Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر همتی در جلسه شورای مدیران هلال احمر از مدیران عامل و رئیس سازمان جوانان هلال احمر برای اجرای طرح ناظران سلامت در قالب طرح شهید سلیمانی که با همکاری هلال احمر، سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت انجام می‌شود، تقدیر و تاکید کرد: نتایج اجرای این طرح، در کاهش ابتلا و همچنین کاهش مرگ و میر بر اثر کرونا نمایان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر همتی از دست اندرکاران اجرای طرح ناظران سلامت خواست که آمار و جزئیات کامل اقدامات را به وزارت بهداشت منعکس کنند.

تقدیر از تلاش عوامل اجرای طرح امداد زمستانه هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان اینکه تلاش عوامل درگیر در طرح امداد زمستانه قابل تقدیر است، افزود: از مسئولان می‌خواهم با نظارت میدانی و رفع مشکلات احتمالی، نسبت به ارتقاء آمادگی امدادگران و نجات‌گران اقدام کنند.

همتی همچنین عملکرد امدادگران و نجات‌گران کوهستان هلال احمر در نجات جان افراد گرفتار در بهمن و کولاک شمال تهران را شایسته تقدیر دانست و ضمن قدردانی از رئیس سازمان امداد و نجات، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران و انعکاس خوب رسانه ای این رخداد، تاکید کرد: تقدیر فدراسیون کوهنوردی و مردم از امدادگران و نجات‌گران، نشان دهنده عملکرد خوب این دوستان بوده است.

وی خواستار تداوم اجرای مانورهای ساعت صفر در سراسر استان‌های کشور و در هفته آتی نیز شد و افزود: با ارسال مستندات اجرای این مانورها به ستاد جمعیت هلال احمر، آمادگی جممعیت برای مواجهه با مخاطرات احتمالی، ارتقاء می یابد.

همتی با بیان اینکه سازمان امداد و نجات با تیم بندی مناسب در ۴ نقطه کشور، نسبت به برگزاری آزمون ایثار تا اواسط بهمن اقدام کند تا همه افرادی که در این آزمون پذیرفته شوند در اوائل سال آینده، تبدیل وضعیت شوند، افزود: 800 امدادگر دارای درجه ایثار بعد از طی مراحل گزینش تا اواخر امسال، تبدیل وضعیت خواهند شد. مراحل اداری استخدام ۱۰۰۰ نفر نیروی انسانی نیز انجام شده  و بزودی فراخوان استخدام منتشر خواهد شد.

ضرورت انعکاس رسانه ای مناسب خدمات هلال احمر در جامعه

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید مجدد بر اهمیت انعکاس مناسب رسانه ای خدمات و فعالیت‌های هلال احمر، از مسئولان جمعیت خواست که نگاه ویژه‌ای به روابط عمومی داشته باشند.

همتی گفت: در حوادث مهم، سخنگوی رسمی هلال احمر، دبیرکل است و اطلاعات و مواضع جمعیت توسط او اعلام می‌شود. تمام مسئولان هلال احمر نیز مکلف هستند که قبل از انجام مصاحبه و حضور در رسانه با اداره کل روابط عمومی هماهنگ کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086522 برچسب‌ها جمعیت هلال احمر آزمون ایثار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر آزمون ایثار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۵۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ نفر از سیلاب رودخانه‌های خراسان جنوبی نجات یافتند

به گزارش خبرگزاری مهر، امدادگران هلال احمر مشغول امدادرسانی به سیل زدگان ۳ استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی هستند که وضعیت وقوع سیل در این استان‌ها بحرانی‌تر است.

خدمات رسانی به بیش از ۳۲۰۰ نفر متأثر از سیل در هرمزگان

مختار سلحشور، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان در تشریح آخرین جزئیات خدمات ارائه شده در پی بارندگی‌های ۲ روز اخیر اظهار کرد: امدادگران این جمعیت به ۳۲۱۰ نفر در قالب ۶۴۴ خانوار خدمات امدادی ارائه دادند و ۳۶۵ نفر نیز اسکان اضطراری داده شده است.

سلحشور با تاکید بر اینکه امدادرسانی‌ها ادامه دارد، گفت: تاکنون ۲۴۸ نیروی عملیاتی هلال احمر در قالب ۸۵ تیم به متأثرین بارندگی‌ها در سطح استان امدادرسانی کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان افزود: طی این مدت بیش از ۲۰۰۰ کیلوگرم نایلون، ۲۴۷ تخته پتو، ۵۰۶ تخته موکت، ۱۵۹ دستگاه چادر و ۳۵۴ بسته غذایی توسط نیروهای امدادی بین متأثرین بارندگی توزیع شده است.

وی با اشاره به تخلیه آب از ۲۴ منزل مسکونی توسط امدادگران تصریح کرد: ۵ کمپ اسکان اضطراری هلال احمر در دو شهرستان جاسک و قشم برپا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان ضمن اشاره به پاسخگویی شبانه روزی ندای امداد گفت: تلفن ۱۱۲ (ندای امداد) به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم است.

۷ نفر از سیلاب رودخانه‌های خراسان جنوبی نجات یافتند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: هفت نفر گرفتار در سیلاب رودخانه‌های فصلی امروز توسط امدادگران هلال احمر نجات یافتند.

کاووسی گفت: در پی بارندگی‌هایی که از شب گذشته تاکنون برخی از مناطق استان را متأثر کرده چند خودرو در رودخانه گرفتار شدند که هفت نفر رها سازی شدند.

وی ادامه داد: همچنین منازل مسکونی در شهرستان نهبندان روستای چاهداشتی از بارندگی‌ها متأثر شده که مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: این منازل عشایری بوده که در ۲۵ کیلومتری روستای دهسلم واقع شده که دچار آبگرفتگی شده‌اند لذا امدادرسانی بعد از تخلیه آب منازل ۱۰ نفر را امدادرسانی و ۲ نفر هم اسکان موقت شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۴۰ تیم امداد و نجات هلال احمر متشکل از ۲۰۰ نفر در پی هشدارهای هواشناسی برای بارش‌های رگباری از شب گذشته در حالت آماده باش هستند.

کاوسی افزود: تمامی تجهیزات و ناوگان خودرویی هلال احمر آماده خدمات رسانی به حوادث احتمالی ناشی از وقوع بارندگی و سیلاب است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی شرایط جوی این استان تا پنجشنبه شب ناپایدار است و با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها، وقوع روان آب پیش بینی می‌شود.

خانواده‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان خدمات امدادی دریافت کردند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲۷ خانوار سیل‌زده شامل ۴۹۱ نفر در شهرستان‌های جنوب استان خدمات امدادی لازم را پس از سیل دو روز اخیر دریافت کردند.

سید محمد مهدی سجادی اظهار کرد: بیشترین خدمات امدادی و اقلام در شهرستان‌های نیکشهر، مهرستان، سراوان و چابهار توزیع شد.

وی افزود: ۶۹ تیم امدادی به همراه ۶۴ دستگاه خودروی امدادی سبک و سنگین برای خدمات رسانی به سیل زدگان و پاکسازی معابر و خانه‌های مردم از گل و لای در جنوب سیستان و بلوچستان همکاری دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: از همان شب نخست شروع سیلاب همزمان با ۲۸ فروردین ماه عملیات تخلیه آب و گل و لای از واحدهای مسکونی در مناطق شهری و روستایی انجام و ۲۵۹ تخته پتو، ۱۶۷ تخته موکت در کنار ظروف و وسایل گرمایشی و چادر امدادی و بسته‌های غذایی توزیع شد.

عملیات خدمات رسانی همچنان در جنوب سیستان و بلوچستان ادامه دارد

وی بیان داشت: ۱۱ تیم امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به مناطق سیل زده سیستان‌وبلوچستان اعزام شدند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس هم از اعزام ۱۱ تیم عملیاتی به مناطق سیل زده سیستان‌وبلوچستان خبر داد.

حسین درویشی مدیرعامل هلال‌احمر فارس بیان کرد: به دنبال وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان، امروز ۲۹ فروردین ماه جاری ۵۴ نیروی تخصصی این جمعیت در قالب ۱۱ تیم عملیاتی از ۱۰ شهرستان استان فارس جهت امدادرسانی به این استان اعزام شدند.

اعضای تشکیل دهنده هر یک از این تیم‌های عملیاتی ۵ نفره شامل نجاتگران متخصص سیلاب، اسکان اضطراری و تغذیه در بحران می‌باشند که با ۱۳ دستگاه خودروی امدادی کمک دار و کامیونت و تجهیزات کامل عملیاتی ائم از موتور پمپ آب، اسکان و تغذیه اضطراری عازم مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان شدند.

اعزام ۱۰ تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: ۴۰ نفر نیرو امدادی همراه با تجهیزات مورد نیاز به مناطق سیل‌زده جنوب استان سیستان و بلوچستان اعزام شد.

محمد عشقی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: در پی وقوع سیل و آب گرفتگی برخی معابر عمومی در جنوب کشور و با اعلام سازمان امداد و نجات مبنی بر اینکه یزد به عنوان استان عمل کننده در شهر کنارک سیستان و بلوچستان انتخاب شده ۴۰ نفر نیروهای امدادی آموزش دیده این استان به این مناطق اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اینکه سایر تیم‌های عملیاتی در حالت آماده باش در استان قرار دارند، ادامه داد: ۴۰ نیروی عملیاتی در قالب ۱۰ تیم امدادی از شهرستانهای (اردکان، میبد، مهریز، یزد، اشکذر، خاتم، بافق و بهاباد) و تیم واکنش سریع استان به همراه تجهیزات سیلاب و ۱۴ دستگاه موتور پمپ، موتور برق و کف کش با ۹ دستگاه خودروی امدادی کمک دار و ۲ دستگاه کامیونت فوسو به منطقه اعزام شد.

عشقی گفت: این شهر ۶ هزار نفری تحت تأثیر سیلاب قرار گرفت که نیروهای عمل کننده و امدادی هلال احمر استان یزد به همراه تیم‌های عملیاتی چند استان دیگر نسبت به توزیع اقلام امدادی و زیستی به سیل زدگان می‌پردازند.

کد خبر 6081718 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • ۷ نفر از سیلاب رودخانه‌های خراسان جنوبی نجات یافتند
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • نجات ۴۳ نفر از سرنشینان دو اتوبوس از سیلاب چابهار
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • برگزاری مانور امداد و نجات در کوهستان شبانه به همت هلال احمر آذربایجان غربی
  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان
  • برگزاری یادواره شهدای امدادگر استان اردبیل