Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@12:07:25 GMT

سردار سلیمانی به محور مقاومت حیاتی دوباره بخشید

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۳۵۰۳

سردار سلیمانی به محور مقاومت حیاتی دوباره بخشید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، امیر عبداللهیان روز دوشنبه در آئین افتتاحیه «اولین همایش ملی ابعاد نظری و عملی مقاومت» که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: برای واکاوی ابعاد عملی و تئوری مقاومت با تمرکز بر رفتار و مکتب سردار سلیمانی، در وهله اول باید مشخص شود که در چه جهانی زندگی می‌کنیم و در این جهان جایگاه سردار سلیمانی و آثار و دستاوردهای او چیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کنش‌گران، محیط کنش و نوع کنش در جهان امروز تغییرات چشمگیری داشته است که باید عوامل این تغییرات را شناخت.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کنش گران در جهان معاصر با تغییرات مفهومی بسیاری روبه رو شده‌اند، ادامه داد: تعداد کنش‌گران در دوران جنگ سرد به ۲ کنش‌گر در آمریکا و شوروی می رسید که با یکدیگر جنگ اتمی می‌کردند.

عبداللهیان خاطرنشان کرد: کنش‌گری در زمان جنگ سرد، موضوعی به شدت وحشتناک بود چراکه این طور گفته می‌شود که اگر در کاخ سفید انگشت برای شلیک موشکی برده می‌شد، بلافاصله در مسکو از آن اطلاع پیدا می‌کردند و موشکی دیگر در مسکو نیز شلیک می‌شد.

به گفته وی، قاعده بازی در جنگ سرد، مبتنی بر صلاح اتمی و بسیار ساده بود؛ چراکه به محض اینکه شرایط بحرانی و به نقطه جوش نزدیک می‌شد، با یک تماس از تمام امور مطلع می‌شدند.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که تعداد کنش‌گران متعدد است. در واقع در این دوران یکایک واحدهای سیاسی کوچک در روند امور جهان نقش دارند و بازیگران این جهان هستند.

عبداللهیان همچنین افزود: امروزه علاوه بر بازیگران دولتی، کنش‌گران غیردولتی هم وارد میدان شده اند و نقش آفرینی می‌کنند؛ به طور مثال در حال حاضر داعش یک بازیگر غیردولتی است که توانسته درصد بالایی از زیرساخت‌های سوریه را تخریب کند یا حزب الله بازیگر دیگری است که با کنش‌گری و مقاومت‌گری توانست اراضی لبنان را از زیر چکمه‌های صهیونیست‌ها رها و مرزهای لبنان را امن کند.

وی در ادامه به بررسی نوع کنش در دنیای امروزی در مقایسه با زمان جنگ سرد پرداخت و گفت: اساس کنش‌ها در جنگ سرد، سیاسی بود اما در دو دهه اخیر اساس کنش‌ها به نظامی و امنیتی تغییر پیدا کرده است.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در دنیای امروزی در واقع راهکارهای سیاستی از سرعت تحول سیاسی و امنیتی جا مانده‌اند و نوع کنش‌ها به شدت امنیتی شده است.

عبداللهیان یادآور شد: زمانی که آمریکا از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۸ وارد خاک عراق شد و جنایات خود را در این کشور آغاز کرد، بیش‌ از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر شهید در این کشور بر جای ماند.

وی عنوان کرد: همچنین در جنگ ۲۰۱۱ میلادی سوریه تاکنون ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار سوری برای دفاع از کشور شهید شدند؛ بنابراین با توجه به این آمار و ارقام می‌توان گفت که در حیطه نوع کنش هم شاهد تحول چشمگیری نسبت به جنگ سرد بوده‌ایم.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی همچنین درباره محیط کنش اظهار داشت: محیط کنش در جنگ سرد باثبات بود اما محیط بازی در دنیای امروز ناپایدار، اسفنجی و ژله‌ای است؛ بنابراین امروز در دنیایی زندگی می کنیم که تعداد کنش‌گران متاثر، محیط کنش ناپایدار، ژله ای و اسفنجی و به نوعی کنش امنیتی و نظامی است.

عبداللهیان با بیان اینکه اساس امنیت مقوله ای درهم تنیده است، گفت: امنیت منطقه ای می تواند بر امنیت ایران تاثیرگذار باشد، امنیت منطقه و کشور یکی از بزرگترین استراتژی‌های رهبر انقلاب و از دستاوردهای سردار سلیمانی بود که به درستی میسر شد.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که اسرائیل خواب کشورگشایی از نیل تا رود فرات را می‌دید، سردار سلیمانی با قرار گرفتن در جبهه مقاومت نشان داد که صهیونیست در جهان جایی نخواهد داشت.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جبهه مقاومت رژیم صهیونیست را در زندان کوچکی به نام سرزمین اشغالی فلسطین محبوس کرده است. فلسطین متعلق به مردم قدیم، اصیل و مسلمان، مسیحی و یهودی است که دارای ریشه در این کشور هستند و صهیونیست جنایتکار جایی در قدس فلسطین ندارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی حسین امیر عبد اللهیان جهان و سردار سلیمانی شهید دانشگاه امام صادق پروندهٔ خبری نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی جهان و سردار سلیمانی مجلس شورای اسلامی جهان و سردار سلیمانی شهید دانشگاه امام صادق اخبار کنکور سردار سلیمانی کنش گران محیط کنش نوع کنش جنگ سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۳۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس با قالیباف دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

رییس دفتر سیاسی حماس که روز سه‌شنبه ۷ فروردین به تهران سفر کرده است، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو داشت.

رییس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه روز گذشته با حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان نیز دیدار و گفت وگو کرد.

هنیه در این سفر با علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی و زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیات همراه نیز دیدار کرده است.

کد خبر 6064161 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی ایران جبهه‌ای بزرگ برابر استکبار جهانی
  • برنامه ویژه سپاه در آستانه روز جهانی قدس از زبان سردار تنگسیری
  • رژه سراسری شناورهای مردمی کشورهای جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس/ روز قدس امسال در سراسر جهان فراگیر تر از هر سال برگزار خواهد شد
  • امروز هر چه داریم به برکت خون‌های پاک شهداست
  • قالیباف: همه جهان اسلام وظیفه دارند از ملت غزه حمایت کنند/ مقاومت ملت غزه بی‌نظیر است/ پیروزی جبهه مقاومت بر جبهه کفر، وعده قطعی الهی است/ اسماعیل هنیه: ما مجلس شورای اسلامی را مجلس حامی فلسطین و مقاومت فلسطین می‌دانیم
  • دومین دیدار قالیباف با رهبران مقاومت فلسطین
  • دومین دیدار قالیباف با رهبران مقاومت فلسطین در امروز
  • رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس با قالیباف دیدار کرد
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد