Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: تاکنون زمان مشخصی برای واریز سود سهام عدالت اعلام نشده است و نمی‌توان زمان دقیقی را برای این موضوع اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، «سید محمدجواد فرهانیان» در واکنش به اخبار منتشر شده در زمینه واریز سود سهام عدالت تا پایان سال جاری افزود: به منظور تسهیل برای واریز سود سهام عدالت مشمولان سهام عدالت باید هر چه زودتر برای ثبت نام در سجام اقدام کنند زیرا اولین اقدام برای واریز سود ثبت نام در سامانه سجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: به طور حتم زمان قطعی برای واریز سود سهام عدالت به سهامداران اعلام خواهد شد.
مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با تاکید بر اینکه سهامداران مستقیم و غیرمستقیم باید در ابتدا در انتظار برگزاری مجامع باشند، گفت: بعد از مجامع و تعیین میزان سود تقسیمی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، شرکت سپرده‌گذاری برای توزیع وارد عمل می‌شود و در انتها سود به حساب مشمولان سهام عدالت پرداخت می‌شود اما زمان‌بندی آن تاکنون مشخص نشده است.
وی با بیان اینکه اکنون تاریخ برگزاری مجامع شرکت‌ها مشخص نیست و حتی ممکن است مجمع یک شرکت در شهریور ماه برگزار شود، افزود: ممکن است تا پایان سال فقط سود چند شرکت به حساب مشمولان سهام عدالت پرداخت شود.
فرهانیان به واریز سهام عدالت به حساب وراث گفت: برای کسی که فوت کرده است اما در گذشته سهامدار بوده است، سود تعلق می‌گیرد و سود در نظر گرفته شده بعد از انحصار وراثت و انجام انتقال سهام به حساب وراث پرداخت می‌شود.
وی افزود: این فرآیند به صورت مکانیزه طراحی شده و لازم است احراز هویت علاوه بر سامانه‌های قوه قضاییه در سامانه سجام صورت پذیرد.
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: اکنون در مورد مشخص شدن وضعیت وراث، در انتظار تصمیم‌گیری و انجام اقدامات مربوطه از سوی قوه قضاییه هستیم به محض مشخص شدن تکلیف آنها اقدامات مربوطه برای انتقال سهام به وراث قانونی انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا، از حدود 49 میلیون سهامدار سهام عدالت که در سطح کشور وجود دارد، حدود 41 درصد که شامل بیش از 18 میلیون سهامدار می‌شود روش مستقیم و بقیه حدود 59 درصد که بیش از 27 میلیون سهامدار هستند، روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند.
سهامداران سهام عدالت باید در سامانه (سجام) ثبت نام کنند زیرا این اقدام باعث استفاده از مزایای سهامداری همانند دریافت سود، حضور در مجمع و خدمات الکترونیک مشروط به ثبت نام در (سجام) و احراز هویت می‌شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واریز سود سهام عدالت شرکت سپرده گذاری برای واریز سود ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام پتروشیمی های خریدار باشگاه استقلال مشخص شد

 با اعلام سازمان خصوصی‌سازی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به‌همراه چهار شرکت تابعه خواستار خرید باشگاه استقلال شده‌اند.

به گزارش تسنیم، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی‌سازی گفت: مطابق تشریفات مندرج در آگهی عرضه سهام شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس، امروز شنبه مورخ 1403/02/01 جلسه کارگروه بررسی صلاحیت متقاضیان در محل سازمان خصوصی‌سازی و با حضور متقاضیان تشکیل شد.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: در جلسه‌ای که تشکیل شد برای هر یک از دو شرکت پرسپولیس و استقلال یک تقاضا دریافت شده بود.

بازیان اضافه کرد: گروهی از بانک‌های غیردولتی شامل بانک‌های شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین متقاضی خرید سهام پرسپولیس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به‌همراه شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام متقاضی خرید سهام استقلال بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی مدارک متقاضیان خرید سهام دو شرکت یادشده و بحث و گفت‌وگو و پیرامون موضوع، در نهایت با تصمیم کارگروه، صلاحیت متقاضیان مورد تأیید این سازمان قرار گرفت و بر این اساس، مقرر شد سازمان خصوصی‌سازی فهرست این متقاضیان را برای حضور در روز رقابت به سازمان بورس اعلام نماید.

بازیان گفت: بر اساس مفاد دستورالعمل مربوطه، در عرضه شرکت‌های بورسی و فرابورسی بررسی صلاحیت تخصصی متقاضیان، توسط کارگروه منتخب هیئت واگذاری و توسط سازمان خصوصی‌سازی صورت می‌گیرد و سایر صلاحیت‌ها شامل اهلیت عمومی و تمکن مالی توسط سازمان بورس و شرکت فرابورس صورت می‌‌گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • قیمت سهام استقلال و پرسپولیس مشخص شد
  • خریداران پرسپولیس و استقلال تا فردا باید 10 درصد پول را واریز کنند
  • واریز ۹۴۱میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت) برگزار خواهد شد
  • خریدارهای باشگاه استقلال مشخص شدند
  • زمان دقیق اعزام زائران عمره اعلام شد + جزئیات
  • نام پتروشیمی های خریدار باشگاه استقلال مشخص شد
  • زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد