Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید قبادی‌دانا روز دوشنبه در بازدید از یکی از مراکز خدمات مثبت زندگی بهزیستی میاندوآب اظهار داشت: با وجود اینکه این مراکز در آینده‌ای نزدیک توسط رییس جمهوری در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود اما فعالیت این مراکز شروع شده است.

وی افزود: این مراکز در محله‌های مختلف شهرها با محوریت خانواده‌ها دایر شده و خدمات آنها با نرم‌افزار ویژه که طراحی شده ارایه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: در این طرح ابتدا به خانوار های تخت پوشش خدمات ارایه می‌شود و سپس بر مبنای قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی که یکی از اصول آن نیازمندیابی فعال است، به سایر افراد جامعه نیز خدمات ارایه خواهد شد.

"قبادی‌دانا" بیان کرد: فعالیت افراد در قالب مددکار در اجرای این طرح به صورت خریدخدمتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیش از این پرونده‌های تشکیل یافته به صورت کاغذی بود، ادامه داد: به همین علت، افراد تحت پوشش که از دنیا می‌رفتند یا محل زندگی آنان تغییر می کرد، خبر یا اطلاعات زیادی از این نظر در دسترس نبود اما با اپلیکیشن طراحی شده و به واسطه نقشه جی‌پی‌اس تمام اطلاعات خانوار در دسترس قرار دارد.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: خدماتی مثل بینایی سنجی کودکان سه تا ۶ ساله و پیشگیری از طلاق در مراکز مثبت زندگی ارایه خواهد شد و در واقع این مراکز به محلی برای جذب مشارکت‌های خیران خواهد بود.

"قبادی‌دانا" افزود: قبل از راه‌اندازی این مراکز تعداد مددکاران بهزیستی جهت رسیدگی به امور مددجویان ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بود اما با این طرح تعداد مددکاران به ۱۰ هزار نفر می‌رسد و تمامی این افراد دانش‌آموخته رشته‌های این حوزه هستند.

وی با بیان اینکه شبکه این مرکز به دیگر مراکز خدماتی وابسته به بهزیستی شامل مراکز سالمندان و نگهداری کودکان بی‌سرپرست، کلینیک مددکاری اجتماعی و مرکز مشاوره متصل است، گفت: با سامانه‌ای که بانک اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افراد ایجاد کرده، همپوشانی بین دستگاههای اجرایی به صفر رسیده و بدین منظور یک خانواده یا فرد نمی‌تواند همزمان مددجوی کمیته امداد و بهزیستی باشد.

وی گفت: هم‌اکنون یک میلیون و ۸۰ هزار خانوار مستمری بگیر تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در این طرح قرار گرفته و مبنای این طرح آن نیست که در هر مکانی به دلخواه مرکز خدمات مثبت زندگی دایر شود، بلکه برای هر ۴۵۰ خانوار یک مرکز در نظر گرفته شده و بنابراین راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی براساس توزیع جمعیتی و جغرافیایی مددجویان بهزیستی شکل گرفته و در مناطق کمتر برخوردار تعداد مراکز بیشتر و در مناطق مرفه تعداد مراکز کمتر است.

وی اضافه کرد: گام دوم در این مراکز این است که علاوه بر مددجویان تحت پوشش سایر افراد نیز به غیر نیروهای مسلح تحت پوشش خدمات این مراکز قرار می‌گیرند و در فاز سوم هم مددکاران با مراجعه به محله‌ها افرادی که مشمول خدمات می‌شوند، را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در فاز اول تعداد خانوارهای تحت پوشش ۴۵۰ خانوار خواهد بود ولی در فازهای بعدی افزایش می‌یابد، گفت: مددکاران به لحاظ اینکه خرید خدمت فعالیت می‌کنند هر چقدر بیشتر فعالیت کنند دریافتی آنان نیز افزایش می‌یابد.

رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه نظارت بر فعالیت‌ها در این مراکز به صورت برخط است، گفت: این مهم این امکان را می‌دهد که خدمات ارایه شده به جامعه هدف با سهولت و سریع تر انجام گیرد.

وی با بیان اینکه مردمی بودن فعالیت‌ها در این طرح از مزایای دیگر آن است، اظهار داشت: مشکلات اعتیاد آسیب‌های فضای مجازی، مسایل مربوط به طلاق و پیشگیری از ماموریت‌ها در این طرح گنجانده شده که به طور مثال مراکز مشاوره ژنتیکی که تعداد آنها در کشور سه هزار مرکز است با ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز مثبت زندگی لینک می‌شود.

وی اضافه کرد: به زودی پویشی تحت عنوان سقف مهربانی با هدف جلب مشارکت های مردمی برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام مددجویان بهزیستی راه‌اندازی می‌شود که در آن تمامی این واحدها در سامانه قرار می‌گیرد که مراکز مثبت زندگی بیشتر در این راستا کمک حال خواهند بود.

"وحید قبادی‌دانا" رییس سازمان بهزیستی کشور امروز به میاندوآب‌ سفر کرده است.

 بازدید از مرکز خدماتی زندگی مثبت، دیداربا مددجوی ضایعه نخاعی، بازدید از کارگاه تراشکاری معلول ناشنوا،‌ بازدید از موسسه خیریه گل‌های باغ رحمت (مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان)، مرکز نگهداری معلولان ذهنی و یکی از مراکز ترک اعتیاد، شرکت در جلسه شورای معاونین بهزیستی استان آذربایجان غربی در محل اداره بهزیستی میاندوآب از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وی به میاندوآب‌ است.

۹۴ مجتمع خدماتی مثبت زندگی با ۴۰ هزار پرونده مستمری بگیر در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شده که هفت مرکز نیز با ۲ هزار و ۲۵۰ پرونده در شهرستان میاندوآب راه‌اندازی شده است.

برچسب‌ها وحید قبادی دانا شهرداری میاندواب میاندوآب سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وحید قبادی دانا شهرداری میاندواب میاندوآب وحید قبادی دانا شهرداری میاندواب میاندوآب سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور رییس سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی کشور مثبت زندگی قبادی دانا راه اندازی تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۶۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛  مدیر کل بهزیستی البرز در این مراسم با اشاره به این که در این مراسم ۱۹ نفر از فرزندان دختر و پسر خانه های کودک و نوجوان البرز زندگی مستقل خود را آغاز می کنند ، افزود مستقل شدن فرزندان و آغاز فرآیند جدید زندگی به معنای آن نیست که از چرخه حمایت سازمان بهزیستی خارج شده اند بلکه همچنان از تجارب کارشناسان و حمایت های سازمان بهره مند خواهند شد.

محمدی فلاح با آرزوی توفیق برای فرزندان در تمامی مراحل زندگی ، بر ضرورت ارتباط مستمر آنان با مربیان و کارشناسان بهزیستی تا رسیدن به استقلال و آینده ای همراه با آرامش و موفقیت تاکید کرد و افزود: این افراد که هم اکنون توانایی تامین سطح زندگی مناسب و ایجاد اشتغال را برای خود دارند و در کنار آن مورد حمایت بهزیستی قرار خواهند گرفت.

محمدی فلاح گفت: از مجموع ۱۹ فرزند مستقل بهزیستی که جشن رهسپاری ویژه آنان برگزار شد ۶ نفر دختر و ۱۳ نفر پسر بالای ۱۸ سال هستند.

گفتنی است در پایان این مراسم ، به رسم یادبود ، هدایایی از سوی بهزیستی و مراکز شبه خانواده به این افراد اهدا شد.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان