشگری
  • تعامل شهرداری و میراث در راستای توسعه پایدار گردشگری
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان