Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام حسن خیری در نشست علمی مجازی مؤلفه‌ها و کارکردهای اجتماعی مکتب شهید حاج‌قاسم سلیمانی در دانشگاه آزاد اسلامی قم اظهار کرد: مؤلفه‌های شخصیتی و اجتماعی مکتب سلیمانی ما را به سمت تمدن‌سازی حرکت می‌دهد و از او یک فرمانده فراملی و فرامنطقه‌ای می‌سازد که مسلمان و غیرمسلمان آن را به رسمیت می‌شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویژگی‌های تمدن‌ساز شهید سلیمانی

وی افزود: ویژگی‌های شهید سلیمانی ما را به تمدن می‌رساند، مکتب سلیمانی یعنی تمدن‌سازی، خودسازی جامعه‌پردازی و در این مکتب تعقل، عواطف‌انسانی و خدمت به خلق وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با بیان اینکه بی‌تردید مکتب سردار سلیمانی مکتب امام حسین(ع) است، بیان کرد: این سخن بسیار ارزنده که گویا فرشتگان بر زبان سردار سلیمانی جاری کرده‌اند، سبب شده است همه زندگی او، عبادت، خدمت به خلق و ولایت‌مداری درس‌هایی شود که از مکتب  سلیمانی می‌توان  فراگرفت.

خیری گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عناصر خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی  وجود دارد و این عناصر سه‌گانه را می‌توانیم در مکتب سلیمانی که همان مکتب اهل بیت است، مشاهده کنیم. 

وی اظهار کرد: کسی می‌تواند به‌عنوان شهیدی بزرگوار در راه مکتب امام حسین(ع) قرار گرفته و دارای عناصر و مؤلفه‌های خودسازی بود که در زمینه  جهاد موفق، جامعه‌پردازی و نگاه به خدمت به خلق داشته و در جامعه مفید و نگاه تمدنی داشته باشد.

زندگی شهید سلیمانی سراسر جهاد اکبر بود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم مطرح کرد: زندگی شهید سلیمانی و همراهانش پر از جهاد اکبر پیش از جهاد اصغر است؛ بنابراین اگر کسی  بخواهد در این عرصه موفق باشد، باید به دو عنصر اساسی عاقل بودن  و عواطف شدید انسانی توجه کند؛ زیرا انسان کامل انسانی است که بیشترین تعقل را دارد.

خیری گفت: جهاد اکبر یعنی ذکر خدا داشتن و استفاده از نماز و عبادات که چنین انسانی را پیشرو و آینده‌نگر می‌کند و نه تنها بی‌تفاوت نیست؛ بلکه در خط مقدم است که حتی اگر فرمانده جبهه بوده فرمانده نیز هست که پیش و بیش از دیگران در جبهه حضور دارد.

وی با بیان اینکه چنین انسانی هیچ‌گاه گرفتار ساختارها نمی‌شود، افزود: این ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی است که او را در چارچوب ساختارها گرفتار نمی‌کند و نگاه تکلیف‌مداری و عاملیت‌گرایی و بعد کنش‌گرایی را در او به‌شدت تقویت می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم بیان کرد: در چنین شرایطی حتی اگر فرمانده سپاه باشد، می‌بینیم آن تکلیف‌مداری،آتش به اختیار بودن و احساس تکلیف کردن و گوش به فرمان بودن در این انسان برجسته و مشهود است.

این استاد دانشگاه مطرح کرد: ویژگی چنین مکتبی،تولید ساختاری است که آن ساختار خودش عاملیت‌گراست یعنی ساختاری تکلیف‌مدار است که این بعد تکلیف‌مداری را حتی در عرصه ساختار و سازمان هم می‌توانیم مشاهده کنیم.

تقیدات قومی و ملی دست سپاه قدس را نمی‌بندد

خیری گفت‌: سپاه قدس سپاهی است با همه عناصر دینی که انسان که فقط به خدا توجه دارد و از ساختارها و قوانین استفاده  می‌کند؛ اما ساختاری است که خودش را مقید به یک منطقه محدود نمی‌کند و تقیدات قومی و ملیتی دست و بال آن را نمی‌بندد.

این مسئول بیان کرد: چنین انسانی است که اهتمام به امور مسلمین دارد؛ بنابراین بعد مقاومتی و بعد فراملی در شخصیت سردار سلیمانی مشاهده می‌شود و در عین حالی که کار انجام می‌دهد، مطابق با مصالح ملی است؛ اما نگاه او یک نگاه فراملی و فرامنطقه‌ای است.

وی با بیان اینکه این ویژگی‌های خاص است که به تمدن‌سازی تبدیل می‌شود، افزود: وقتی صحبت از تمدن می‌شود، انواع ملت‌ها با فرهنگ مشترک در کنار هم قرار می‌گیرند و هدف واحدی را دنبال می‌کنند و این ویژگی‌ها ما را به تمدن می‌رساند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم تأکید کرد: مکتب سلیمانی یعنی مکتب تمدن‌سازی، خودسازی و جامعه‌پردازی که در آن تعقل، عواطف انسانی و خدمت به خلق وجود دارد و اینجاست که دنیا و آخرت یکپارچه می‌شود.

انتهای پیام /

حمید انصاری کد خبر: 1086481 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی استان قم حسن خیری بزرگداشت شهید سلیمانی و مکتب مقاومت مکتب مقاومت شهید قاسم سلیمانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی استان قم حسن خیری بزرگداشت شهید سلیمانی و مکتب مقاومت مکتب مقاومت شهید قاسم سلیمانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم سردار سلیمانی جامعه پردازی مکتب سلیمانی شهید سلیمانی خدمت به خلق تمدن سازی ویژگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۳۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است

حجت‌الاسلام "محمد موحدی آزاد" در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: با شناسایی افراد مستعد و تشکیل بانک اطلاعاتی از افراد جوان، مستعد و دارای قابلیت، رویکرد استفاده از نیروهای جوان، فاضل و انقلابی در سطح مدیریت در قوه قضاییه دنبال می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغ سند جدید تحول قوه قضائیه ادامه داد: هوشمندسازی و تسهیل ارائه خدمات، جلب رضایتمندی مردم و ایجاد زمینه‌هایی برای افزایش مشارکت مردم در امور مرتبط با دستگاه قضایی از طریق تقویت نهادهای سازشی از تاکیدات سند تحول قوه قضائیه است.

همچنین آیت‌الله "محمدرضا ناصری" نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: شناسایی و تشکیل بانک نخبگان برای استفاده در پست‌های مدیریتی کشور اقدام مهم و ضرورت اجتناب ناپذیر است و شناسایی نخبگان و جوانان متعهد یک الگوی کامل‌ مدیریتی بود که در ابتدای انقلاب توسط شهید بهشتی انجام می‌شد.

همچنین موحدی آزاد به صورت سرزده از مجتمع قضایی شهید صدوقی (ره) بازدید، در این برنامه با حضور در شعب با تعدای از قضات، کارکنان و مراجعان دیدار و گفت و گو کرد و سپس به بررسی تعدادی از پرونده‌های تشکیل‌ شده پرداخت.

وی همچنین در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل پیشین و جدید دادگستری استان یزد افزود: آزادی از شعارهای اصلی انقلاب ماست و بخش های مختلف دارد که قابل تفسیر و تعبیر است البته در اصل ۱۵۶ قانون اساسی از وظایف قوه قضائیه تامین آزادی‌های مشروع است.

دادستان کل کشور ادامه داد: اخیرا لایحه حقوق عامه تکمیل و به معاون حقوقی قوه قضاییه داده شده که باید پیگیری شود تا دادستان ها بدانند تکلیف قانونی چیست و حقوق عامه کاملا مشخص باشد؛ آزادی های مشروع از مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی