Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهرام جباری معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصادی، تعدادی از مرغداری‌های استان آسیب دیده‌اند و مشکلاتی دارند، گفت: تقاضا برای تخم‌مرغ در بازار خوزستان زیاد است و در این شرایط، بیش از ۹۰ درصد تخم‌مرغ مصرفی استان، از استان‌هایی مانند قم، اصفهان، خراسان رضوی و تهران تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه تعدادی مرغداری در سطح خوزستان فعال هستند که ظرفیت تولیدشان محدود است، اما محصولاتشان نسبت به مرغداری‌های خارج از استان، قیمت مناسب‌تری دارد، افزود: شهر‌های اهواز، ماهشهر، دزفول و مناطق شمال استان در زمینه تامین تخم‌مرغ به استان‌های دیگر وابسته هستند و در این شرایط، بازار تخم‌مرغ نیز وضعیت نامناسبی دارد؛ نرخ عرضه با قیمت مصوب تخم‌مرغ که شانه‌ای ۳۲ هزار تومان است، فاصله دارد و برخورد با واحد‌های صنفی خرد نیز در این خصوص مشکل‌گشا نیست و فایده‌ای ندارد.

جباری اظهار داشت: همکاران ما در حال بررسی موضوع کمبود روغن و تخم‌مرغ در حوزه بنکداران هستند، اما واقعیت این است که تأمین این کالا‌ها دچار مشکلاتی شده است که برای رفع این مشکلات، باید این محصولات به بازار تزریق شوند.  

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن مرغداریها گرانی تخم مرغ تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۱۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطلوبیت میکروبی آب شهری خوزستان ۹۴ درصد شد

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به انجام ۲۵ هزار و ۷۶۰ مورد نمونه‌برداری از آب در سال گذشته در شهرهای تابعه این دانشگاه گفت: در حال حاضر میزان مطلوبیت میکروبی آب شهری خوزستان ۹۴ درصد است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مهران معلم، امروز در جمع خبرنگاران  اظهار داشت:  نظارت بر کیفیت آب جزء نظارت‌های مرکز بهداشت است و نیز یکی از امور اصلی ما در هر شبانه‌روز، بررسی وضعیت آب است.

وی با بیان اینکه آب از لحاظ سه شاخص کدورت، کلرسنجی و مطلوبیت میکروبی سنجیده می‌شود  گفت:  این کار طبق دستورالعمل‌های کشوری انجام می‌شود؛با توجه به وضعیت خاص شبکه توزیع آب خوزستان، جلوتر از بسیاری از استان‌های دیگر نظارت بر آب را انجام می‌دهیم و مشکلات را منتقل کرده‌ایم.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به انجام 25 هزار و 760 مورد نمونه‌برداری از آب در سال گذشته در شهرهای تابعه این دانشگاه گفت: در حال حاضر میزان مطلوبیت میکروبی آب شهری خوزستان 94 درصد و در حوزه روستایی حدود 85 درصد و میزان کلرسنجی در مناطق شهری 91.4 درصد و در مناطق روستایی 69.5 درصد است. از نظر ما باید این اعداد، صددرصد باشد و هدف ما بالا بردن این رقم است و در این باره مرتب این مساله را دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: موارد بحرانی که شبکه آب از نظر میکروبی یا کلرسنجی مشکلاتی دارد، شناخته شده است و مرتب به شرکت آب و فاضلاب منتقل می‌شود و سپس دوباره وضعیت آب بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه نظارت بر کیفیت آب، با هیچکس تعارف نداریم گفت: ما نگفته‌ایم آب با این شاخص‌ها مورد قبول است ما گفته‌ایم مشکلاتی وجود دارد.

معلم در ادامه گفت: فرسودگی شبکه‌های شهری و روستایی و وجود مشکلات در تاسیسات یا تصفیه‌خانه‌های آب یا انشعابات غیرمجاز، برخی از معضلاتی هستند که در استان خوزستان وجود دارند؛ انشعابات غیرمجاز آب حتی به شبکه سالم هم لطمه می‌زنند.

وی عنوان کرد: همه این مسائل موجب می‌شود که به کیفیت آب، خدشه وارد شود. از نظر ما در حوزه بهداشت، مطلوبیت آب از نظر این شاخص‌ها باید صددرصد باشد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص مطرح شدن مساله اختلاط آب و فاضلاب از سوی معاون بهداشت وقت دانشگاه در سال‌های گذشته گفت: شبکه توزیع آب یک شبکه نهفته است و زیرزمین قرار دارد و  پوسیدگی دارد و هر آن ممکن است به دلیل فشار بار سطحی  روی شبکه یا تعارضاتی که به شبکه وارد می‌شود، ناخودآگاه شکستگی رخ دهد و مشکل ایجاد کند و در نتیجه می‌تواند آلودگی را وارد آب کند. گاهی مردم شکایت می‌کنند که بوی تعفن در آب احساس می‌شود یا در آب، کدورت مشاهده می‌کنند که ناشی از این مسائل است. 

وی در ادامه افزود: ما در معاونت بهداشت بر اساس وظیفه‌مان هر جا تهدیدی علیه بهداشت عمومی مشاهده شود، پس از پایش، تذکر و اخطار و در صورت رفع نشدن مساله، از طریق مرجع قضایی اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام /735

 

دیگر خبرها

  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • تأمین پنج درصد برق اداره‌های فارس با تجدیدپذیر‌ها
  • آموزش: چگونه مانع افزایش حافظه مصرفی پیام‌رسان‌ها شویم؟
  • ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزایش یافت
  • مطلوبیت میکروبی آب شهری خوزستان ۹۴ درصد شد
  • انجمن واردکنندگان برنج ایران: برنج وارداتی هم از سفره مردم پر می‌کشد؟
  • انجام بیش از یک میلیون آزمایش در مراکز تامین اجتماعی خوزستان
  • ببینید | آمار جنجالی کارشناس برنامه تلویزیون درباره دولت؛ تامین کسری بودجه با برداشت از بازار سرمایه؟
  • تمدید ثبت نام آزمون استخدام نیروی خدمتگزار
  • ساخت ۲۶۰۰ واحد مسکونی برای معلمان خوزستانی