Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت‌الله حمزه روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در نشست اخیری که به منظور رسیدگی به وضعیت آلودگی نفتی بخش میانکوه شهرستان اردل با وزیر نفت برگزار شد، جابه‌جایی لوله انتقال نفت یکی از مهمترین مطالبات مطرح شده در این نشست بود که وزیر نفت در این خصوص قول مساعد داد که در صورتی که جابه‌جایی لوله امکانپذیر باشد این مطالبه به حق مردم اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در همین راستا مقرر شد تا ۲۰ کیلومتر از خط لوله انتقال نفت مارون به اصفهان در بخش میانکوه جابه‌جا و به منطقه امن‌تری انتقال داده شود.

حمزه تصریح کرد: اعتقاد کارشناسان استانی بر این است که فرسودگی لوله‌های نفت منجر به نشت و آلودگی نفتی در منطقه میانکوه می‌شود اما از سوی دیگر شرکت نفت بر این موضوع تاکید دارد که رانش زمین منجر به شکل‌گیری حوادث شکستگی لوله شده است و به استناد اظهارات شرکت نفت تاکید ما بر این است که خطوط لوله از این منطقه جابه‌جا شود تا از شکل‌گیری حوادث ناگوار بعدی جلوگیری شود.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی در ادامه به خسارت‌های تحمیل شده بر منطقه بر اثر آلودگی نفتی اشاره کرد و گفت: همچنان خسارت اصلی که بر محیط‌زیست، منابع طبیعی و آب منطقه وارد آمده برآورد نشده اما به شدت پیگیر هستیم که این خسارت‌ها هرچه سریع‌تر جبران شود.

حمزه با بیان اینکه آب آشامیدنی مردم بخش میانکوه و شهر سرخون هنوز آلوده به نفت نشده است، خاطرنشان کرد: با این وجود از آنجا که منابع موجود تامین کننده آب شرب مردم منطقه منابع پایداری به شمار نمی‌رود و در معرض خطر آلودگی نفتی قرار دارد بنا شده تا مطالعاتی برای تامین آب شرب منطقه از کارون۴ و یا چاه‌های جدید در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در نشست اخیر با وزیر نفت مقرر شد تا خدمات‌دهی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران خدمات‌دهی خود در منطقه را افزایش دهد و امکانات خدماتی مورد نیاز را در اختیار مردم قرار دهد.

به گزارش ایرنا، نشت نفت در بخش میانکوه در ۲ دهه گذشته برای چهارمین بار در روز یکشنبه (۲۳ آذر) بر اثر شکستگی خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستای گندمکار شهرستان اردل رخ داد.

این حادثه منجر به ورود نفت به رودخانه سرخون و اراضی اطراف آن به طول ۶ کیلومتر شده است که در پی آن برخی مناطق نیز به سبب پخش گاز ناشی از نفت رها شده، دچار آتش‌سوزی شد که با تلاش نیروهای امدادی و آتش‌نشانی یک روز پس از این حادثه به طور کامل مهار شد.

قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری در مسیر خط انتقال نفت مارون به اصفهان، سال‌هاست که مردم منطقه میانکوه به ویژه شهر سرخون و روستاهای اطراف آن را با مشکلاتی روبرو کرده است.

بخش میانکوه از بخش‌های شهرستان اردل است که تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۱۵۰ کیلومتر و تا اردل مرکز شهرستان ۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

برچسب‌ها آلودگی نفتی چهارمحال وبختیاری نفت سرخون پروندهٔ خبری شکستگی خط لوله سرخون و تکرار آلودگی نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آلودگی نفتی چهارمحال وبختیاری نفت آلودگی نفتی چهارمحال وبختیاری نفت سرخون اخبار کنکور بخش میانکوه آلودگی نفتی انتقال نفت نفت مارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۲۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب

رئیس کل دادگستری هرمزگان از کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل و جمع‌آوری و ضبط ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در شهرستان میناب خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مجتبی قهرمانی اعلام کرد: در راستای اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت، عملیاتی جهت شناسایی مخازن حاوی میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی شهرستان میناب اجرا شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این عملیات موفق، با حضور دادستان مرکز استان هرمزگان، دادستان شهرستان میناب، فرمانده انتظامی هرمزگان و فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در بندر کلاهی با اقدام مشترک فراجا و دریابانی ضمن شناسایی 265 عدد مخزن نگهداری سوخت قاچاق و بیش از 3 میلیون لیتر گازوئیل و فرآورده‌های نفتی کشف و ضبط شد. همچنین 17 فروند شناور متعلق به قاچاقچیان سوخت نیز توسط مأموران توقیف شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه با اشاره به کشف بیش از 75 کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در این منطقه اضافه کرد: به دستور مقام قضایی این لوله‌ها که سوخت قاچاق را از مخازن به سواحل و اعماق دریا منتقل می‌کردند، به محض شناسایی جمع‌آوری و ضبط شدند.

قهرمانی در پایان ضمن قدردانی از فرماندهان فراجا و مرزبانی استان به دلیل اجرای موفق و مدبرانه این عملیات، تأکید کرد: با اقدامات ویژه دستگاه قضایی و تلاش شبانه‌روزی نیروهای فراجا و دریابانی استان هرمزگان، فضای استان برای فعالیت مجرمان ناامن شده که این دستاورد مهم در سایه تعامل خوب و تشریک مساعی تحقق یافته است.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • شکستگی لوله انتقال آب زاینده‌رود به کاشان تخریب غیرعمد بود
  • عملیات ترمیم خط لوله انتقال آب از زاینده رود به کاشان
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان
  • علت شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان اعلام شد