Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا به همراه چند تن از مسئولان این شهرستان در مسجد آیت‌الله ضیابری ضیابر حاضر شدند و پای درد ودل مردم نشستند.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: «جهانبخش آرمان» فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا به منظور رسیدگی مستقیم به مشکلات مردم و شنیدن مطالبات و خواسته‌هایشان، به همراه رییس آبفای شهرستان، سرپرست بخشداری مرکزی(معاون فرماندار)، رییس اداره برق شهرستان، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دستگا‌های خدمات‌رسان این بار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در بین شماری از معتمدین و اهالی دهستان ضیابر در مسجد آیت‌الله ضیابری حاضر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برخی از مردم مشکلات خود را در قالب نامه آماده کرده بودند که به فرمانده سپاه و مسئولان تحویل دهند و برخی دیگر حضوری مشکلات خود را مطرح و پاسخ خود را می‌گرفتند.

 

مردم دهستان ضیابر از اینکه فرصتی فراهم شده و فرمانده سپاه و مدیران شهرستان برای شنیدن و رفع مشکلات در بین مردم آمده بودند، راضی بوده و درخواست داشتند که این میز خدمت به طور مستمر در طول سال نیز ادامه داشته باشد.

 

عمده مشکلات مردم این منطقه ضعف شدید برق در چهار فصل سال به خصوص در فصل تابستان، کاهش فشار آب و گل‌آلود بودن آن، آسفالت کوچه‌های این منطقه و لایروبی رودخانه مرغک بود.

 

 

«ابراهیم محمدزاده» با اشاره به پاره‌ای از مشکلات منطقه اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی و مهم منطقه ضیابر به دلیل پایین دست بودن مسیر آبیاری در سال زراعی است.

 

این شهروند ضیابری با بیان اینکه هر ساله کشاورزان با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنند افزود: اگرچه مسئولان هرساله اقداماتی در این راستا برای رفع مشکل کشاورزان انجام می‌دهند اما تاکنون اقدامی اساسی صورت نگرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه مشکل اساسی مسئله فوق 40 سال است که اقدام عملی صورت نگرفته و مسئولان علت آن را تخصیص اعتبارات زیاد عنوان می‌کنند گفت: این در حالی است که 40 برابر آن اعتبار هزینه صورت گرفته اما مشکل سر جای خود باقی مانده است.

 

محمدزاده با اشاره به اینکه درصدی از این مشکل با حفر چاه عمیق حل می‌شود تصریح کرد: اگرچه سال گذشته برخی از مسئولان قول حفر چاه عمیق را دادند اما عملیاتی نکردند.

 

این شهروند ضیابری با اشاره به اینکه کشاورزان این منطقه جزء کشاورزی و باغداری درآمد دیگری ندارند خاطرنشان کرد: در 60 سال اخیر هنگام خریداری کسی به مردم سند باغ نداده است اما منابع طبیعی ادعا دارد این اراضی متعلق به منابع طبیعی است و باید باغداران سالیانه 10 درصد غرامت بدهند.

 

«قاسم بهارمست» با بیان اینکه تا 10 سال گذشته از کنار خیابان آیت‌الله ضیابری خندق بسیار بزرگی بود که آب مزارع نوپاشان و قرابا از آن تهیه می‌شد اظهار کرد: 10 سال گذشته با یک میلیارد تومان هزینه، آنجا را لوله گذاری کردند.

 

شورای ضیابر با بیان اینکه این خندق آبگیری 400 هکتار از مزارع روستای قرابا و نوپاشان را انجام می‌دهد افزود: اکنون بعد 10 سال دو سوم لوله‌ها به متراژ 70 تا 80 متر پرشده و قابل برداشت با دست نیست.

 

وی با بیان اینکه اگر امسال لایروبی صورت نگیرد 400 هکتار از مزارع کشاورزان دچار آسیب و خسارت می‌شود گفت: از مسئولان امر انتظار می‌رود نسبت به لایروبی این لوله‌ها سریعا اقدام کنند.

 

 

«جهانبخش آرمان» با بیان اینکه برای حل مشکلات مردم منطقه به این دهستان آمده‌ام تصریح کرد: به هیچ شخصی در هر لباسی اجازه داده نمی‌شود مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی بدبین کند و این خط قرمز ما است.

 

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه در زمینه رفع مشکل آب کشاورزی، سپاه این آمادگی را دارد که به همت بسیج سازندگی چاه عمیق حفر کند اظهار کرد: جانمایی و صدور پروانه و متراژی که باید به همان مقدار چاه حفر شود، سریعا تهیه شود.

 

وی با بیان اینکه در زمینه منابع طبیعی، قوانین دست و پاگیری وجود دارد که بارها در جلسات شورای تامین در این زمینه بحث شده است افزود: اینکه منابع طبیعی بک شبه به مردم بگوید این باغات دیگر متعلق به شما نیست درست نمی‌باشد.

 

آرمان همچنین در حاشیه این برنامه به خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه هدف از این میز خدمت رفع کردن گوشه‌ای از مشکلات مردم است گفت: بسیج همیشه در صحنه آماده‌ و در کنار مردم است.

 

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا تصریح کرد: مردم ولی نعمت ما هستند و بسیج وظیفه دارد که برای رفع مشکلات مردم بسیجی‌وار در بین مردم حاضر شده و شنونده مشکلاتشان باشد و در راستای رفع مشکلات اقدام کند.

 

وی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم باید الگوی خدمت برای مسئولین انقلاب باشد خاطرنشان کرد: سبک زندگی شهید سلیمانی می‌تواند برای مسئولین الگوی عمل قرار گیرد.

 

همچنین نماینده اداره منابع طبیعی شهرستان در این برنامه با اشاره به اجرت‌المثل 10 درصدی منابع طبیعی از باغداران اظهار کرد: این قانون فعلا به حالت تعلیق درآمده و هزینه‌ای از مردم دریافت نمی‌شود.

 

«علی روح‌الامین» با اشاره به گلایه‌های مردم این منطقه از شهرستان در زمینه آب شرب افزود: تاسیسات آب ضیابر برای چنین وسعتی از سالیان گذشته تاسیس نشده است.

 

رییس آبفای صومعه‌سرا با بیان اینکه از زمان ادغام آب روستایی و شهری با توجه به داشته‌های موجود سعی شده کارهای خوبی انجام شود گفت: نصب ۶ شیر شستشو در نقاط مختلف ضیابر، ۲ الکتروپمپ برای تنها چاه شهر طی مدت چند ماه از جمله اقدامات آبفای شهرستان است.

 

وی با بیان اینکه با نصب سیکلون خریداری شده طی ۲ هفته آینده از ذرات و املاح در آب به شکل قابل توجهی کاسته می‌شود گفت: مخزن زمینی برای ضیابر ضروری و جلسه فوق سرآغاز این مهم است.

 

 

«مهدی داداشی» با بیان اینکه ضیابر در انتهای خط انتقال شهرستان قرار دارد تصریح کرد: با نصب ترانس‌های زیاد در این منطقه مشکل ضعف برق حل نمی‌شود.

 

سرپرست اداره توزیع برق صومعه‌سرا بیان کرد:  پست ۶۳ تا تیرماه در ضیابر راه‌اندازی  و ۸۰ درصد مشکل ضعف برق در این منطقه برطرف می‌شود.

 

 وی با اشاره به اینکه  همه مشترکین برق بیمه هستند خاطرنشان کرد: مشترکین می‌توانند در صورت هرگونه آسیب به وسایل برقی به دلیل نوسانات برق به اداره برق مراجعه تا بعد از تشکیل کمیسیون مربوطه خسارت دریافت کنند.

 

گفتنی است، مهمترین هدف برگزاری میز خدمت جهادی افزایش مقبولیت وکارآمدی نظام اداری و افزایش رضایتمندی مردم، دیدار چهره به چهره مسئولان با مردم، دیدن برخی واقعیت‌ها و تلاش برای رفع مشکلات است.

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: ضیابر میز خدمت به مردم میز خدمت فرمانده سپاه ناحیه صومعه سرا منابع طبیعی مشکلات مردم رفع مشکلات رفع مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۷۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار برای اربعین نیازمند نگاه جهادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، قاسم عزیززاده گرجی، در نشست ستاد اربعین استان ضمن تحسین عملیات موفقیت آمیز ایران اسلامی به اراضی اشغالی در پی حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در دمشق، اظهار کرد: اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران برای شکستن ابهت پوشالی اسرائیل باید برای همگان تبیین شود، این سیلی اوضاع منطقه و جهان را تغییر داد.

وی با بیان اینکه تا اربعین حسینی باید جلسات منظم برای آماده سازی زیرساخت‌های اعزام مردم شریف مازندران به این سفر معنوی برگزار شود، افزود: اربعین به فرموده مقام معظم رهبری «یک جریان اجتماعی است.»

عزیززاده گرجی با بیان اینکه اربعین به فرهنگ عمومی در سطح جامعه بدل شده، گفت: مردم خودجوش برای حضور در اربعین اقدام می‌کنند که مسئولین باید تسهیل گر سفر دلدادگان به عتبات و عالیات باشند.

وی بیان کرد: اربعین جریانی مردمی است که علی رغم تمامی مشکلات و سختی‌های مسیر، دلدادگان حسینی طی مسیر می‌کنند.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه مردمی بودن و جریان سازی مهمترین شاخصه اربعین حسینی است، اذعان کرد: مردم از اقشار مختلف برای حفظ و استمرار حرکت اربعین پای کارهستند.

وی با بیان اینکه اربعین یک فرصت استثنایی برای تبلیغ تشیع محسوب می‌شود، افزود: شیعیان در اربعین در مقام اتحاد و یکپارچگی به حضرت سیدالشهدا (ع) عرض ارادت دارند که باید از این فرصت برای تبلیغ دین اسلام بهره گرفته شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران، به پیام اجتماع میلیونی اربعین اشاره کرد و ادامه داد: اربعین نخ تسبیح شده و مهره‌های تشیع را در یک جا جمع کرد.

عزیززاده گرجی بااشاره به سیره عملی امام سجاد (ع) برای کسب توفیق خدمت به زوار، گفت: زائر در آموزه‌های دینی یک جایگاه ویژه دارد باید خدمت به زوار را یک کار دلی و غیر اداری بدانیم و سختی‌های تسهیل روند اعزام زائران اربعین به عتبات و عالیات را متحمل شویم.

وی با تاکید بر اهمیت جلسات ستاد اربعین، خاطرنشان کرد: مدیران باید با انگیزه معنوی برای حضور در این نشست بسیج شوند.

عزیززاده گرجی باتاکید براینکه کار برای اربعین نیازمند نگاه جهادی است، گفت: موانع و مشکلات پیش روی اعزام زائرین اربعین باید به موقع مرتفع شود.

وی خطاب به کمیته‌های ستاد اربعین استان خواستار ارائه به موقع گزارش عملکرد کمیته‌ها به دبیرخانه این ستاد باهدف تقویت زیرساخت‌های این سفر معنوی شد.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه موکب داران پای کار سفر اربعین هستند، گفت: ستاد اربعین و کمیته‌های این ستاد باید درکنار مردم و موکب داران، زمینه اجرای درست این سفر معنوی را فراهم کنند.

وی، افزود: جلسات ستاد اربعین نیز باید بطور منظم برگزار شود.

عزیززاده گرجی برلزوم شناسایی نیاز‌ها و ظرفیت‌های کمیته‌های ستاد اربعین استان تاکید کرد و ادامه داد: همچنین باید راهکار‌های ایجاد ظرفیت‌های مورد نیاز برای تسهیل سفر معنوی اربعین ارائه شود.

وی برلزوم تدوین تقویم زمانبندی برگزاری جلسات کمیته‌های ستاد اربعین استان تاکید کرد و گفت: کمیته‌های این ستاد باید در شهرستان‌ها نیز جلساتی با حضور فرمانداران برگزار نمایند.

عزیززاده گرجی بابیان اینکه ارائه گزارش کمیته‌ها باید عملیاتی باشد، افزود: مصوبات این ستاد لازم الاجراست.

دیگر خبرها

  • کار برای اربعین نیازمند نگاه جهادی
  • علی رغم سانسور شدید از سوی رژیم اسراییل، اما مردم با موبایل شکست آنها را به جهانیان نشان دادند
  • اقدام مشروع سپاه پاسخ به اسراییل و حامیانش بود
  • فعالیت مرکز مستقل بسیج اروندکنار آغاز شد
  • سپاه در میدان برای امید آفرینی و رفع مشکلات مردم
  • قزوین به داشتن فرزند برومندی به نام سردار حاجی زاده افتخار می‌کند
  • آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • آیین آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • فرمانده سپاه قدس گیلان: ۷۵ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد
  • اقتدار ارتش حاصل تفکر و اندیشه انقلابی و جهادی است