Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@02:00:21 GMT

خط انتقال گوره به جاسک مهمترین طرح کشور است

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۷۸۴۶

خط انتقال گوره به جاسک مهمترین طرح کشور است

نوبخت گفت: همه طرح‌های در حال اجرای کشور دارای اهمیت فراوانی هستند اما از بین آنها طرح خط انتقال گوره به جاسک را می‌توان مهمترین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ محمدباقر نوبخت، ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه احداث مخازن ذخیره سازی نفت خام به ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه در بندرجاسک به روش BOT اظهار کرد: هیچ یک از طرح‌های در دست اجرا به اندازه این خط لوله که می‌توان با آن تنگه هرمز را دور زد دارای اهمیت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: گزارش داده شده از روند اجرای طرح هزار کیلومتری خط لوله گوره به جاسک امید بخش بوده و اقدام‌های خوبی انجام شده است و با تکمیل آن می‌توان تنگه هرمز را پشت سر گذاشت و از ظرفیت ملی دریای عمان به خوبی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: آینده با همه سختی‌هایی که اکنون وجود دارد متعلق به ملت ایران بوده و اجرای این طرح با توجه به فرصت فراروی کشور بسیار با اهمیت خواهد شد.

معاون رییس جمهوری خاطر نشان کرد: کار با قوت در حال نزدیک شدن به مراحل پایان خود بوده و این سفر و گزارش اقدام‌های انجام شده در اینجا خستگی مرکز را برطرف کرد.

نوبخت خاطرنشان کرد: به امید روزی که خبر بهره برداری کامل این طرح را رسانه‌ها به همه مردم و ایرانیانی که در خارج به توسعه کشور دل بسته اند برسانند هستیم.

گفتنی است طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود.

اهم پروژه‌های این طرح ملی را می‌توان به تأمین و احداث یک‌هزار کیلومتر خط لوله ۴۲ اینچ سازگار با نفت ترش، احداث پنج تلمبه‌خانه و سه ایستگاه بین‌راهی خط لوله و برق‌رسانی به آنها، احداث ایستگاه‌های دریافت و ارسال توپک و ترمینال پایانی، احداث مخازن ذخیره‌سازی به ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه در منطقه جاسک و احداث تأسیسات دریایی شامل سه گوی شناور، حوضچه آرامش و تأسیسات جانبی آن در سواحل مکران اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: گوره به جاسک نفت خام خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد

تین نیوز

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از خارج سازی مغروقه باری آبکوهی واقع در سواحل روستای آبکوهی شهرستان جاسک خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان مهدی بروغنی با اعلام خبر خارج سازی مغروقه آبکوهی افزود: این مغروقه از سال 1352 بر اثر آتش سوزی در منطقه دریایی بندرجاسک غرق و در گل و لای ساحل روستای آبکوهی این شهرستان رها شده بود.

وی  ادامه داد: به علت قرارگیری این مغروقه در مسیر ترددهای ساحلی و به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی ناشی از تردد و شنای گردشگران، خارج سازی این مغروقه از 25 فروردین ماه سال جاری( 1403) در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردری استان هرمزگان قرار گرفت.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، طول این مغروقه را 24 و عرض آن را هشت متر اعلام کرد.

به گفته بروغنی؛ از ابتدای سال گذشته تا کنون و با احتساب مغروقه یادشده، این ششمین مغروقه پرخطری است که برای تامین ایمنی شناورهای درحال تردد در مسیرهای دریایی استان هرمزگان خارج سازی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار چهار اردیبهشت/خودروهای برقی در صف دریافت پلاک
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • اجرای 200 کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستاهای همدان
  • تغییر سبک زندگی یکی از مهمترین عوامل کاهش موالید در کشور 
  • مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهمترین آلاینده‌های زمین
  • ◄ مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • بررسی روند عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به روستای هفتوان سلماس
  • ولایت مداری و مردمی بودن، مهمترین ویژگی ارتش
  • مسیر ترانزیتی چابهار به جاسک بازگشایی شد